Anbefaling helårsdæk, hele året
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 31-05-07 17:36

Hey, jeg leder efter nogle nye dæk til kærestens øse (Seat cordoba 1,5 sxe
stationcar).

Den er lige nu monteret med vinterdæk i størrelse 185/60R15.

Da hun alligevel ikke bryder sig om at køre når der ligger for meget sne på
vejene, overvejer jeg at skifte til helårsdæk.

Nogle der vil lave den forkromede anbefaling/afvisning af dette forslag ?

Jeg har kigget på daekonline.dk og der dukker kun 1 dæk op i den størrelse,
men i størrelse 185/65R15 er der væsentlig flere at vælge imellem.

Nogle der kan anbefale et givet helårsdæk ?

Ser frem til svar

Mvh

Kim

Fra : Bruno

Dato : 31-05-07 21:32

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Da hun alligevel ikke bryder sig om at køre når der ligger for meget sne på
> vejene, overvejer jeg at skifte til helårsdæk.

Hvis det var min kæreste så fik hun ikke lov at køre på vinterdæk andet
end om vinteren, skam dig!

> Nogle der vil lave den forkromede anbefaling/afvisning af dette forslag ?

Helårsdæk hele året er bedre end vinterdæk hele året, så det er bare at
komme i gang.

> Jeg har kigget på daekonline.dk og der dukker kun 1 dæk op i den størrelse,
> men i størrelse 185/65R15 er der væsentlig flere at vælge imellem.
>
> Nogle der kan anbefale et givet helårsdæk ?

Kig hos FDM, de tester den slags ofte.

Mvh
Bruno

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 31-05-07 21:52

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message news:465f30c9$0$7606

> Hvis det var min kæreste så fik hun ikke lov at køre på vinterdæk andet
> end om vinteren, skam dig!

Nu skal de jo netop også skiftes, men ok....jeg skammer mig.....

> Helårsdæk hele året er bedre end vinterdæk hele året, så det er bare at
> komme i gang.

> Kig hos FDM, de tester den slags ofte.

Håbede på praktiske erfaringer.

Mvh

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-07 22:10

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
> Jeg har kigget på daekonline.dk og der dukker kun 1 dæk op i den
> størrelse, men i størrelse 185/65R15 er der væsentlig flere at vælge

Goodyear Eagle Vector+ findes også i den størrelse.
http://eu.goodyear.com/dk_dk/tires/repository/EagleVectorEV-2/index.jsp

Fra : Anders Majland

Dato : 01-06-07 07:56

> Goodyear Eagle Vector+ findes også i den størrelse.
> http://eu.goodyear.com/dk_dk/tires/repository/EagleVectorEV-2/index.jsp

Vi havde vector 5 på mazda'en for et par år siden - og dem turde jeg godt
anbefale - Vector+ er vel en videreudvikling af det.