Prisforhandling på Toyota AYGO
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 01-06-07 19:54

Hej

Hvis jeg køber en ny Toyota AYGO med stor udstyrspakke, hvor meget bør
jeg kunne presse forhandleren i pris?

Ved forhandler kunne jeg kun presse ham til at gå 2000 kr i forhold
til listepris. Han påstod, at fordi det er en lille bil, så kunne han
ikke gå lavere. Hvis jeg ville have en Avensis, så var det en helt
anden sag...

Er det, hvad man kan opnå eller skal jeg prøve en anden forhandler?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 20:00

On Fri, 01 Jun 2007 11:54:26 -0700, "mbk112@hotmail.com"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

> [...]
>anden sag...
>
>Er det, hvad man kan opnå eller skal jeg prøve en anden forhandler?

Specificer den bil, du vil have til mindste detalje - herunder om den
skal have alu-fælge, om du vil have vinterdæk osv. Derefter beder du 6
forhandlere om en kontantpris på sådan en leveret på gaden - og
spiller dem ud mod hinanden.......og får formodentlig ikke ret meget
ud af det, da markedet lige er ændret totalt og alle skal vænne sig
til det, men det er et forsøg værd.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Otto J

Dato : 02-06-07 13:35

> [...]
> spiller dem ud mod hinanden.......og får formodentlig ikke ret meget
> ud af det, da markedet lige er ændret totalt og alle skal vænne sig

Jeg vil påstå at hvis man vil afgøre et 120.000,-s køb af om en forhandler
giver 4000,- i stedet for 2000,- i rabat, så er man _netop_ ligeglad med
sine penge. Jeg vil mene at det er langt mere værd at vælge en forhandler
man føler man er på bølgelængde med, og som man stoler på mht. service
efterfølgende. Det er ikke altid at den laveste pris er lig med det bedste
køb. Jeg kan forholde mig til at forhandle sig til 50.000,- i rabat på en
mellemklassebil kan betyde en hel del, men de håndører man kan få på de
billigste biler, det ville altså ikke flytte på mit valg af forhandler.

Jeg fik iøvrigt selv noget der ligner 1500,- i rabat på ekstraudstyret på
min Getz. Da jeg har lidt inside-viden og ved hvad de tjener på bilen (eller
rettere tjente, prisen er steget siden), så synes jeg det var mere end fair.

Mvh. Otto

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 14:00

On Sat, 2 Jun 2007 14:35:12 +0200, "Otto J" <hifiotto@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>mellemklassebil kan betyde en hel del, men de håndører man kan få på de
>billigste biler, det ville altså ikke flytte på mit valg af forhandler.

Det kan du have ret i - nu bad manden som jeg forstod det om
opskriften på at finde den billigste pris. Men hvis markedet er
undersøgt ved man hvad man betaler for at handle det "rigtige" sted.

> [...]
>rettere tjente, prisen er steget siden), så synes jeg det var mere end fair.

En handel skal være god for begge parter.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : KASO

Dato : 05-06-07 16:03

"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sine penge. Jeg vil mene at det er langt mere værd at vælge en forhandler
> man føler man er på bølgelængde med, og som man stoler på mht. service

Nu er man jo ikke forpligtet til at bruge samme forretning til service - man
kan vælge et hvilket som helst værksted efterfølgende til service -
autoriseret eller frit. Garantisager kan løses hos enhvert autoriseret
værksted - så i købssituationen gælder det om at finde den rigtige pris.

Sidst jeg købte ny bil havde jeg flere forhandlere i spil. Da 2 stod lige,
valgte jeg den, jeg stolede mest på. Sælgeren gjorde også alt for give mig
en god service - desværre var værkstedet elendigt, og så hjælper det ikke at
have en flink sælger, da disse dele ofte er adskilt (hos de store
forhandlere).

Fra : KickAssCowboy

Dato : 01-06-07 20:43

Jeg har på en Peugeot 107 Trendy fået ca. 5000kr i rabat. Pris på gaden
120kkr istedet for 125kkr med alufælge, dæk startpakke (måtter,
alubeskyttelseslister, bagagerumsbakke (hvor end den skal være og
undervognsbehandling.
mvh
KaK