Klistermærke i gulpladebiler
Fra : Niels-Jørgen Poulsen

Dato : 31-05-07 08:28

Jeg har postet denne i dk.fritid.bil, men da mange af os dykkere jo kører i
gulpladebiler, poster jeg den også lige her.
Er i enige? - Så skriv under her:

http://momsbevis.skrivunder.dk/

Bilister der har købt en gulpladebil til privatkørsel, betaler både moms af
bilen og, ud over vægtafgiften, en misundelsesafgift på kr. 5000,- om året.

Derudover skal disse privatbiler nu køre med et grimt "Bilen må bruges
privat" klistermærke fra SKAT i bagruden.

Private der betaler både moms og misundelsesafgift bør ikke belemres med
dette!
Et "Der er ikke betalt moms af bilen" klistermærke (evt. rødt), kunne
derimod sendes til de bilejere / virksomheder, der ikke betaler fuld pris
(moms/misundelsesafgift).

Fra : Henning

Dato : 31-05-07 09:50

On Thu, 31 May 2007 09:27:52 +0200, "Niels-Jørgen Poulsen"
<njp@FJERNES-dykkerteknik.dk> wrote:

>Jeg har postet denne i dk.fritid.bil, men da mange af os dykkere jo kører i
>gulpladebiler, poster jeg den også lige her.
>Er i enige? - Så skriv under her:
>
>http://momsbevis.skrivunder.dk/

Puha - det får du svært ved. De fleste gulpladebiler med dykkere
tilhører elektrikere, tømrere, murere osv - pudsigt nok har de alle
tilkaldevagt hvis du spørger...

Fra : Niels-Jørgen Poulsen

Dato : 31-05-07 10:15

Hehe. Smart nok...
Så slipper man også for saltvand i sin egen bil

De skal selvfølgelig også være velkommen til at skrive under.
Skatteministeriets formål er jo at synliggøre om der er betalt moms eller
ikke.
Der sker jo uanset om man sætter klistermærkerne på firmabilerne eller
privatbilerne.

Mvh
Niels-Jørgen

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 31-05-07 17:05

"Niels-Jørgen Poulsen" <njp@FJERNES-dykkerteknik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Et "Der er ikke betalt moms af bilen" klistermærke (evt. rødt), kunne
> derimod sendes til de bilejere / virksomheder, der ikke betaler fuld pris

Ja hvorfor kan man ikke bare se forskel på nummerpladen, men ellers er det
en god ide.

Er heller ikke så nemt at snyde med.

Bjarne

Fra : Jacob Mondrup

Dato : 01-06-07 13:12

Hvor mange ville mon sætte "jeg har ikke betalt moms" mærket på?

Det er jo selvfølgelig kun de som har orden i tingende og vil undgå kontrol,
der har motivationen til at sætte mærket.

Men måske man kunne ordne det med et mere elegant mærke - på selve
nummerpladen måske - som vi kender det fra sverige.

MVH

Jacob Mondrup

Fra : Lars Damkjær

Dato : 01-06-07 19:58

> Men måske man kunne ordne det med et mere elegant mærke - på selve
> nummerpladen måske - som vi kender det fra sverige.

Ja. Det er da en super idé. Så kan staten inkasere et par tusinde kroner til
nye nummerplader når en firmabil skal sælges ud.

Når man tænke på hvad politikerne ellers byder os på bilområdet er det ikke
klistermærket hisser mig mest op.
Jeg håber da de var fulde da de opfandt "jødestjerne". Eller er der da ingen
undskyldning.

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 02-06-07 00:40

> [...]
> Et "Der er ikke betalt moms af bilen" klistermærke (evt. rødt), kunne
> derimod sendes til de bilejere / virksomheder, der ikke betaler fuld pris

Ved godt jeg selv svarede her i tråden, men emnet er vist meget off topic.
Det kører jo alligevel med fuld fart i dk.fritid.bil, så måske vi bare
skulle lade det være der...

Ja man kan sige at dykkere bruger bil, men det er der jo så mange andre der
også gør.

Venlig hilsen

Bjarne