Hjul
Fra : mfn

Dato : 02-06-07 10:04

Er der nogen af jer der har et bud på om det mon er muligt at sætte hjul fra
en skoda favorit over på en Fiat tempra? De er begge 4-huls...

Fra : claus b. p.

Dato : 02-06-07 12:52

"mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogen af jer der har et bud på om det mon er muligt at sætte hjul
> fra
> en skoda favorit over på en Fiat tempra? De er begge 4-huls...

Prøv at søge på nogle informationer fra de firmaer der sælger fælge. Der er
4 mål der skal passe, det er afstanden mellem hullerne, navdiameteren,
fælgstørrelsen og bredden samt indpresningsdybden. Vigtigst er selvfølgelig
de to førstnævnte, men de 3 sidstnævnte er afgørende for, om det overhovedet
er lovligt.

/Claus

Fra : N/A

Dato : 02-06-07 15:58

Fra : mfn

Dato : 02-06-07 15:58

Jeg har fundet nogle data på www.nysynet.dk/hjuldata men jeg ved ikke det
kan lade sig gøre fysisk / er lovligt osv.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 16:08

On Sat, 2 Jun 2007 11:04:10 +0200, "mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen af jer der har et bud på om det mon er muligt at sætte hjul fra
>en skoda favorit over på en Fiat tempra? De er begge 4-huls...

Den går ikke direkte - der er forskel i navets diameter - det kunne
måske løses med en ring, ET holder sig lige på kanten med 43 ift. 38.
Men hvis Favoritten er fra efter - 92 kniber det mere, for så er der
forskel på boltecirkel, boltetyper osv.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : mfn

Dato : 02-06-07 17:09

Vil det så sige jeg kan eller ej ;)

Hvor køber man sådan en "ring" hvis det er? Eller skal jeg bare lade det
komme an på en prøve?`

De er begge fra 92

Fra : N/A

Dato : 03-06-07 09:59

Fra : mfn

Dato : 03-06-07 09:59

Mystikken breder sig ;)

> Du kan ikke spænde dem på!!

Nå men så forhindrer fysikken jo mig i at gøre det.

> delecirkeldiameter på Fiat er: 98 mm
> På Ford 100 mm det er ikke meget, men nok til at det går galt!

Det var så en skoda men det er det samme. Med hvad er det der går galt? De
har før siddet fint på en gammel Passat også ;)

> Hvis du lade det komme an på en prøve, skal du ikke ringe fra skadestuen
og
> sige, at du ikke var advaret, for det er du nu.

Jamen hvis de kan skrues på og alt virker som det skal så er det vel fint?
Så slipper jeg da for at skulle købe nye dæk til Fiaten når jeg skrotter
Skodaen.

> normalt kan du købe ringene ved forhandlerne af det fabrikat af alufælgene
> du har, de ved normalt også hvad du skal have. på de to biler er der kun 1
> mm, men det er nok til at der skal nye ringe i, hvis der altså er nogle,
til
> min bil er der ingen, så der skal de bare passe

Så med en ring kunne det måske lade sig gøre?

Ellers får jeg snart 4 alufælge til salg med fine dæk og er køber til samme
som kan passe på Fiat Tempra ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-06-07 00:12

"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så med en ring kunne det måske lade sig gøre?
>
> Ellers får jeg snart 4 alufælge til salg med fine dæk og er køber til

Kære mfn

Vil du ikke være så venlig at undlade at montere de hjul på bilen.
De passer jo ikke i boltcirklen og vil derfor _ikke_ være monteret korrekt.
Der er risiko for at hjulene løsner sig ved kørsel,
så dig og andre kommer til skade hvis du alligevel gør det.
Undlad derfor venligst monteringen.

--
mvh Uffe (som sætter pris på mit og mine kæres liv)
Mondeo 1,8i