Grøn afgift (Miljø afgift) og Udligning af~
Fra : cbpwr@worldonline.dk

Dato : 03-06-07 21:08

Hejsa.

Kan nogle svare mig på, om man betaler Udlignings afg. på diesel biler
når den er efter 1997 hvor man kalder det grøn afgift eller miljø
afgift. Alså hvor langt en bil går på literen?

Iflg tabellen, ser der ud som om en Peugeout 206 fra 2006 med 1.6
diesel er billigere end tilsvarende i benzin, men kommer udlignings
afgiften så oven i, eller var den kun den gang man betalte efter vægt.

-Claus-

Fra : Leonard

Dato : 03-06-07 21:15

On Sun, 03 Jun 2007 13:07:49 -0700, cbpwr@worldonline.dk wrote:

> Kan nogle svare mig på, om man betaler Udlignings afg. på diesel biler
> når den er efter 1997 hvor man kalder det grøn afgift eller miljø
> afgift. Alså hvor langt en bil går på literen?

Min Transporter er fra 2002 og jeg betaler 1260 kr om året i
udligningsafgift.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges

Fra : cbpwr@worldonline.dk

Dato : 03-06-07 21:39

On 3 Jun., 22:15, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Min Transporter er fra 2002 og jeg betaler 1260 kr om året i
> [...]

Det virker en anelse blødt. At man har lavet 2 tabeller en for diesel
og en for benzin, når der kommer udlingsafgift på
kunne man så ikke bare havde lagt de 1260 (eller 630kr oven i?)

Er der en logisk forklaring?