|
| Bil 6 personer + barnevogn Fra : Ukendt |
Dato : 05-06-07 09:50 |
|
Hejsa
Min bror har barn nummer 4 på vej. Min far er tysker-fanatiker og siger de
skal købe en VW Touran.
Min bror ved intet om biler (har nu kørt rundt i en Jetta i 7 år fordi min
far sagde de skulle købe den, og det selv om den er for lav så min bror
sidder og støder hovedet mod loftet).
Men i min verden er en Touran ikke stor nok. Der er godt nok plads til 6-7
mennesker, men hvor skal barnevognen være?
Hvad når man skal på ferie, 6 mennesker kræver også noget bagageplads?
Jeg er lidt blank på mulighederne, så er der nogen der har et godt forslag.
Som nævnt er der stærke krafter i familien der sværger for tysk (og som
hader italiensk og fransk - "...de kan altså ikke finde ud af at sætte 2
ledninger sammen...", "...jammen har du nogenside set hvordan de er
lavet...", "...så har du også selv bedt om det...."), men japansk er nok
også en mulighed.
Allan
Hyundai Getz
Kawasaki ZRX 1200 S
| |
KASO (05-06-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 05-06-07 09:58 |
|
"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse
news:466523d0$0$4166$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Min bror har barn nummer 4 på vej. Min far er tysker-fanatiker og siger de
> skal købe en VW Touran.
> Min bror ved intet om biler (har nu kørt rundt i en Jetta i 7 år fordi min
> far sagde de skulle købe den, og det selv om den er for lav så min bror
> sidder og støder hovedet mod loftet).
> Men i min verden er en Touran ikke stor nok. Der er godt nok plads til 6-7
> mennesker, men hvor skal barnevognen være?
> Hvad når man skal på ferie, 6 mennesker kræver også noget bagageplads?
Enig - den kræver som minimum et supplement med en tagboks. En passende
barnevogn kan formentlig godt pakkes sammen og klemmes ind sammen med 6
personer i hverdagen, men så er der heller ikke meget plads til overs - og
sikkerhedsmæssigt vil det ikke være godt at have for mange løsdele til at
flyve rundt i tilfælde af en kollision.
> Jeg er lidt blank på mulighederne, så er der nogen der har et godt
> forslag.
> Som nævnt er der stærke krafter i familien der sværger for tysk (og som
> hader italiensk og fransk - "...de kan altså ikke finde ud af at sætte 2
> ledninger sammen...", "...jammen har du nogenside set hvordan de er
> lavet...", "...så har du også selv bedt om det...."), men japansk er nok
> også en mulighed.
Det begrænser i praksis nok mulighederne til Ford Galaxy, VW Transporter
(minibus) eller MB Viano. Den gl. VW Sharon kunne også være en mulighed.
Hvilken prisklasse?
Ny/Brugt?
Benzin/Diesel?
| |
Ukendt (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-06-07 10:07 |
|
> Hvilken prisklasse?
> Ny/Brugt?
> Benzin/Diesel?
Pris: 200k - 300k - og dermed snakker vi jo brugt.
Deres kørselsbehov er ikke stort (cykel til arbejde begge to) så brændstof
er nok ligegyldigt.
Allan
| |
Kåre (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 05-06-07 10:33 |
|
"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse
news:466527e2$0$4157$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> Hvilken prisklasse?
>> Ny/Brugt?
>> Benzin/Diesel?
>
> Pris: 200k - 300k - og dermed snakker vi jo brugt.
> Deres kørselsbehov er ikke stort (cykel til arbejde begge to) så brændstof
> er nok ligegyldigt.
>
> Allan
Hvis fatter er til VW (og selv kan skrue i den måske?), hvad så med en
Caravelle? Det er da den rigtige vogn til at køre p åferie med ungerne.
Men den er nok lidt dyr at have stående.
Alternativt kan man købe sig to mindre og billigere biler (de er langt
nemmere at finde end store 6-7 personers biler). Det giver en langt større
felksibilitet i hverdagen. At man så nogle gange må køre i to biler det
samme sted hen, det er så en anden sag.
mvh
Kåre
| |
Leo Jensen (06-06-2007)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 06-06-07 21:16 |
|
> Alternativt kan man købe sig to mindre og billigere biler (de er langt
> nemmere at finde end store 6-7 personers biler). Det giver en langt større
> felksibilitet i hverdagen. At man så nogle gange må køre i to biler det
> samme sted hen, det er så en anden sag.
Helt enig, det er da MEGET klogere end at skulle køre rundt i et stort
lokum, hvor de fleste sæder er tomme 90% tiden. To almindelige biler bruger
nok heller ikke meget mere brændstof end f.eks. en Caravelle på langtur selv
om begge skal i brug på en gang på 5-10% af alle kilometer, hvor alle mand
skal afsted.
MVH Leo
| |
Anders Majland (06-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 06-06-07 21:42 |
|
> Helt enig, det er da MEGET klogere end at skulle køre rundt i et stort
> lokum, hvor de fleste sæder er tomme 90% tiden. To almindelige biler
> bruger nok heller ikke meget mere brændstof end f.eks. en Caravelle på
> langtur selv om begge skal i brug på en gang på 5-10% af alle kilometer,
> hvor alle mand skal afsted.
Mangler bare at kunne få en trailer godkendt til persontransport - Så kunne
man lige hægte et par ekstra sæder bagefter når man havde brug for det ...
Det fungere jo for ledbusser, men der er nok lidt en teknisk udfordring i at
lave en sikker "legobils løsning"
| |
Uffe Bærentsen (07-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 07-06-07 09:49 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:46671c0d$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Helt enig, det er da MEGET klogere end at skulle køre rundt i et stort
>> lokum, hvor de fleste sæder er tomme 90% tiden. To almindelige biler
>> bruger nok heller ikke meget mere brændstof end f.eks. en Caravelle på
>> langtur selv om begge skal i brug på en gang på 5-10% af alle kilometer,
>> hvor alle mand skal afsted.
>
> Mangler bare at kunne få en trailer godkendt til persontransport - Så
> kunne man lige hægte et par ekstra sæder bagefter når man havde brug for
> det ... Det fungere jo for ledbusser, men der er nok lidt en teknisk
> udfordring i at lave en sikker "legobils løsning"
Hvis det bliver lavet på samme måde som Duplo-bilerne,
så er der dømt problemer, da de hopper af krogen, bare de ser en tæppekant.
Men on-topic igen
De led-køretøjer jeg har set kan, svjv ikke skilles ad (nemt).
Jek tror det er en del af problematikken, det med adskillelsen.
En anden ting er at i led-busserne, er der åbent mellem afdelingerne.
På den anden side, hvordan er Sandormen i Skagen blevet godkendt?
Eller Mandø-bussen?
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Anders Majland (07-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 07-06-07 10:48 |
|
> De led-køretøjer jeg har set kan, svjv ikke skilles ad (nemt).
> Jek tror det er en del af problematikken, det med adskillelsen.
> En anden ting er at i led-busserne, er der åbent mellem afdelingerne.
> På den anden side, hvordan er Sandormen i Skagen blevet godkendt?
> Eller Mandø-bussen?
Hvis det ellers kan lade sig gøre teknisk bliver vi nok bare bremset af at
det kun er i danmark at der vil være et marked for at leje et par ekstra
sæder til trækkrogen. I resten af den vestlige verden køber man jo bare den
bil man har brug for ...
Men det giver da begrebet svigermor sæde en ny betydning....
/A
| |
Ukendt (07-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-06-07 09:17 |
|
"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:46671696$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Alternativt kan man købe sig to mindre og billigere biler (de er langt
>> nemmere at finde end store 6-7 personers biler). Det giver en langt
>> større felksibilitet i hverdagen. At man så nogle gange må køre i to
>> biler det samme sted hen, det er så en anden sag.
>
> Helt enig, det er da MEGET klogere end at skulle køre rundt i et stort
> lokum, hvor de fleste sæder er tomme 90% tiden. To almindelige biler
> bruger nok heller ikke meget mere brændstof end f.eks. en Caravelle på
> langtur selv om begge skal i brug på en gang på 5-10% af alle kilometer,
> hvor alle mand skal afsted.
ahh.. hvad så med forsikring/vægtafgift ? plus vedligehold/afskrivning?
en caravelle diesel 10 personers koster 2040,- årligt i vægtafgift
Mvh Tommy
| |
KASO (05-06-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 05-06-07 10:47 |
|
"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse
news:466527e2$0$4157$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> Hvilken prisklasse?
>> Ny/Brugt?
>> Benzin/Diesel?
>
> Pris: 200k - 300k - og dermed snakker vi jo brugt.
> Deres kørselsbehov er ikke stort (cykel til arbejde begge to) så brændstof
> er nok ligegyldigt.
MB og Caravelle (Transporter minibus) er nok urealistisk her - med mindre de
vil have en meget gammel eller meget slidt bil. VW Sharon/Ford Galaxy/Seat
Alhambra (samme bil - forskellige skilte) er nok bedste bud.
Alternativt -
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=549400387&source=1
| |
Anders Thorup (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders Thorup |
Dato : 05-06-07 16:59 |
| | |
Anders Thorup (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders Thorup |
Dato : 05-06-07 17:02 |
| | |
KASO (05-06-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 05-06-07 17:24 |
| | |
Ukendt (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-06-07 17:28 |
|
> Her er en der er vel inden for budgettet.
>
> http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=96830&source=2
Humm, så bliver det jo en rigtig "varevogn", og med mange kilometer.
Ford Galaxy/Seat Alhambra var et rigtigt godt bud, de er 40 cm længere end
Touran, og hvis det er i kabinen, så hjælper det jo noget på bagagepladsen.
Takker for de gode input.
Allan
| |
Lars Holst (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 05-06-07 10:09 |
|
"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> said in
news:466523d0$0$4166$d40e179e@nntp02.dk.telia.net:
> Hejsa
>
> Min bror har barn nummer 4 på vej. Min far er tysker-fanatiker og
> siger de skal købe en VW Touran.
> Min bror ved intet om biler (har nu kørt rundt i en Jetta i 7 år fordi
> min far sagde de skulle købe den, og det selv om den er for lav så min
> bror sidder og støder hovedet mod loftet).
> Men i min verden er en Touran ikke stor nok. Der er godt nok plads til
> 6-7 mennesker, men hvor skal barnevognen være?
> Hvad når man skal på ferie, 6 mennesker kræver også noget bagageplads?
> Jeg er lidt blank på mulighederne, så er der nogen der har et godt
> forslag. Som nævnt er der stærke krafter i familien der sværger for
> tysk (og som hader italiensk og fransk - "...de kan altså ikke finde
> ud af at sætte 2 ledninger sammen...", "...jammen har du nogenside set
> hvordan de er lavet...", "...så har du også selv bedt om det...."),
> men japansk er nok også en mulighed.
>
> Allan
> Hyundai Getz
> Kawasaki ZRX 1200 S
>
>
Hvad med en Scania bus.
--
Lars Holst
| |
Ukendt (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-06-07 10:31 |
|
"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i meddelelsen
news:466523d0$0$4166$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Min bror har barn nummer 4 på vej. Min far er tysker-fanatiker og siger de
> skal købe en VW Touran.
> Min bror ved intet om biler (har nu kørt rundt i en Jetta i 7 år fordi min
> far sagde de skulle købe den, og det selv om den er for lav så min bror
> sidder og støder hovedet mod loftet).
> Men i min verden er en Touran ikke stor nok. Der er godt nok plads til 6-7
> mennesker, men hvor skal barnevognen være?
> Hvad når man skal på ferie, 6 mennesker kræver også noget bagageplads?
> Jeg er lidt blank på mulighederne, så er der nogen der har et godt
> forslag.
> Som nævnt er der stærke krafter i familien der sværger for tysk (og som
> hader italiensk og fransk - "...de kan altså ikke finde ud af at sætte 2
> ledninger sammen...", "...jammen har du nogenside set hvordan de er
> lavet...", "...så har du også selv bedt om det...."), men japansk er nok
> også en mulighed.
>
> Allan
> Hyundai Getz
> Kawasaki ZRX 1200 S
Hvad med Honda FR-V
Der er plads til 6 og en ikke alt for stor barnevogn.
http://www.qxo.dk/Honda_FR_V.htm
--
/HB
| |
Lars Holst (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 05-06-07 10:47 |
|
"HB" <hbsnabela.dk> said in
news:46652d57$0$4159$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:
>
> "AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i meddelelsen
> news:466523d0$0$4166$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> Hejsa
>>
>> Min bror har barn nummer 4 på vej. Min far er tysker-fanatiker og
>> siger de skal købe en VW Touran.
>> Min bror ved intet om biler (har nu kørt rundt i en Jetta i 7 år
>> fordi min far sagde de skulle købe den, og det selv om den er for lav
>> så min bror sidder og støder hovedet mod loftet).
>> Men i min verden er en Touran ikke stor nok. Der er godt nok plads
>> til 6-7 mennesker, men hvor skal barnevognen være?
>> Hvad når man skal på ferie, 6 mennesker kræver også noget
>> bagageplads? Jeg er lidt blank på mulighederne, så er der nogen der
>> har et godt forslag.
>> Som nævnt er der stærke krafter i familien der sværger for tysk (og
>> som hader italiensk og fransk - "...de kan altså ikke finde ud af at
>> sætte 2 ledninger sammen...", "...jammen har du nogenside set hvordan
>> de er lavet...", "...så har du også selv bedt om det...."), men
>> japansk er nok også en mulighed.
>>
>> Allan
>> Hyundai Getz
>> Kawasaki ZRX 1200 S
>
> Hvad med Honda FR-V
>
> Der er plads til 6 og en ikke alt for stor barnevogn.
> http://www.qxo.dk/Honda_FR_V.htm
>
> --
> /HB
>
>
Det er en god bil.
Kører godt og har en dejlig harmonisk maskine.
Men jeg tvivler nu på at den er rummelig nok til formålet.
--
Lars Holst
| |
Ukendt (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-06-07 10:55 |
|
"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse
news:466523d0$0$4166$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Min bror har barn nummer 4 på vej. Min far er tysker-fanatiker og siger de
> skal købe en VW Touran.
> Min bror ved intet om biler (har nu kørt rundt i en Jetta i 7 år fordi min
> far sagde de skulle købe den, og det selv om den er for lav så min bror
> sidder og støder hovedet mod loftet).
> Men i min verden er en Touran ikke stor nok. Der er godt nok plads til 6-7
> mennesker, men hvor skal barnevognen være?
> Hvad når man skal på ferie, 6 mennesker kræver også noget bagageplads?
> Jeg er lidt blank på mulighederne, så er der nogen der har et godt
> forslag.
> Som nævnt er der stærke krafter i familien der sværger for tysk (og som
> hader italiensk og fransk - "...de kan altså ikke finde ud af at sætte 2
> ledninger sammen...", "...jammen har du nogenside set hvordan de er
> lavet...", "...så har du også selv bedt om det...."), men japansk er nok
> også en mulighed.
Der er stor fordel ved at købe en BUS, VW Caravelle fx, indreg til 10 pers.
(de 2 sæder er oftest klapsæder i bagagerummet)
Sådan en fyr er rigtig billig i vægtafgift (til gengæld skal man have stort
kørekort kat D og til syn hvert år)
De er forholdsvis billige (sammenlignet med 9 personers busser er de rigtig
billige)
Mvh Tommy
| |
Nicolai (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 05-06-07 11:12 |
|
> Der er stor fordel ved at købe en BUS, VW Caravelle fx, indreg til 10
> pers. (de 2 sæder er oftest klapsæder i bagagerummet)
> Sådan en fyr er rigtig billig i vægtafgift (til gengæld skal man have
> stort kørekort kat D og til syn hvert år)
Du skal da kun have stort ved mere end 8 personer?
| |
Lars Holst (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Holst |
Dato : 05-06-07 11:17 |
|
"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> said in news:46653709$0$2106
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>> Der er stor fordel ved at købe en BUS, VW Caravelle fx, indreg til 10
>> pers. (de 2 sæder er oftest klapsæder i bagagerummet)
>> Sådan en fyr er rigtig billig i vægtafgift (til gengæld skal man have
>> stort kørekort kat D og til syn hvert år)
>
> Du skal da kun have stort ved mere end 8 personer?
>
>
>
Foruden fører.
--
Lars Holst
| |
Ukendt (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-06-07 12:18 |
|
"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:46653709$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Der er stor fordel ved at købe en BUS, VW Caravelle fx, indreg til 10
>> pers. (de 2 sæder er oftest klapsæder i bagagerummet)
>> Sådan en fyr er rigtig billig i vægtafgift (til gengæld skal man have
>> stort kørekort kat D og til syn hvert år)
>
> Du skal da kun have stort ved mere end 8 personer?
Det hedder nu fører + 8 personer. Men hvorfor skriver du det? Jeg foreslår
jo en 10 personers bus...!?
Mvh Tommy
| |
Nicolai (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 05-06-07 19:25 |
|
>> Du skal da kun have stort ved mere end 8 personer?
>
> Det hedder nu fører + 8 personer. Men hvorfor skriver du det? Jeg foreslår
> jo en 10 personers bus...!?
Hvor stor er den i kg?
| |
Klaus D. Mikkelsen (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 05-06-07 19:28 |
|
Nicolai skriver:
>
> Du skal da kun have stort ved mere end 8 personer?
Når køretøjet er indregistret til mere end 8+1 personer ja. Ikke
afhængigt af, hvor mange der er i bilen.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Nicolai (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 05-06-07 20:19 |
|
>> Du skal da kun have stort ved mere end 8 personer?
>
> Når køretøjet er indregistret til mere end 8+1 personer ja. Ikke
> afhængigt af, hvor mange der er i bilen.
Netop - hvis "bussen" er under 3500kg og kun kan tage 9 personer kræver det
vel ikke stort.
Iøvrigt ville det ikke kræve stort, men decideret bus-kørekort?
| |
KMH (05-06-2007)
| Kommentar Fra : KMH |
Dato : 05-06-07 20:03 |
|
"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse
news:466523d0$0$4166$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Min bror har barn nummer 4 på vej. Min far er tysker-fanatiker og siger de
> skal købe en VW Touran.
> Min bror ved intet om biler (har nu kørt rundt i en Jetta i 7 år fordi min
> far sagde de skulle købe den, og det selv om den er for lav så min bror
> sidder og støder hovedet mod loftet).
> Men i min verden er en Touran ikke stor nok. Der er godt nok plads til 6-7
> mennesker, men hvor skal barnevognen være?
> Hvad når man skal på ferie, 6 mennesker kræver også noget bagageplads?
> Jeg er lidt blank på mulighederne, så er der nogen der har et godt
forslag.
> Som nævnt er der stærke krafter i familien der sværger for tysk (og som
> hader italiensk og fransk - "...de kan altså ikke finde ud af at sætte 2
> ledninger sammen...", "...jammen har du nogenside set hvordan de er
> lavet...", "...så har du også selv bedt om det...."), men japansk er nok
> også en mulighed.
>
> Allan
> Hyundai Getz
> Kawasaki ZRX 1200 S
>
>
Nu er det jo vældigt populært for tiden med en bette 4x4 .... så jeg vil da
klart foreslå
denne: http://www.dnepr.dk/puetnitz/2005/tatra.jpg
af pluser kan i flæng nævnes;
8x8 fylder godt i "jeg er SÅ RÅ" kontoen - og giver vel også lidt plads i
trafikken.
Sikkerhed er helt i top - Den ruller bare henover (NCAP har aldrig sagt
noget dårligt om den)
Der er plads til en 7~8 næser i kabinen.
Barnevogn og feriebagage tror jeg ikke at det bliver svært at finde en plads
til.
Man vil sikkert begynde at få julekort fra den lokale tankstation.
Eneste minus jeg lige kan få øje på er at parkeringsbåse nok er
klaustrofobisk små.
Mere info om dette familievenlige køretøj kan findes her:
http://www.ebroadcast.com.au/ecars/Mil/Tatra/Tatra.html
Eller også er google nok din ven
M.v.h.
Kim
| |
ct (05-06-2007)
| Kommentar Fra : ct |
Dato : 05-06-07 21:49 |
| | |
ct (05-06-2007)
| Kommentar Fra : ct |
Dato : 05-06-07 21:52 |
| | |
Kent Oldhøj (05-06-2007)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 05-06-07 22:35 |
|
"KMH" <no@spam.dk> wrote in
news:4665b375$0$5117$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
> Man vil sikkert begynde at få julekort fra den lokale tankstation.
Jeg har hørt man må hente direkte hos olieselskaberne hvis man lover at
smide lidt af hos den lokale tankstation.
> Eneste minus jeg lige kan få øje på er at parkeringsbåse nok er
> klaustrofobisk små.
Tricket skulle være at man kan parkere den på skrå OPAD husmuren ved det
lokale supermarked. Så er det osse nemmere at smide varerne ind bagi.
| |
SoL (06-06-2007)
| Kommentar Fra : SoL |
Dato : 06-06-07 07:25 |
|
"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse
news:466523d0$0$4166$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> Som nævnt er der stærke krafter i familien der sværger for tysk (og som
> hader italiensk og fransk - "...de kan altså ikke finde ud af at sætte 2
> ledninger sammen...", "...jammen har du nogenside set hvordan de er
> lavet...", "...så har du også selv bedt om det...."), men japansk er nok
> også en mulighed.
>
Hvilken fordomsfuld familie!
Mon ikke de bare skulle prøve en rigtig bil? altså noget fransk eller
italiensk.
Jeg har / har haft 5 forskellige franske køretøjer og endnu IKKE fået
bekræftet ovennævnte påstande.
Knud
| |
Ukendt (06-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-06-07 09:07 |
|
"SoL" <ssen@bit.lk> skrev i en meddelelse
news:4666534b$0$48450$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse
> news:466523d0$0$4166$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>>
>> Som nævnt er der stærke krafter i familien der sværger for tysk (og som
>> hader italiensk og fransk - "...de kan altså ikke finde ud af at sætte 2
>> ledninger sammen...", "...jammen har du nogenside set hvordan de er
>> lavet...", "...så har du også selv bedt om det...."), men japansk er nok
>> også en mulighed.
>>
>
>
> Hvilken fordomsfuld familie!
> Mon ikke de bare skulle prøve en rigtig bil? altså noget fransk eller
> italiensk.
>
> Jeg har / har haft 5 forskellige franske køretøjer og endnu IKKE fået
> bekræftet ovennævnte påstande.
Jeg kender en der røg 30 cigaretter om dagen og hun blev 102 år......
Forstår du hvad jeg siger? Leasingselskaberne har lavet en opgørelse på alle
de biler de leaser ud (og der er mange c5 og mondeo'er imellem) og lige
præcis de franske er meget dyrere pr. enhed end andre mærker.
Så at du har haft en håndfuld der ikke er plaget af dårlige elektronik, er
en meget subjektiv begrundelse for at påstå at franske biler er fejlfri....
Tommy
| |
SoL (06-06-2007)
| Kommentar Fra : SoL |
Dato : 06-06-07 09:41 |
|
"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
news:46666b07$0$874$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >>
>> Hvilken fordomsfuld familie!
>> Mon ikke de bare skulle prøve en rigtig bil? altså noget fransk eller
>> italiensk.
>>
>> Jeg har / har haft 5 forskellige franske køretøjer og endnu IKKE fået
>> bekræftet ovennævnte påstande.
>
> Jeg kender en der røg 30 cigaretter om dagen og hun blev 102 år......
> Forstår du hvad jeg siger? Leasingselskaberne har lavet en opgørelse på
> alle de biler de leaser ud (og der er mange c5 og mondeo'er imellem) og
> lige præcis de franske er meget dyrere pr. enhed end andre mærker.
> Så at du har haft en håndfuld der ikke er plaget af dårlige elektronik, er
> en meget subjektiv begrundelse for at påstå at franske biler er
> fejlfri....
Nej - jeg forstår ikke hvad du siger - for det er noget nonsens. Naturligvis
er der problemer med biler - også franske, men efter min overbevisning ikke
meget anderledes end andre mærker. I den sammenligning skal man jo også lige
holde det op mod prisen for de pågældende biler. I en 100.000 kr. billigere
bil er der jo altså også plads til at lave et par svipsere mere end i den
dyre.
Og påstandene fra AW's familie er endnu længere ude i hampen - helt
ubegrundede og udokumenterede. Det er ren følelse!
Knud
| |
Ukendt (06-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-06-07 12:00 |
|
"SoL" <ssen@bit.lk> skrev i en meddelelse
news:46667322$0$48426$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Nej - jeg forstår ikke hvad du siger - for det er noget nonsens.
> Naturligvis er der problemer med biler - også franske, men efter min
> overbevisning ikke meget anderledes end andre mærker.
Nonsens alligevel? Du har din stærkt begrænsede erfaring og på det bygger du
hele din tro?
Leasingselskaberne har et kæmpe erfaringsgrundlag og de siger at der er
mange fejl på de franske biler. End of story.
>I den sammenligning skal man jo også lige holde det op mod prisen for de
>pågældende biler. I en 100.000 kr. billigere bil er der jo altså også plads
>til at lave et par svipsere mere end i den dyre.
Ja, men nu er fx mondeo jo ikke 100000 kr. dyrere end fx C5...
> Og påstandene fra AW's familie er endnu længere ude i hampen - helt
> ubegrundede og udokumenterede. Det er ren følelse!
Undskyld, men det er da dine påstande som er udokumenterede - og på en meget
tynd begrundelse. Ergo er det dig der præsterer "ren følelse".
Franske biler er bare af en ringere kvalitet end gennemsnittet og sådan er
det. Citroen kan så byde på en komfort, som er langt over gennemsnittet..
Tommy
| |
SoL (06-06-2007)
| Kommentar Fra : SoL |
Dato : 06-06-07 14:13 |
|
"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse
news:466693a9$0$834$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Nonsens alligevel? Du har din stærkt begrænsede erfaring og på det bygger
> du hele din tro?
> Leasingselskaberne har et kæmpe erfaringsgrundlag og de siger at der er
> mange fejl på de franske biler. End of story.
>
Nu er C5 (som nok er leasingfirmaernes kæledægge) ikke nødvendigvis
repræsentativ for hele den franske bilproduktion. Det er nok ikke for sjov
at franske biler er det klart mest solgte i Danmark - endda gennem en
længere årrække.
Der må altså være et fornuftigt pris/kvalitetsforhold - ellers ville man nok
vælge anderledes.
>>I den sammenligning skal man jo også lige holde det op mod prisen for de
>>pågældende biler. I en 100.000 kr. billigere bil er der jo altså også
>>plads til at lave et par svipsere mere end i den dyre.
>
> Ja, men nu er fx mondeo jo ikke 100000 kr. dyrere end fx C5...
>
Jeg aner ikke hvad en Mondeo koster - men den har nu heller ikke verdens
bedste ry.
I øvrigt sammenlignede sprøgeren tyske biler med franske - og her er det
evident at prisforskellen for 'samme' bil er meget stor.
F.eks. GOLF / Audi 3 contra Peugeot 307 / Citroen C4 / Renault Megane
Passat / Audi 4/6 con tra Peugeot 407 / Citroen C5 / Renault
Laguna
Knud
| |
Anders Majland (06-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 06-06-07 15:36 |
|
>> Leasingselskaberne har et kæmpe erfaringsgrundlag og de siger at der er
>> mange fejl på de franske biler. End of story.
> Nu er C5 (som nok er leasingfirmaernes kæledægge) ikke nødvendigvis
> repræsentativ for hele den franske bilproduktion.
De første årgange C5 var fulde af fejl (EOS og det har da sikkert
påvirket deres statistikker meget. Fra 2005 of frem ser det ikke ud til at
den værre end gennemsnittet (ud fra de erfaringer jeg har kunnet grave frem)
> I øvrigt sammenlignede sprøgeren tyske biler med franske - og her er det
> evident at prisforskellen for 'samme' bil er meget stor.
>
> F.eks. GOLF / Audi 3 contra Peugeot 307 / Citroen C4 / Renault Megane
> Passat / Audi 4/6 con tra Peugeot 407 / Citroen C5 / Renault
> Laguna
Ja eller bare skoda octavia <> citroen c5. Jeg fik skudt i skoene at de ikke
kunne sammenlignes da det ikke var biler i samme størrelse klasse. Men da de
er i samme prisklasse var dem jeg sammenlignede og ikke en passat <> c5 der
måske er mere i samme størrelse, men bestemt ikke i sammeprisklasse ...
> Der må altså være et fornuftigt pris/kvalitetsforhold - ellers ville man
> nok vælge anderledes.
Lige præcis derfor vi har købt c5'en - og da mange køber psa igen og igen er
der noget om snakken. Ifølge FDM er det ikke de mest loyale kunder men
Nu kiggede jeg lige på FDM og fandt et skema fra 2003.
79% af citroen ejerne ville vælge citroen igen
83% af peugeot ejerne ville vælge peugeot igen
(Audi, bmw, mercedes, saab skoda, toyota, vw og volvo lå også over
gennemsittet)
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/340D8C14-8FE1-4F97-A408-091596414076/0/6263.pdf
Og her den aktuelle fra fdm der dog kun viser det samlede billede og ikke
loyaliteten
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BF0C3B1C-0306-4673-AD11-DBC51A6B726D/0/2426.pdf
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DD85A7B3-A15F-4DA6-B770-84A88838FF25/0/2829.pdf
Og ja vi har købt c5 alligevel, men overvejelerns gjorde også at det blev en
fabriksny istedet for en nye brugt uden fabriksreklamationsret/garanti.
Samlet set er PSA bilisterne mindre tilfredse en gennemsnittet
| |
Brian (06-06-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 06-06-07 18:56 |
|
SoL wrote:
> Der må altså være et fornuftigt pris/kvalitetsforhold - ellers ville
> man nok vælge anderledes.
I et land hvor familievenlige biler er abnormt dyre, tæller hver eneste 5
øre. Langt de fleste skal jo ud at have bilen finansieret, og så kan en
prisforskel på 30K bilerne imellem, hurtigt rende op.
Dermed ikke sagt at alle dem der kører franske biler, gør det pga. prisen -
men det skader nok ikke.
/Brian
| |
Anders Majland (06-06-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 06-06-07 15:19 |
|
> Ja, men nu er fx mondeo jo ikke 100000 kr. dyrere end fx C5...
Forskellen på listepris på en diesel stationcar er alligevel omkring
40-50000kr* Og tilsyneladende er der mere at slå af på en c5 end en mondeo
så den reelle prisforskel er større... Og imhp mangler ford stadig at bevise
at mondeo'erne ikke ruster for meget.
* Afhænger jo lidt af hvilket ekstraudstyr man tilvælger. F.eks koster
fartpilot 6900 extra i en ford med trend udstyr (den jeg tog prisen på) mens
det er med i prisen på en c5 executive
> Franske biler er bare af en ringere kvalitet end gennemsnittet og sådan er
> det. Citroen kan så byde på en komfort, som er langt over gennemsnittet..
Det er vel også en kvalitet
Mine første 2 biler var mazda'er (~100.000km), dernæst ~65000km i en skoda
og nu har vi så rundet 5000km i en citroen. 2 af mine 3 motorcykler er
japanske og den sidste italiensk. Og selvom de alle er besværlige at lave
service på er det alligevel den italiensk der kræver mest - selvom den er
nyest ...
Mazda'er var "gamle" og fik de typiske fejl som ledninger der knækkede pga
vibrationer og rust. Skodaen havde vi 2 reklametioner på. Et io modul der
stod af så bagklappen ikke kunne åbnes og et utæt manchet ved et ene
forhjul. På citroen'en har vi så en reklamation kørende på at kondensvand
fra klimaanlægget lander i bilen istedet for under den. Det skal værkstedet
kigge på i næste uge.
Det er mit indtryk at der måske nok er flere fejl på en c5 end på en mondeo,
mazda6 eller avensis - Men også at det mest er småting som værkstederne får
ordnet uden det store bøvl (på nær få skrækhistorier). Valget af C5'eren var
vores tro på at det var der vi fik mest for pengene i den klasse.
Men en af de designfejl som stadig generer mig lidt er at lyset blinker lidt
når affjedringen tager meget strøm ...
Men tilbage til subject - Skulle jeg bruge en bil til 6 personer ville jeg
ikke udelukke en citroen c4 grand picasso. Vores behov er dog "kun" god
plads til 4 med bagage og så er c4'en noget dyrere end c5'en når man vælger
diesel og begynder at fylde udstyr som klima i... Men ellers er den
1,6hdi'er med 6trins automatgear nu en fornøjelse at køre i. Den vugger dog
lidt mere end jeg bryder mig om i kurver på mindre veje, men det er rar
føreplads og jeg sidder godt med fint udsyn of den store forrude er nok en
stor del deraf. Men jeg har set 1 demobil hvor et sæde på 3.række var
ødelagt og en anden forhandler advarede mod "at tage ved". Hvis man ikke
følger instruktiionen slavisk kan man bukke de skinner som sædet kører i..
Det virker ikke tillidsvækkende ....
/A
| |
Ukendt (06-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-06-07 17:57 |
|
> Og påstandene fra AW's familie er endnu længere ude i hampen - helt
> ubegrundede og udokumenterede. Det er ren følelse!
Mjjjaaaa - deri tager du fejl.
Den gamle har arbejdet i Automobil-teknik på teknologisk institut, undervist
i auto-el på tekniske skoler, arbejdet hos Bosch med speciale i el på biler,
og har været syn og skønsmand (med biler) i det danske retssystem, lavet
Danske Standarder (DS) for dit og dat for biler osv.
Da jeg var barn var vores hjem fyldt med opskårede kaburatorer, gummiprøver,
auto-el dit og auto-el dat.
Så helt følelse er det ikke, når han udtaler sig - men jo, han er glad for
tyske ting.
Det kom som et stort slag for ham da jeg købte en Getz
Allan
| |
SoL (06-06-2007)
| Kommentar Fra : SoL |
Dato : 06-06-07 18:16 |
|
"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse
news:4666e75a$0$4174$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> Og påstandene fra AW's familie er endnu længere ude i hampen - helt
>> ubegrundede og udokumenterede. Det er ren følelse!
>
> Mjjjaaaa - deri tager du fejl.
> Den gamle har arbejdet i Automobil-teknik på teknologisk institut,
> undervist i auto-el på tekniske skoler, arbejdet hos Bosch med speciale i
> el på biler, og har været syn og skønsmand (med biler) i det danske
> retssystem, lavet Danske Standarder (DS) for dit og dat for biler osv.
> Da jeg var barn var vores hjem fyldt med opskårede kaburatorer,
> gummiprøver, auto-el dit og auto-el dat.
> Så helt følelse er det ikke, når han udtaler sig - men jo, han er glad for
> tyske ting.
>
> Det kom som et stort slag for ham da jeg købte en Getz
>
Det lyder jo som rent historieskrivning - vi taler vel ikke om hvoradan
forholdene var for 20 år siden - men om nutiden.
Muligvis havde han noget at have fordommene i dengang - men den holder ikke
med biler årgang 2006-2007.
Knud
| |
Ebbe Kristensen (07-06-2007)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 07-06-07 15:14 |
|
AW wrote:
> Det kom som et stort slag for ham da jeg købte en Getz
....men kunne han finde en tysker til samme pris fra ny? Nej, vel?
Ebbe
| |
Ukendt (07-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-06-07 16:29 |
|
>> Det kom som et stort slag for ham da jeg købte en Getz
>
> ...men kunne han finde en tysker til samme pris fra ny? Nej, vel?
Ja, det var jo netop det. Jeg syntes man fik mest for pengene ved en Getz.
Alle de andre så billige ud, men så skulle man købe DK-pakke, plus model
osv. oveni, for bare at få de basale ting. Og da jeg kører < 10.000 om året
så er det jo begrænset hvor mange penge man vil ofre.
Allan
| |
Ebbe Kristensen (06-06-2007)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 06-06-07 12:42 |
|
AW wrote:
> Som nævnt er der stærke krafter i familien der sværger for
> tysk (og som hader italiensk og fransk - "...de kan altså ikke finde
> ud af at sætte 2 ledninger sammen...", "...jammen har du nogenside
> set hvordan de er lavet...", "...så har du også selv bedt om
> det...."), men japansk er nok også en mulighed.
Få disse stærke kræfter til at finde bilen for din bror. Så er det osse dem,
der må holde for hvis det viser sig at være en lortebil
Ebbe
| |
|
|