blæser i kadet E.
Fra : jasuanlu

Dato : 30-05-07 18:06

Hej NG.

Jeg har en problem på min "nye" kadet... blæseren virker kun på trin
tre.
Plejer det at være kontakten eller motoren der går istykker?

MVH
Jacob

Fra : Tom

Dato : 30-05-07 18:12

"jasuanlu" <jasuanlu@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hej NG.

Jeg har en problem på min "nye" kadet... blæseren virker kun på trin
tre.
Plejer det at være kontakten eller motoren der går istykker?

------------------------------
Modstandene eller stikket til modstandene

--
Tom

Fra : jasuanlu

Dato : 30-05-07 19:58

> ------------------------------
> Modstandene eller stikket til modstandene
>
> --
> Tom

hmm hvor sidder den henne?

MVH
Jacob

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-05-07 09:21

jasuanlu wrote:

> hmm hvor sidder den henne?

Blæsermodstanden sidder centralt inde i selve blæseren.

Om det er det ene eller det andet kan du måle dig frem til.

Mvh, Uffe Ravn

Fra : joppe

Dato : 30-05-07 22:17

På en Xsara picasso sidder der et modul oven på luftkanalen inde bag
handskerummet. I dette modul sidder tre viklede tråde som reducerer
strømmen til blæseren og samtidig køles af luften. Over disse tråde
sidder en lille termosikring (præcis magen til den i en kaffemaskine
10A som godt kan gå itu). Når denne afbryder kan blæser kun køre på
max. Dens funktion er at afbryde hvis motor kortslutter og den viklede
tråd bliver meget varm. Er der ingen forbindelse i den klip den af og
lod en ny på (koster vist 5-10kr...)
mvh Jesper

Fra : Tom

Dato : 30-05-07 22:27

"joppe" <jesperbjerregaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Men nu er det så en Kadett

Egentlig en sjov måde de franskmænd skruer deres kredsløb sammen på. Montere
en termosikring som skal sikre mod et eller andet hvis motoren kortslutter,
men den vil jo så være virkningsløs hvis blæseren står i stilling max. hvor
det netop er det eneste sted det ville være vigtigt. Hvis motoren
kortslutter i alle andre stillinger så vil modstandene/trådene jo bare
brænde over. Men ok, sådan laver man det åbenbart på fransk, når man ikke
kender til sikringer

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-05-07 22:56

jasuanlu skrev:

> Hej NG.
>
> Jeg har en problem på min "nye" kadet...

Kadett E?

Da jeg kørte E-type var det "altid" kontakten.

Den er svær at komme til bagfra hvis man skifter den - man sku helst ha et
ekstra albueled.

Jeg satte et relais på min så jeg kunne styre on/off-funktionen med en
micro-kontakt (en svits - ved ikke hvordan det staves) fra afviserarmen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : joppe

Dato : 30-05-07 23:04

Tja jeg beskrev kun fordi det måske var samme princip i en kadet,
eller det ku hjælpe til at lave den. Det er jo ikke sjovt bare at købe
nyt eller lade værksted skifte, når stumpen koster gratis.
Metoden er måske ikke dum fordi trådene er af kantal og ikke kan
brænde over men gløde som en brødrister. Hvis motoren kortslutter på
"Max" går der nok en 20A sikring, men på "Min" går der måske 5-10A i
en lille viklet tråd som gløder og sikringen holder, men
termosikringen slår fra. Selve modulet til reguleringen vejer intet og
kan ikke koste mange kr at producere i modsætning til diverse
elektroniske dimser. Kan stadig hygge mig over jeg ku lave den vha en
stump fra en skrottet kaffemaskine da jeg først havde luret
princippet.

Fra : Tom

Dato : 31-05-07 15:34

[...]

På mondeo har omkring 30-40% af biler fået skiftet modstande + stik fordi
der var en konstruktionsfejl i stikket. Jeg gav 170 Kr for et komplet
ombygningssæt...

--
Tom