Rensevæske til ultralyd
Fra : René Kofoed

Dato : 03-06-07 21:46

Er der nogle der ved hvad rensevæsken til et ultalyds bad indholder.

René

Fra : joppe

Dato : 03-06-07 23:26

Det bestemmer du selv
Du fjerner vel først en evt oliefilm med en basisk grundrens, og
derefter opløser kalk mm med en afkalker/syreopløsning.
Ultralydsbadet er ikke et must men accelererer bare renseprocessen
fordi væsken sættes i svingninger. Har du tid nok kan du selv pensle
eller dyppe i et almindeligt kar. Varme fremmer de kemiske processer.
Vil du spare på kemikalierne putter du delene i en lille lynlåspose og
har vand i karret. Ultralyden kommer fint igennem posen.
Husk at gå efter med en børste eller vatpind i alle krogene.

Jesper

Fra : Morten Fogh

Dato : 10-06-07 21:57

René Kofoed <rene@ko-foed.dk> skrev:
>Er der nogle der ved hvad rensevæsken til et ultalyds bad
indholder.

>René

Du kan f.eks bruge 50% Edike og 50% vand. Det er hvad jeg bruger
når jeg renser mine Apeks automater, idet jeg følger
vejledningen i servicemanualen.

Mvh
Morten

Fra : René Kofoed

Dato : 11-06-07 15:02

Hej Morten

Bruger du også det i et ultralydsbad.

MVH

René

Fra : Morten Fogh

Dato : 11-06-07 16:21

Hej René,
Ja, jeg bruger 50% Edike og 50% vand når jeg renser dele i
ultralydskaret.
Mvh
Morten