Klistermærke til gulpladebil???
Fra : NHF

Dato : 31-05-07 07:28

Hej

Jeg har en varebil som er momsfri, dvs. jeg har betalt fuld moms uden at
trække den fra i firmaet. Nu har jeg sgu. fået et klistermærke hvor der står
at jeg kan bruge bilen privat. Det er jo ikke første april, så et eller
andet må de jo mene med dette laterlige klistermærke.

Er det lovpligtigt at bruge?

Jeg vil da gerne være fri for alle mærklige klistermærker, jeg reklamere
heller ikke for Q8, Bilka eller andre. Hvis Skat gerne vil fange ulovligt
brug af gulpladebiler så er det ok for mig, men de kan altså ikke slippe
nemt om ved det med et klistermærke.

Hvad er jeres mening?

NHF, Århus

Fra : John Sahl

Dato : 31-05-07 07:52

NHF wrote:
> Er det lovpligtigt at bruge?

Du får i al fald en bøde hvis du ikke bruger det.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Mikkel Lund

Dato : 31-05-07 08:32

NHF skrev:
> [...]
> at jeg kan bruge bilen privat. Det er jo ikke første april, så et eller
> andet må de jo mene med dette laterlige klistermærke.

Ja der kommer til at koste ca 800 kr hvis der ikke er sat på:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1648217&vID=0

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Mikkel Lund

Dato : 31-05-07 08:53

NHF skrev:
> [...]
> brug af gulpladebiler så er det ok for mig, men de kan altså ikke slippe

at der skal gøres noget ved de mange mennesker der kører privat i gul
plade biler som er momsfri. Et klister mærke på de biler der er betalt
moms for er en god ide, dog kunne mærker godt være mindre og måske sidde
op nummerpladen som der er i mange andre lande. Hvis der var de
professionelle der skulle klistre et mærke på bilen når de ikke har
betalt moms for den, ville ikke virke effektivt. Der er ikke nok
incitamenter til at gøre det, og SKAT vil have svære ved at kontrollere.
Ideen er at gul plade biler først og fremmest ikke er til private, men
til håndværkere, industri osv. Der er nok der problemet er...

Fra : Neuman

Dato : 31-05-07 10:15

"NHF" <volvo4sale@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en varebil som er momsfri, dvs. jeg har betalt fuld moms uden at
> trække den fra i firmaet.

Jeg har lige fået læst reglerne hvor der står:

"Hvilke biler skal have mærket?
Hvis din bil første gang er registreret før den 3. juni 1998, skal du ikke
sætte klistermærket på. Men ellers skal mærket sættes på alle biler på gule
plader, der bruges privat eller blandet til både privat- og erhvervskørsel."

Min gulpladebil er før denne dato. Hvilket argument bruges for at jeg ikke
skal have klistermærke i?
Som jeg ser det vil politiet stadig bruge ressourcer på at ringe op til
stationen og få bekræftet at jeg har betalt moms af øsen. Det er da helt
godnat.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 31-05-07 10:22

Neuman wrote:
> [...]
>
> Min gulpladebil er før denne dato. Hvilket argument bruges for at jeg ikke

Du betaler ikke misundelsesafgift (de 5040kr/år) når den er så gammel...
politiet/SKAT har måske så meget styr på de fleste gulpladebiler så de
kender forskel på mange af årgangene... men ja, der vil nok altid være
en del biler hvor de er nød til at dobbeltchecke. Men mon ikke det blot
er at indtaste nummerpladen på deres onboard system og så siger den
hvornår den er registreret?

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-07 11:21

> Som jeg ser det vil politiet stadig bruge ressourcer på at ringe op til
> stationen og få bekræftet at jeg har betalt moms af øsen.

Jeg tror ikke politiet ved, hvilke biler der er betalt moms af. De ved hvem
der ejer den, og er det er privat så er der vel altid betalt moms.

Er det dermed en virksomhed, tror jeg at man er nødt til at kigge i
virksomhedens regnskab, for at se om momsen er betalt eller ej.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Børge Larsen

Dato : 31-05-07 10:17

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-07 10:21

On Thu, 31 May 2007 08:27:42 +0200, "NHF" <volvo4sale@privat.dk>

> [...]
>brug af gulpladebiler så er det ok for mig, men de kan altså ikke slippe

Vi har også modtaget det.

"Her er dit nye klistermærke" !!!!!!!!!! yes jeg kan bare ikke få
armene ned åh hvor har jeg ventet længe på det.. NOT.

Vi har ikke vægttavler, forhandlerlogo eller noget som helst.. eneste
vi har et et diskret lille sølvfarvet DK skilt som ikke er godkendt...
efter eget valg.

Jeg luftede det for konen og det eneste hun sagde var: "Det kan de sq
godt glemme....".

Og ja... GLEM DET SKAT... det kommer ikke på før det er totalt
nødvendigt... det er vores bil ikke jeres - det er vores valg hvad vi
vil klistre på ikke jeres. Sidst jeg tjekkede var det os der havde
købt og betalt for vores surt tjente penge, ikke jer, så klap bare i
med jeres lortegrimme klistermærke.. i kunne sq i det mindste have
lavet det bare en smule pænt.. men nej tudegrimt blev det.

Og jo vi er godt klar over vi kan risikere en bøde :) Det er skam
iregnet budgettet :)

Puha det gjorde godt, at komme af med luft.

--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com

Fra : Niels-Jørgen Poulsen

Dato : 31-05-07 10:33

Hej.

Jeg har skrevet er brev til vores skatteminister, hvor jeg (i en måske lidt
pænere tone giver udtryk for det du skriver.
Samtidig har jeg gjort ham opmærksom på at jeg har startet en
underskriftsindsamling, som jeg vil opfordre dig (og konen) til at besøge.

http://momsbevis.skrivunder.dk/

Mvh
Niels-Jørgen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-07 11:58

On Thu, 31 May 2007 11:32:38 +0200, "Niels-Jørgen Poulsen"
<njp@FJERNES-dykkerteknik.dk> wrote:

>Hej.
>
>Jeg har skrevet er brev til vores skatteminister, hvor jeg (i en måske lidt
>pænere tone giver udtryk for det du skriver.

Jeg kan godt lide, at skære ting ud i pap - det bliver ikke altid så
pænt, men man er som regel ikke i tvivl bagefter hvad der menes :)

>Samtidig har jeg gjort ham opmærksom på at jeg har startet en
>underskriftsindsamling, som jeg vil opfordre dig (og konen) til at besøge.
>
>http://momsbevis.skrivunder.dk/

Det gøres!

Fra : Lars Holst

Dato : 31-05-07 10:47

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> said in

> [...]
>
> Og jo vi er godt klar over vi kan risikere en bøde :) Det er skam
> iregnet budgettet :)
>
> Puha det gjorde godt, at komme af med luft.

Man kan vel bare ringe eller e-mail til SKAT dagligt for at bestille et
nyt mærke fordi "vandalister bliver ved med at hive mærket af min bil".
"Jeg er uforskyldt offer for chikane" er da en meget god undskyldning
overfor vedkommende som står og gerne vil give dig en bøde for ikke at
have mærket på bilen.

Så kan de da give dig bøden. Tja......jeg ville i hvert fald lade den
prøve ved en domstol.

Ellers må SKAT sikre at hver bilejer med gule plader og momsen betalt
konstant har et lager af klistermærker.

--
Lars Holst

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 31-05-07 11:56

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
> med jeres lortegrimme klistermærke.. i kunne sq i det mindste have
> lavet det bare en smule pænt.. men nej tudegrimt blev det.

Hvad synes du egentlig om nummerpladernes udseende?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-07 11:58

>Hvad synes du egentlig om nummerpladernes udseende?

De ligner meget hinanden, dog med lidt bogstaver og tal til forskel...
;)

Hvis du hentyder til den gule farve så synes jeg ikke den er hverken
pænere eller grimmere end den hvide.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 31-05-07 20:21

Martin Johansen [6000] skrev:

> De ligner meget hinanden, dog med lidt bogstaver og tal til forskel...
> ;)
>
> Hvis du hentyder til den gule farve så synes jeg ikke den er hverken
> pænere eller grimmere end den hvide.

Men de må alligevel være væsentligt mindre forstyrrende for bilens
udseende end det lille klistermærke.
Er det ærligt talt ikke lidt småfjollet med den protest, især når man
tænker på hvad der ellers er af lovkrav til biler?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-07 21:42

>Er det ærligt talt ikke lidt småfjollet med den protest, især når man
>tænker på hvad der ellers er af lovkrav til biler?

Du skulle bare vide hvad jeg ellers protesterer imod.

Så nej jeg synes ikke det er fjollet.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 31-05-07 22:30

Martin Johansen [6000] skrev:

> Du skulle bare vide hvad jeg ellers protesterer imod.

Myg?

> Så nej jeg synes ikke det er fjollet.

Sådan er vi heldigvis så forskellige.

Fra : JimR

Dato : 31-05-07 12:37

HØRT! you're the MAN !!

JimR

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-05-07 12:44

JimR wrote:
> HØRT! you're the MAN !!

Nemlig!!! OS DER KAN RÅBE OG BRUGE UDRÅBSTEGN ER MEGET!!! SEJERE!!!!!!!
END DE ANDRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*lol*

--
vh
Torben

Fra : claus b. p.

Dato : 31-05-07 13:16

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> efter eget valg.
>
> Jeg luftede det for konen og det eneste hun sagde var: "Det kan de sq

Det var da en foragt for loven og samfundet der vil noget! Bilen er vel
også købt for sorte penge? Den røde klisterdims kan da umuligt være grimmere
end de store gule plader som i formentlig allerede kører med på bilen? :-/

Jeg kan godt se hvad i mener, og også godt være enig langt hen ad vejen, men
der er nu også efter min mening en god grund til at indføre sådan en
ordning, så længe vores bilskatter er indrettet på den tåbelige måde som de
er. Det var meget mere rimeligt at alle biler var beskattet på samme måde,
(og langt lavere - når de kan få det til at hænge sammen i Sverige, kan vi
også), så kunne man begunstige erhvervslivet på anden måde, med
afskrivninger, fradrag osv. Det ville jo så have den bivirkning at private
ikke kunne spare penge på at køre uden bagsæde, - men det er da også en
underlig ting at man kan det.

Det er ikke misundelse fra min side, for jeg kører i en frikørt taxi med 20%
afgift, hvilket så også nok ville forsvinde i ovenstående model.

Iøvrigt er det med den ekstra misundelsesskat på gulpladebiler og den større
afskrivning af værdien IMO tvivlsomt om der overhovedet er en besparelse på
langt sigt, ligesom jeg også må punge ud til flere værkstedsbesøg end hvis
jeg havde købt en ny bil til samme pris som den brugte taxi.

Gynger og karuseller, - røven er bagud ligegyldig hvilken vej vi vender.

/Claus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-07 13:35

>Det var da en foragt for loven og samfundet der vil noget!

LOL

> Bilen er vel
>også købt for sorte penge?

LOL igen. Du er ved, at være ude i nogle injurier du ikke selv kan
styre på sigt ;)

> Den røde klisterdims kan da umuligt være grimmere
>end de store gule plader som i formentlig allerede kører med på bilen? :-/

Hehe det er vel smag og behag. Men det er da godt du ikke er Englænder
eller franskmand så.. de har nemlig også guleplader og endda på
privatbilerne.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-07 14:38

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Sidst jeg tjekkede var det os der havde
> købt og betalt for vores surt tjente penge

Nå ?

Den var ny....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-07 14:40

On Thu, 31 May 2007 15:37:31 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Nå ?

Endda ekstra om lang tid :)

>Den var ny....

Ja var.. nu er den 7 måneder gammel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-07 14:45

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Ja var.. nu er den 7 måneder gammel

Men mest bankens....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-07 14:55

On Thu, 31 May 2007 15:45:23 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:

>Men mest bankens....

Næh.. for der er ikk pant i bilen :)

Så det er såmend vores hvad enten den bliver betalt eller ej ;)

Rart med en bank der har tillid til en.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-06-07 09:25

Martin Johansen [6000] skrev:
> Næh.. for der er ikk pant i bilen :)
> Så det er såmend vores hvad enten den bliver betalt eller ej ;)
> Rart med en bank der har tillid til en.

I min Legobil står der også "Grin bare, den er betalt" i bagruden.

--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-07 13:57

On 31 Maj, 14:35, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
> Hehe det er vel smag og behag. Men det er da godt du ikke er Englænder
> eller franskmand så.. de har nemlig også guleplader og endda på
> privatbilerne.

Englænderne endda begge dele mener jeg. Hvid den ene og gul den anden.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-07 14:06

On 31 May 2007 05:56:40 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Englænderne endda begge dele mener jeg. Hvid den ene og gul den anden.

Ja jeg kan bare ikke huske hvilken der sidder hvor på bilen.

Sydafrika vist også guleplader.. Australien også...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-06-07 09:23

Martin Johansen [6000] skrev:
> Ja jeg kan bare ikke huske hvilken der sidder hvor på bilen.
> Sydafrika vist også guleplader.. Australien også...

Og Holland og et eller flere østeuropæiske lande.

(Englænderne har hvid for og gul bag)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-07 14:31

On 31 Maj, 15:06, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:

> Ja jeg kan bare ikke huske hvilken der sidder hvor på bilen.

Kan jeg heller ikke, derfor formulerede jeg det som jeg gjorde.

> Sydafrika vist også guleplader.. Australien også...

Og Holland.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-05-07 14:39

>Og Holland.

Hvordan kunne jeg glemme dem.. de er blandt dem man skal holde mest
øje med i trafikken.. hehe

Fra : Flemming

Dato : 01-06-07 21:49

NHF wrote:
> [...]
> fange ulovligt brug af gulpladebiler så er det ok for mig, men de kan
> altså ikke slippe nemt om ved det med et klistermærke.

Er der ikke nogle som kan tage et billede så man kan se størrelsen og evt.
farver ?

Mvh. Flemming

Fra : Veset

Dato : 01-06-07 22:28

On Fri, 1 Jun 2007 22:48:30 +0200, "Flemming" <123spam4me@gmail.com>
wrote:

>Er der ikke nogle som kan tage et billede så man kan se størrelsen og evt.
>farver ?

Har lagt et billede i dk.binaer.motor

--
Veset