Baggage rack til SV650?
Fra : Toshido - AROS Motor~

Dato : 05-07-01 23:11

Hej
Jeg har ALDRIG før overvejet at få monteret faste tasker og baggage rack på
min SV´er. Mest p.g.a. jeg normalt er "fritidskører", bruger bilen til det
tunge og beskidte arbejde og derfor ikke har stor brug for baggageplads på
motorcyklen.

Jeg syntes at diverse baggage racks er utrolig grimme og skæmmer
motorcyklen, derfor har jeg også købt et sæt smid-over tasker i stof som kan
fjernes fra cyklen i løbet af 2 minutter (på en dårlig dag

Men men men ......... jeg er nu begyndt at overveje (jeg ved det er farligt
om jeg skulle investere i en af de der små baggage rack der monteres
over baglygten. Så kunne man spænde den letteste og mest fyldige baggage
derom. F.eks. sovepose, underlag, sovedyr o.s.v.

Men det springende spørgsmål (endelig kommer han til det tænker I er om
sådan et mini rack er svært at fjerne igen efter endt brug? Er der nogle
derude der er i samme dilemma som undertegnede? Man vil helst ikke montere
alt muligt på sin dejlige MC, men på den anden side kan man godt se, at det
nu er smart med sådan en baggage anordning.

Findes der på markedet et baggage rack der let kan afmonteres (på f.eks.
5-10 minutter) og som ikke kræver montage af grimme beslag o.s.v. ?

Er der nogle erfaringer i den retning blandt brugerne af DFM?

Vi ses på Toppen om 7 dage (nedtælling!!!!

Henrik Nedergaard (AKA Toshido)
http://www.nedergaard.com
Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779

IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 06-07-01 01:49

Jeg har haft et Givi Monorack på min gamle SV'er, men det er jo fastmonteret
og tager nok en halv time at få af (det meste af bagenden skal skilles ad).
Racket virkede nu fint (jeg kunne ikke bruge smid-over tasker, da jeg havde
en oplagt udstødning på), og jeg havde en Givi E360 boks på den ind imellem.
Med boksen godt fyldt op med Royal'er, så kunne den kære SV'er lave
powerwheelies ved 130. Sådan fyldte jeg den kun op én gang

Mvh
Steen

Fra : Tommy

Dato : 06-07-01 02:53

"Steen S. Schmidt" skriver:

> så kunne den kære SV'er lave
> powerwheelies ved 130.

LOL
Tommy

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-07-01 07:48

Jeg har selv kørt med Wing Rack på min, men syntes heller ikke det pyntede
på min MC. I tyskland fandt jeg et Givi monorack som kun spændes fast ved
passager-bøjlen. Altså ingen grimme beslag og/eller rør som omkranser MC. Og
så er det hurtigt at tage at afmontere. < 10 min. Om det også kan skaffes
til en SV'er ved jeg ikke. Men det er da værd at undersøge.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Henry

Dato : 06-07-01 14:53

Hej Henrik

http://www.mo-tech.de/main_index.htm

have a look, det er nemlig ikke så grimt endda!!!

mvh
Henry

Fra : Henry

Dato : 08-07-01 14:09

> Hej Henrik
>
> http://www.mo-tech.de/main_index.htm
>
> have a look, det er nemlig ikke så grimt endda!!!

Selvom det er til sidetasker så er det jo en mulighed!

mvh
Henry