Nybegynder
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 31-05-07 18:49

Hvis man, som jeg, er helt ny og grøn i forbindelse med dykning, hvor går
man så hen hvis man gerne vil ud og dykke (jeg ved godt at man går ud i
vandet *gg*)?

Jeg bor i Københavns-området og *trænger* til at komme ud og dykke. Er der
nogen steder de tager sådan en som mig med? Jeg har intet udstyr (endnu) og
har kun 6-7 loggede dyk i bagagen.

Jeg skulle egentlig have været i vandet på søndag, men det bliver desværre
ikke til noget, så jeg leder efter andre der skal i vandet den dag og som
kan have lille mig med.

--
/Kasper Katzmann

Det er kun i Jeopardy at svaret kommer før spørgsmålet.

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 01-06-07 08:53

Hejsa

> Jeg bor i Københavns-området og *trænger* til at komme ud og dykke. Er der
> nogen steder de tager sådan en som mig med? Jeg har intet udstyr (endnu) og
> har kun 6-7 loggede dyk i bagagen.

At være nybegynder en ingen skam. Det har vi alle været engang, måske
lige med undtagelse af et par stykker her i gruppen der altid har
været Superman's

Det er grundliggende 2 måder at komme i vandet. Enten via en af de
mange klubber eller via et ad de mange centre!

Hos klubberne er du som regel altid velkommen til at få et par
gæstedyk for at se om kemien passer. Desværre er det ikke alle klubber
der er i stand til at låne dig udstyr, men prøv at snakke med et par
klubber i nærheden af dig.

Centrene tager dig meget gerne med i vandet mod et par guldmønster.
Typisk koster det dig omkring 3-400,- alt inkl. for et stranddyk/
fyraftensdyk.

Så er det sådan set også en 3. måde, nemlig via dykkermakker.dk . Men
her ville jeg som nybegynder nok vente lidt, da det jo kræver lidt
overskud af din makker at have dig med i vandet de første par gange.
Og det kræver gode vurderingsevner af dig at få den rette mand med i
vandet til at starte med. Men senere er det en fin måde at finde
dykkervenner på.

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Freelance

Dato : 01-06-07 10:20

Hej
Jeg synes du skal forsøge at finde ud af hvor meget du vil dykke. Skal
du bare have nogle enkelte dage i løbet at sommeren, så tror jeg det
rent økonomisk bedst kan betale sig at bruge en center.

Vil du gerne dykke mere, videreuddanne dig og generelt komme med i et
fællesskab, så er klubben i mine øjne vejen frem.
Jeg er medlem i www.goplerne.dk en hyggelig klub med bred erfaring og
også skole / låne udstyr. Læs på hjemmesiden, kom forbi en onsdag,
eller skriv til klubben hvis du har yderligere spørgsmål. Der er
selvfølgelig andre klubber i Kbh omr., men dem kan jeg ikke sige noget
om.

Mvh
Rasmus

Fra : flemming.pless@gmail~

Dato : 01-06-07 17:48

> [...]
>
> --
> /Kasper Katzmann
>
> Det er kun i Jeopardy at svaret kommer før spørgsmålet.

Kære Kasper

Send mig dit nummer og så finder vi nok ud af noget. Jeg kan så ikke
på søndag, men er eller frisk på en tur i ny og næ.

De bedste hilsner

Flemming Pless
Christianshavn 21652360

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-06-07 19:04

flemming.pless@gmail.com skrev noget i stil med:

> [...]
>
> Send mig dit nummer og så finder vi nok ud af noget. Jeg kan så ikke
> på søndag, men er eller frisk på en tur i ny og næ.

Det lyder rigtig godt. Men er du opmærksom på at jeg ikke har noget udstyr,
så jeg er nød til at leje?