Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
1D Mark III - wow
Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-06-07 10:45

Så fik jeg mit 1D Mark III

Wow. Det er godt nok et super kamera.

Jeg tog et hurtigt skud i går aftes på ISO 6400 og jeg er godt nok
imponeret.

Resized
http://photo.klein-jensen.dk/public/20070531_firstday5iso6400.jpg

Fuld størrelse (13 mb)
http://photo.klein-jensen.dk/public/20070531_firstday5iso6400fullsize.jpg

Der er godt nok meget støj men det kan reduceres kraftigt som dette
ekesempel viser

http://astroskys.com/Gallery/Test/20070531_firstday5iso6400fullsize?full=1

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-06-07 11:20

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> wrote in message

> [...]
> http://photo.klein-jensen.dk/public/20070531_firstday5iso6400fullsize.jpg
>
> Der er godt nok meget støj men det kan reduceres kraftigt som dette

Til lykke med det. Det må være dejligt at have fået det i tide til din tur
til Namibien. Jeg er spændt på at se, hvad du får ud af det i Etosha etc.
Det er dog sjældent man får brug for ISO6400 der

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-06-07 18:19

On Fri, 1 Jun 2007 12:19:47 +0200, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>Til lykke med det. Det må være dejligt at have fået det i tide til din tur
>til Namibien. Jeg er spændt på at se, hvad du får ud af det i Etosha etc.

Det er jeg også.

>Det er dog sjældent man får brug for ISO6400 der

Hehe det tror jeg gerne.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-06-07 12:26

"Tommy Jensen"

> Så fik jeg mit 1D Mark III
>
> Wow. Det er godt nok et super kamera.

Tillykke med det - det ville godt nok undre mig hvis
det var et shit kamera til den pris. Men ser frem til
at se SUPER billeder (det er ligsom stadig det
det handler om i billedsnak gruppen).. Nu har du
det bedste kamera, så forventer vi også de bedste
billeder.. -max-

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-06-07 18:20

On Fri, 1 Jun 2007 18:26:05 +0700, ";o\)-max-" <max@bamarzone.dk>
wrote:

> [...]
>at se SUPER billeder (det er ligsom stadig det
>det handler om i billedsnak gruppen).. Nu har du
>det bedste kamera, så forventer vi også de bedste

Hehe man siger jo at udstyr alene ikke gør det sååå.

Men jeg har da tænkt mig at forsøge det bedste jeg kan.

Fra : Pedersen

Dato : 02-06-07 11:01

> Der er godt nok meget støj men det kan reduceres kraftigt som dette
> ekesempel viser
>
> http://astroskys.com/Gallery/Test/20070531_firstday5iso6400fullsize?full=1

Kan du sige noget om hvilken teknik/software/indstillinger du har brugt til
støj reduktionen? Resultatet synes jeg blevet meget fint!

Jeg kæmper en del med ISO støj fra Canon 400D, men det er ikke lykkedes mig
at nå et så godt resultat, og jeg vil mene at iso6400 billedet er værre end
et iso1600 billede fra 400D, så mon ikke et lignende eller måske bedre
resultat skulle kunne opnås med iso1600 på 400D?

Mvh
Pedersen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 02-06-07 13:53

On Sat, 2 Jun 2007 12:00:38 +0200, "Pedersen" <xylo2@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>et iso1600 billede fra 400D, så mon ikke et lignende eller måske bedre
>resultat skulle kunne opnås med iso1600 på 400D?

Det er ikke mig selv der har foretaget den støj reduktion men du kan
læse om det her:

http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=327799

Post #9 er beskrivelsen. Det er udført med Neat Image.

Fra : kunzendorf@gmail.com

Dato : 12-06-07 23:51

On 2 Jun., 14:53, Tommy Jensen <usenetYYM...@klein-jensen.dk> wrote:

> [...]
>
> Post #9 er beskrivelsen. Det er udført med Neat Image.
>
> MVH Tommy Jensen
> Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Hej TOMMY...

OG Jo tillykke,

Jeg ville godt vide, hvor du fik det handlet---da jeg nu har haft et i
ordre siden FEB. og stadig INTET modtaget...

HVER GANG jeg Spørger, så er svaret nej desværre det er forsinket og
der står mange foran dig på listen!!

Hvornår bestilte du dit???
Vil du SÆLGE det til en TUR til Le Mans på Tors... Nå men håber du
kan hjælpe mig lidt..

TAK for mail på info @ jkm-consult.com

Fra : Tommy Jensen

Dato : 13-06-07 05:22

On Tue, 12 Jun 2007 15:50:41 -0700, kunzendorf@gmail.com wrote:

>Jeg ville godt vide, hvor du fik det handlet---da jeg nu har haft et i
>ordre siden FEB. og stadig INTET modtaget...

Jeg bestilte hos Photographica i marts måned og betalte depositum som
betød at jeg var #2 på deres liste. Prøv at ringe til dem og snak med
Henrik Duus Nielsen. De har mange på notifikation liste men hvis du
betaler et ikke refunderbart depositum kommer du før alle dem.