bagplade KUN til enkelt flasker
Fra : KiM

Dato : 03-06-07 22:04

Hejsa.

Jeg har i et stykke tid ledt efter en bagplade lig denne.
http://www.huwporter.com/scuba/hplate.html

Er der nogen af oraklerne her i gruppen der ved hvor man kan finde
noget lignende i danmark, eller hvad det evt. koster at få den
fremstillet i eg. 10-12 stks ? Og hvor man kan finde hjælpen til
fremstillingen ?

mvh Kim Isaksen

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 04-06-07 06:36

KiM wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har i et stykke tid ledt efter en bagplade lig denne.
> http://www.huwporter.com/scuba/hplate.html

Uden at være ekspert i bagplader - er det det, at den ikke bruger STA,
der tiltaler dig? I så fald kan sådanne også fås hos DSS, se
https://www.deepseasupply.com/ eller mere specifikt
https://www.deepseasupply.com/index.php?category=backplates

De forhandles herhjemme af fx ScubaGear.dk, se
http://www.scubagear.dk/?id=ee215779-c0c4-4b56-9846-68190ebf854e&catid=1010

Jeg er ret glad for min.

> [...]
> noget lignende i danmark, eller hvad det evt. koster at få den
> fremstillet i eg. 10-12 stks ? Og hvor man kan finde hjælpen til

-Ole

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 04-06-07 08:15

KiM skrev i Message-ID:
<1180904633.738892.317250@q69g2000hsb.googlegroups.com>:

> Jeg har i et stykke tid ledt efter en bagplade lig denne.
> http://www.huwporter.com/scuba/hplate.html

Jeg tror de fleste bagplader nu kan bruges uden enkeltflaskeadapter:
DirZone, Halcyon, etc.

At enkeltflaskeadapteren har et par fordele og en ulempe er en anden
sag.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : KiM

Dato : 04-06-07 09:58

On 4 Jun., 07:36, Ole Michaelsen <nej...@til.spam> wrote:

> Uden at være ekspert i bagplader - er det det, at den ikke bruger STA,
> [...]

Det der tiltaler mig er at smide enkeltflaske adaptoren, men beholde
det hold på tanken som adaptoren giver. Vinklen er bevaret på den der
h-plate som jeg linkede til, men DirZone, halcyon og DSS har vist ikke
den vinkel.

Er jeg helt afsporet eller hvad ?

mvh Kim

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 04-06-07 10:34

Hej

On 4 Jun., 10:58, KiM <lys...@gmail.com> wrote:
> [...]
> det hold på tanken som adaptoren giver. Vinklen er bevaret på den der
> h-plate som jeg linkede til, men DirZone, halcyon og DSS har vist ikke

Der er ikke nogen praktisk forskel, hvis du spænder pladen ordentligt
fast så flytter den sig ikke. Så efter min mening vil du spilde en
masse tid og energi på at løse noget der ikke er et problem. Jeg
foretrækker at bruge en STA det er lettere at tage plade og vinge af
og på, i den forbindelse vil jeg anbefale dig en V4tec STA de er LANGT
bedre end Halcyons.

Mvh
Jonas

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 04-06-07 11:53

Jonas Lüttichau wrote:

[...]

> masse tid og energi på at løse noget der ikke er et problem. Jeg
> foretrækker at bruge en STA det er lettere at tage plade og vinge af

[...]

Det er *meget* nemt at skille plade og vinge fra hinanden med DSS, som
ikke bruger STA:

https://www.deepseasupply.com/images/dssinstall.mov

https://www.deepseasupply.com/images/dssremoval.mov

Notes on the videos:

* All videos are unedited.
* All the gear depicted is regular production DSS products,
* excepting the purple fabric.
* Video #1 depicts the time and effort required to assemble a DSS
* wing to a DSS back Plate, ready to mount on a tank.
* Video #2 depicts the time and effort required to disassemble a DSS
* wing and back plate, to ready for cleanup or packing.
* Sorry for the small size, I'm new to the video thing.

/Ole

Fra : KiM

Dato : 04-06-07 13:41

On 4 Jun., 12:53, Ole Michaelsen <nej...@til.spam> wrote:
> [...]
>
> [...]
>
> [...]
>
> Det er *meget* nemt at skille plade og vinge fra hinanden med DSS, som

Tak for råd til jer alle.

Jeg kaster mig ud i det og bruger en normal plade.

/ Kim

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 04-06-07 15:00

Hej

On 4 Jun., 12:53, Ole Michaelsen <nej...@til.spam> wrote:
> Det er *meget* nemt at skille plade og vinge fra hinanden med DSS, som
> ikke bruger STA:

Ok fin video, men jeg mente at det var lettere at fastgøre og skille
vinge+bagplade fra flasken med en STA. Men det er bare min oplevelse
og min begrundelse for at foretrække en STA.

mvh
Jonas