Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot A550 og Windows 98. - Fung~
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 31-05-07 17:01

Jeg har netop købt et kamera som nævnt i subject.

Jeg har dog fundet frem til at det ikke kan bruges sammen med min PC der
har Windws 98. Men Windows 2000 og senere.

Nogen her der kender en metode til at komme udenom det problem.?
Så PC'en f.x. tror at det er et andet kamera, der fungerer med Win98.

1) Den vil ikke installere programmet fra CD'en. Stopper straks.
2) Ved download af driver program for andet kamera, fra Canon
hjemmeside, f.x Powershot 460 installeres programmet. (Forsøgt med Twain
Driver 6.6)
Men når man kommer dertil hvor man skal tilslutte kameraet, og afslutte
installationen, påstår PC'en at den mangler en driver.

Jeg havde forventet at et "simpelt" program til at se billeder på PC'en
var ret uafhængig af Windows versionen. (Det var også kommentaren jeg
fik her forleden.

Hvis du læser dette Knud, der svarede mig forleden: Kan du henvise til
links med en kortlæser.?
Det må så være nødløsningen.?

Mvh.
Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Anders Houmark

Dato : 31-05-07 17:12

Jørgen Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Nogen her der kender en metode til at komme udenom det problem.?
> Så PC'en f.x. tror at det er et andet kamera, der fungerer med Win98.

Du skal åbenbart bruge en kortlæser så. Her er en, som de skriver virker med
windows 98:
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?LinkID=2823&ID=149513

> Jeg havde forventet at et "simpelt" program til at se billeder på
> PC'en var ret uafhængig af Windows versionen. (Det var også
> kommentaren jeg fik her forleden.

Brug irfanview eller picasa eller lign. programmer. De er gratis og kan fåes
på dansk. FANTASTISK!

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : CanonBonke

Dato : 31-05-07 19:12

| Hvis du læser dette Knud, der svarede mig forleden: Kan du
> [...]

Hej Jørgen
Google kaster kortlæsere i hovedet på dig, men noget i denne stil
vil jeg mene vil fungere:
http://www.pixmania.com/dk/dk/180593/art/pixmania/kortlaser-32-i-1-hub-usb.html
Til bærbar fås indstikskort, hvor du placerer kortet, selv har
jeg en SanDisk.
mvh Knud

Fra : Tonni

Dato : 01-06-07 07:05

"Jørgen Rasmussen" <jo-ra@tdc-net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop købt et kamera som nævnt i subject.
>
> Jeg har dog fundet frem til at det ikke kan bruges sammen med min PC der
> har Windws 98. Men Windows 2000 og senere.

Er det en Win98 eller en Win98se du har?
Det er kun Win98se der har (begrænset) understøttelse for USB...
Ellers må du opgradere winblows!

En opgradering til XP-pro (for studerende) er set til ca 5-600 nu hvor wista
skaber panik...

mvh.
Tonni

Fra : Hans

Dato : 01-06-07 08:27

"Tonni" <hauge@hardware.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ellers må du opgradere winblows!
>
> En opgradering til XP-pro (for studerende) er set til ca 5-600 nu hvor

Det kostede den også for to år siden.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-06-07 17:58

"Tonni" <hauge@hardware.dk> skrev :

>Er det en Win98 eller en Win98se du har?
>Det er kun Win98se der har (begrænset) understøttelse for USB...
>Ellers må du opgradere winblows!

Nej.

Men understøttelsen er bedre i 98SE.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-06-07 18:45

Jørgen Rasmussen wrote:
> Jeg har netop købt et kamera som nævnt i subject.
>
> Jeg har dog fundet frem til at det ikke kan bruges sammen med min PC der
> har Windws 98. Men Windows 2000 og senere.

Tak for kommentarer. Jeg har kun 98 versionen. Intet sted kan jeg se SE.

Jeg køber en kortlæser. Det skulle kunne dække mit behov. - Det er at få
gemt billederne på PC'en.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/