Database med ASP
Fra : Esben Nielsen

Dato : 05-07-01 20:59

Hejsa !

Jeg har en database indeholdende data plus billedarkiv fra Access, som jeg
gerne vil have lagt på internettet, således at folk enten ved søgning eller
gennem link får en side frem med data og billede.
Jeg har derfor prøvet at læse mig frem på forskellige sidder på nettet om
fremgangsmåden med at lægge en database ud nettet med ASP, men uden den
større succes.

Databasen har jeg importeret til mit Frontpage 98, og den kører over en
server.
Men hvordan får jeg nu trukket dataen fra databasen over så det kommer til
syne gennem et link eller søgning ??????

Mvh.
Esben

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 05-07-01 21:18

Esben Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Men hvordan får jeg nu trukket dataen fra databasen over
> så det kommer til syne gennem et link eller søgning ??????

Har du kigget her:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion18.asp
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp

1) Først skal du have lavet en databaseforbindelse

2) Dernæst skal du skrive en SQL sætning

3) Så løber du dit recordset igennem med en løkke

Håber det hjælper dig lidt på vej. Iøvrigt vil jeg anbefale dig at spørge i
ASP gruppen - der er nok lidt mere fokus på den slags.

Mvh
Jonas

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer