Misundelsesafgift..hvor længe...?
Fra : The_Big_Dane

Dato : 02-06-07 13:00

Vi har en Peugeot Partner Van fra 2004,
og vi betaler de famøse godt 5k. i ekstra afgift,
i alt ca 9k.
men, Jeg kan ikke finde ud af, om vi skal betale den ekstra afgift,
til vi ikke har bilen mere,eller afgiften bortfalder,når bilen skal til syn
første gang,når den er 5 år......?
Har googlet hos både politi og skat ,uden at blive klogere,på sagen...

--
Henning Holm

allig8or125@hotmail.com

"it's nice to be important,
but it's more important,to be nice"

Fra : claus b. p.

Dato : 02-06-07 13:41

"The_Big_Dane" <the_big_dane@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> syn første gang,når den er 5 år......?
> Har googlet hos både politi og skat ,uden at blive klogere,på sagen...

Misundelsesafgiften kan til- og fravælges idag, afhængig af om bilen bruges
helt erhvervsmæssigt, delvis erhvervsmæssigt eller helt privat. Det gælder
resten af bilens levetid. Det har intet med syn at gøre, men varebiler skal
vel også til syn når de er 4 år og ikke 5 år. Biler under 2 ton betaler kun
900kr/år.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 18:45

> Biler under 2 ton betaler kun
> 900kr/år.

Ja, det er de gamle regler hvor registreringsafgiften var 90 pct.

De nyligt vedtagne regler siger 5000 per år , og 50 pct i
registreringsafgift.

tpt

Fra : claus b.p.

Dato : 02-06-07 22:22

"Troels Thomsen" <nej tak ...> skrev i en meddelelse

> Ja, det er de gamle regler hvor registreringsafgiften var 90 pct.
Det var også det han spurgte om.

> De nyligt vedtagne regler siger 5000 per år , og 50 pct i
> registreringsafgift.
For nyregistrerede nye biler.

/Claus

Fra : The_Big_Dane

Dato : 03-06-07 03:06

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Troels Thomsen" <nej tak ...> skrev i en meddelelse

> Det var også det han spurgte om.

> For nyregistrerede nye biler.
>
> /Claus
OK.....Tak for svar,havde bare forstået det sådan,når den blev så gammel,den
skulle til syn,faldt denne ekstra afgift væk....men nej...