Ford Galaxy 2,3 Trend 2001 Camper
Fra : Lars

Dato : 04-06-07 16:18

Hej

Kan det vikelig passe at der ikke kan monteres en eller anden form
for 3 pkt. sele på midtersædet på 2. række - evt. et andet sæde ?

På min nuværende Peugeot 406 st. car. er 3 pkt. selen indbygget i
midtersædet og
ruller ud af sædet oppe ved nakkestøtten - fåes det ikke til en Galaxy ?

Hvad med alternativer til 3 pkt. selen iforb. med hofteselen ?

Stortset alle familiebiler (7 personers) med 5-6 år på bagen, har hoftesele
på midtersædet på 2. række !

Hilsen
Lars - snart far til 4

Fra : claus b.p.

Dato : 08-06-07 21:34

"Lars" <lars@test.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad med alternativer til 3 pkt. selen iforb. med hofteselen ?
>
> Stortset alle familiebiler (7 personers) med 5-6 år på bagen, har

Jo, du har ret, - det er for dårligt, og slet ikke tidssvarende. Men der er
ikke noget at spænde selen fast i foroven, så uanset hvad, bliver det noget
klamp. Jeg kan ikke se anden mulighed end at montere en kraftig stålbjælke
på tværs i bilen lige bag 2. sæderække, og hvor fikst er det lige? Hvad med
kun at benytte de 6 sæder? Ellers er der måske en mulighed for at montere et
barnesæde, og så fastgøre den ekstra med nogle stropper rundt om
sæderyggen. Det forudsætter selvfølgelig at man har børn i den størrelse.

/Claus