En ung mand, 575 heste, nye prioriteter
Fra : Frederik C

Dato : 04-06-07 16:50

Hej

Havde en kunde på besøg i dag...

Han har en kompressortunet BMW M3 med ca. 550-600 heste, som jeg fik lov til
at køre en halv times tid i.

Mit liv er ændret for evigt. Fra nu af skal hvert vågent øjeblik vies til at
sørge for, at jeg kan opleve noget lignende igen. Nu 3 timer senere sidder
jeg stadig med en overdosis af adrenalin og dopamin kørende rundt i
systemet.

Som sådan kørte jeg ikke specielt stærkt, det var forholdene (og
lovgivningen) ikke til, men de gange man fik mulighed for at lade den
accellerere, I Guder...

Mvh.

Frederik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-06-07 17:07

"Frederik C" <info@duelundaudio.com> wrote in

> Mit liv er ændret for evigt. Fra nu af skal hvert vågent øjeblik vies
> til at sørge for, at jeg kan opleve noget lignende igen.

Det går over igen hvis du når at få børn.

Fra : Tom

Dato : 04-06-07 17:33

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> "Frederik C" <info@duelundaudio.com> wrote in

> Det går over igen hvis du når at få børn.

Øhh, nej, jeg tror man kan blive kronisk ramt af det

--
Tom

Fra : Frederik C

Dato : 04-06-07 17:35

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> "Frederik C" <info@duelundaudio.com> wrote in

> Det går over igen hvis du når at få børn.

Kunden har selv 2, så nogen kan åbenbart begge dele... ;) Mögens f.eks....

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 04-06-07 17:52

"Frederik C" <info@duelundaudio.com> skrev i en meddelelse

> Kunden har selv 2, så nogen kan åbenbart begge dele... ;) Mögens f.eks....

Nu har min bil jo langt færre hk

Fra : TheTransporter

Dato : 04-06-07 18:17

On 04 Jun 2007 16:06:42 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote:

>"Frederik C" <info@duelundaudio.com> wrote in

>Det går over igen hvis du når at få børn.

Tror jeg sq ikke det gør for mig :P

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 04-06-07 18:44

>Det går over igen hvis du når at få børn.
--------------------
Hvem kunne dog drømme om at få børn - de ødelægger da alt sjovt -
hellere en fed øse en dumme unger, man skal bruge en formue på i
rigtigt mange år og så synes de stadig man er gammel og irreterende -
GLEM det.
Mogens

Fra : Brian

Dato : 04-06-07 19:13

mogens.amd64@gmail.com wrote:

> [...]
> hellere en fed øse en dumme unger, man skal bruge en formue på i
> rigtigt mange år og så synes de stadig man er gammel og irreterende -

Hørt!

Jeg tror forøvrigt det er en myte, at man ændrer syn på børn når det er ens
eget hjemmeavl

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 22:30

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> "Frederik C" <info@duelundaudio.com> wrote in

> Det går over igen hvis du når at få børn.

hehe..Berlingo & Co.

Fra : FJ

Dato : 04-06-07 18:50

> [...]
>
> Som sådan kørte jeg ikke specielt stærkt, det var forholdene (og
> lovgivningen) ikke til, men de gange man fik mulighed for at lade den

En i min familie har en alm. M3 Cabriolet fra 2004. "kun" 348hk, men jeg
har haft det ligesom dig lige siden jeg prøvede den. FANTASTISK
køremaskine.

Mvh
Frank

Fra : Brian

Dato : 04-06-07 19:42

"FJ" <anders.and@pc.dk> skrev i en meddelelse
> En i min familie har en alm. M3 Cabriolet fra 2004. "kun" 348hk, men jeg
> har haft det ligesom dig lige siden jeg prøvede den. FANTASTISK
> køremaskine.

Kender følelsen. Min bil har 190hk og 270Nm og det var alt rigeligt de
første 2mdr... nu er jagten gået ind på flere Nm'er :) Jeg elsker
accelerationen, tophastighed siger mig intet.

Fra : Frank

Dato : 04-06-07 19:52

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> første 2mdr... nu er jagten gået ind på flere Nm'er :) Jeg elsker
> accelerationen, tophastighed siger mig intet.

Har det lidt på samme måde. Jeg havde en motorcykel som gik fra 0-100 km/t
på 3,1 sek i første gear. Det var bare så fedt. Tophastigheden fik jeg
aldrig prøvet...

Mvh
Frank

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-06-07 20:01

"Frank" <anders.and@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har det lidt på samme måde. Jeg havde en motorcykel som gik fra 0-100
> km/t på 3,1 sek i første gear. Det var bare så fedt. Tophastigheden fik

Korrekt - få et liv.....få en mc

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 04-06-07 22:38

> Korrekt - få et liv.....få en mc

Jeg troede man mistede livet (eller risikerede det i noget større grad end
før), hvis man fik en sådan. hehe

Troels

Fra : Lars Holst

Dato : 04-06-07 20:12

"Brian" <Suzuki@cool.dk> said in

> [...]
> første 2mdr... nu er jagten gået ind på flere Nm'er :) Jeg elsker
> accelerationen, tophastighed siger mig intet.

Så køb en Ellert. De kører muligvis kun 40 km/t men accellererer hurtigt da
det er el-motor.

--
Lars Holst

Fra : Leonard

Dato : 04-06-07 20:25

On 04 Jun 2007 19:12:15 GMT, Lars Holst wrote:

> Så køb en Ellert. De kører muligvis kun 40 km/t men accellererer hurtigt da
> det er el-motor.

LOL

Har du nogensinde kørt en Ellert?
- at påstå noget som helst hurtigt ved den, det er godt nok en helt
anden fortolkning af begreberne end jeg kender til.

--
Leonard
Der har ejet en Ellert

Fra : Lars Holst

Dato : 04-06-07 20:44

Leonard <piper28a@gmail.invalid> said in

> LOL
>
> Har du nogensinde kørt en Ellert?
> - at påstå noget som helst hurtigt ved den, det er godt nok en helt
> anden fortolkning af begreberne end jeg kender til.

Faktisk har jeg prøvet en Ellert i det jeg ville være miljøbevidst ad
helvede til i midt 80'erne og overvejede derfor at købe en. Droppede det
dog hurtigt efter prøvekørsel.

Men det er da ikke forkert at sige at en el-bil accellererer relativt
hurtigt.

--
Lars Holst

Fra : Leonard

Dato : 04-06-07 21:10

On 04 Jun 2007 19:44:05 GMT, Lars Holst wrote:

> Men det er da ikke forkert at sige at en el-bil accellererer relativt
> hurtigt.

Alt er jo relativt, men hurtig i forhold til hvad?
En Ellert har en elmotor med mellem 1 og 5 HK og det giver altså ikke
ret meget acceleration.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-06-07 21:37

On Mon, 4 Jun 2007 22:10:27 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Alt er jo relativt, men hurtig i forhold til hvad?
>En Ellert har en elmotor med mellem 1 og 5 HK og det giver altså ikke
> [...]

Jamen goddag kollega!

Nårh ja, du er vel ikke rigtig kollega. Owner/Operator er vel nærmere
sandheden?

Ved du forresten hvad den mest grundlæggende forskel på amerikanske og
europæiske lastbiler er?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 05-06-07 07:19

On Mon, 04 Jun 2007 22:36:33 +0200, Folmer Rasmussen wrote:

> Ved du forresten hvad den mest grundlæggende forskel på amerikanske og
> europæiske lastbiler er?

Næh ...?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-06-07 10:15

On Tue, 5 Jun 2007 08:18:30 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Næh ...?

>--

De kører med 12 volt anlæg, hvor alle europæiske lastbiler har 24
vilt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars Holst

Dato : 05-06-07 10:41

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said in

> De kører med 12 volt anlæg, hvor alle europæiske lastbiler har 24
> vilt.

24 er vildt!

--
Lars Holst

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-06-07 10:51

On 05 Jun 2007 09:41:03 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said in

>24 er vildt!
>

>--

Ja, det er s'gu noget der rykker!

At de så også er bagud med så meget andet, er en anden snak, men jeg
misunder dem godt nok deres sleepers.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Søren

Dato : 05-06-07 12:26

Lars Holst skrev:
> Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said in

> 24 er vildt!

Hvis I synnes at 24V er fedt .. så skulle I prøve det der kommer ud af
stikkontakten på vægen.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-06-07 22:20

"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse

> Hvis I synnes at 24V er fedt .. så skulle I prøve det der kommer ud af
> stikkontakten på vægen.

Det er da en rystende oplevelse.

Det er en gammel tænding til en bådmotor også.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 06-06-07 08:23

On Tue, 05 Jun 2007 11:14:45 +0200, Folmer Rasmussen wrote:

> De kører med 12 volt anlæg, hvor alle europæiske lastbiler har 24
> vilt.

Tjah, de har vel også bolte og møtrikker i tomme-størrelser, mod
millimeter i europæiske.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-06-07 09:00

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Tjah, de har vel også bolte og møtrikker i tomme-størrelser, mod
> [...]

Hvad har denne?
og er den i skala 1:16?
De sider jeg har kigget på siger 1:14

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 06-06-07 10:06

On Wed, 6 Jun 2007 10:00:04 +0200, Uffe Bærentsen wrote:

> Hvad har denne?

Den har 6 volt batteri og en 12v motor. Originalt har den 7,2v.
Og så er den jo japansk, så alt er i millimeter

> og er den i skala 1:16?
> De sider jeg har kigget på siger 1:14

Tjah, den er nok 1:14, jeg må hellere få rettet det.
Gad egentlig godt vide, hvorfor jeg har skrevet 1:16?

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 16:36

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Den har 6 volt batteri og en 12v motor. Originalt har den 7,2v.
> Og så er den jo japansk, så alt er i millimeter

> Tjah, den er nok 1:14, jeg må hellere få rettet det.
> Gad egentlig godt vide, hvorfor jeg har skrevet 1:16?

Så får man da mere for prisen nu

--
/HB

Fra : Leonard

Dato : 06-06-07 17:06

On Wed, 6 Jun 2007 17:35:39 +0200, HB wrote:

> Så får man da mere for prisen nu

Ja, må hellere sætte prisen op
- den er jo lige blevet 1.000 kr. mere værd!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-06-07 18:12

> Ja, må hellere sætte prisen op
> - den er jo lige blevet 1.000 kr. mere værd!

Hov, hvad med provision?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 06-06-07 18:20

On Wed, 6 Jun 2007 19:12:01 +0200, Uffe Bærentsen wrote:

> Hov, hvad med provision?

Du kan få lov at købe den til gammel pris

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-06-07 19:14

Lars Holst wrote:

> Men det er da ikke forkert at sige at en el-bil accellererer relativt
> hurtigt.

Måske ikke. Men det er forkert at sige det om en Ellert. Jeg har haft en, så
jeg ved det ;)

Engang omkring 90´erne så jeg en Ellert ved et elektrisk bilvæddeløb i
Luzern, Schweiz. Den var bl.a. forsynet med et væsentligt lavere
tyngdepunkt, 2 noget større motorer i stedet for den lille originale, 5
batterier i stedet for 3 - og den gik og kørte 100+ km/t.

Den fik en samlet 2.-plads - på førstepladsen var en cirka 45HK Golf II.

--
Per, Esbjerg

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-06-07 21:35

> [...]
> batterier i stedet for 3 - og den gik og kørte 100+ km/t.
>
> Den fik en samlet 2.-plads - på førstepladsen var en cirka 45HK Golf II.

Denne her?

http://www.austinev.org/evalbum/160.html

Eller rettere en modificeret udgave af den?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 20:44

On Mon, 4 Jun 2007 21:25:26 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>LOL
>
>Har du nogensinde kørt en Ellert?
>- at påstå noget som helst hurtigt ved den, det er godt nok en helt
>anden fortolkning af begreberne end jeg kender til.

Jeg har kørt i en KeWet El-Jet med fire fremadgående gear -
interessant oplevelse, især at kigge ud på bunden af lastbilernes
fælge gennem sideruden Hurtigt optræk? - i bytrafik kunne den vel
undgå direkte at sinke andre, men hurtig, nope!!
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Henrik B.

Dato : 06-06-07 10:24

> [...]
> første 2mdr... nu er jagten gået ind på flere Nm'er :) Jeg elsker
> accelerationen, tophastighed siger mig intet.

Ditto. :)

På fredag stiger min 350 Nm til 460 Nm. ))

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-06-07 10:28

On Wed, 6 Jun 2007 11:24:08 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse

>Ditto. :)
>
>På fredag stiger min 350 Nm til 460 Nm. ))

>--

Hvad er det for en lam øse du kører i, der på nuværende tidspunkt kun
har 110 Nm.?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-06-07 10:36

Folmer Rasmussen skrev:

> Hvad er det for en lam øse du kører i, der på nuværende tidspunkt kun
> har 110 Nm.?

En tunet Kadett 1,3S?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Henrik B.

Dato : 06-06-07 10:37

> Hvad er det for en lam øse du kører i, der på nuværende tidspunkt kun
> har 110 Nm.?

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk

Fra : Tom

Dato : 06-06-07 17:00

> På fredag stiger min 350 Nm til 460 Nm. ))

Det lyder da lidt kedelig at du skal køre rundt i sådan en lam æske

--
Tom

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-06-07 10:40

Frederik C wrote:
> [...]
>
> Som sådan kørte jeg ikke specielt stærkt, det var forholdene (og
> lovgivningen) ikke til, men de gange man fik mulighed for at lade den

Prøv en motorcykel.. Der behøves det ikke var økonomisk "uopnåeligt" at få
en hurtig maskine.. For 100k kan du faktisk få noget som sparker temmelig
meget røv i acceleration.. 0-200 på under 10 sek er ikke unormalt, bare køb
en Yamaha R1, Kawasaki zx9r / zx10r eller Honda Fireblade etc.. :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 01:45

Frederik C wrote:
> Hej
>
> Havde en kunde på besøg i dag...
>
> Han har en kompressortunet BMW M3 med ca. 550-600 heste, som jeg fik
> lov til at køre en halv times tid i.
>
> Mit liv er ændret for evigt.

Hehe lækkert! Hvilken type M3 (årg.) var det? Og hvem havde tunet den?
Alpina?
Ja der er noget lækkert over en kompressormotor.

Fra : Frederik C

Dato : 06-06-07 11:21

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe lækkert! Hvilken type M3 (årg.) var det? Og hvem havde tunet den?
> Alpina?
> Ja der er noget lækkert over en kompressormotor.

2002 (tror jeg) E46 M3 med et Active Autowerke kit, som bruger Rotrex.

Billede af bilen her:
http://www.e28.dk/Forum/forum/viewthread.php?forum_id=18&thread_id=290#post_1379

Jeg er stadig i chok... Dog mest over, at Folmer og Leonard diskuterer
fjernstyrede lastvogne i sådan en tråd her... Årets hi-jack :)

Mvh.

Frederik

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-06-07 15:23

> Jeg er stadig i chok... Dog mest over, at Folmer og Leonard diskuterer
> fjernstyrede lastvogne i sådan en tråd her... Årets hi-jack :)

Jeg vil osse være med...............

(bare for at hi-jacke tråden fuldstændigt)

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-06-07 16:02

On Wed, 6 Jun 2007 16:23:07 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>"Frederik C" <info@duelundaudio.com> skrev i en meddelelse

>Jeg vil osse være med...............
>

>(bare for at hi-jacke tråden fuldstændigt)

>--

Skal det ikke være sådan?..................herinde? *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 06-06-07 17:05

On Wed, 6 Jun 2007 12:21:17 +0200, Frederik C wrote:

> Jeg er stadig i chok... Dog mest over, at Folmer og Leonard diskuterer
> fjernstyrede lastvogne i sådan en tråd her... Årets hi-jack :)

Det er da alligevel en flot titel, følger der en pokal med?