|
| Imponerende ringe service... Fra : Tommy Fer |
Dato : 29-05-07 23:37 |
|
Hej NG
Idag var Louise og jeg et smut i Masi motor i Næstved. Louise fik købt
et par bukser, der var fin service...
Bagefter ville jeg lige bestille et bagstop til kædestrammeren som
Kawasakien havde mistet.
Stiller mig ved reservedelsdisken. Der går 5 minutter, hvorefter mc
sælgeren finder en reservedels ekspedient. Jeg begynder forklarer hvad
jeg ønsker, men bliver afbrudt af en af hende kollegaer. Der er lige
telefon til hende... Når men 3-4 minutter senere, når de er færdige med
at sludre, lød som ca 30 sek forretningssnak derefter hyggesnak. Så
kunne jeg forklarer mig. Altså et bagstop til en Kawasaki Z750 2004.
Peger endda på en anden cykels bagstop, så hun kan se hvad jeg taler om.
Hun spørger om jeg har registrerings attesten med. Nej selvfølgelig
ikke. Det kommer et dybt suk og hun siger det tager hende laaaang tid at
slå den op. Jeg argumentere lidt med at der kun er 2 Z750 modeller af de
nye. Så mon ikke det er til at overskue. Hun daffer ud bagved. Ca 30
sek. senere kommer hun ud igen og forklarer mig opgivende at det altså
ville være meget nemmere hvis jeg kunne ringe med stelnummeret.. Jeg
svarer jaja, og går hovedrystende... Har aldrig oplevet noget lignende!
Når men denne del vil bare ikke købes. For ca. 2 mdr siden bestilte jeg
den ved en anden Kawasaki forhandler i Næstved. Han tog pænt imod
bestillingen, men har aldrig ringet eller SMSet som han lovede. Har
rykket for den 1 gang.
Mvh Tommy Fer
Z750 2004 bagstop løs i venstre side..
| |
Snusken (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Snusken |
Dato : 30-05-07 05:06 |
|
Har aldrig oplevet noget lignende!
Han tog pænt imod
> bestillingen, men har aldrig ringet eller SMSet som han lovede. Har
> rykket for den 1 gang.
Hej, der er sikkert penge nok i alt andet "main-stream", som sælges
i branchen, altså behøver man ikke nødvendigvis at tage, ja, undskyld
udtrykket, mere tekniske småbestillinger særligt alvorligt.
Sådan opfatter jeg det !
mvh erik
| |
Thomas Jensen (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 30-05-07 06:13 |
|
> Hej, der er sikkert penge nok i alt andet "main-stream", som sælges
> i branchen, altså behøver man ikke nødvendigvis at tage, ja, undskyld
> udtrykket, mere tekniske småbestillinger særligt alvorligt.
> Sådan opfatter jeg det !
>
jeg har heldigvis aldrig haft de problemer med min foretrukne forhandler her
i Odense. Alle specialstumper og dimser til de mcére jeg har haft, har de
skaffet uden problemer.
Desuden tjener de ret godt på reservedele.
--
mvh
Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099
| |
Ukendt (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-05-07 08:00 |
|
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:465d07dd$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>Alle specialstumper og dimser til de mcére jeg har haft, har de skaffet
>uden problemer.
> Desuden tjener de ret godt på reservedele.
>
Dejligt at høre at din forhandler behandler dig ordentligt, men vil lige
rette dig i det sidste, man tjener ikke ret godt på originale reservedele,
regnet procentvis ud :-|
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
tp (30-05-2007)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 30-05-07 08:30 |
|
>> Desuden tjener de ret godt på reservedele.
>>
>
> Dejligt at høre at din forhandler behandler dig ordentligt, men vil lige
> rette dig i det sidste, man tjener ikke ret godt på originale reservedele,
> regnet procentvis ud :-|
>
og hvordan kan det så være at jeg kan spare formuer ved at købe mine orig
stumper i DE/UK sammenlignet med DK?
| |
Brian Sørup (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 30-05-07 09:07 |
|
"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:465d280d$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >> Desuden tjener de ret godt på reservedele.
> >>
> >
> > Dejligt at høre at din forhandler behandler dig ordentligt, men vil
lige
> > rette dig i det sidste, man tjener ikke ret godt på originale
reservedele,
> > regnet procentvis ud :-|
> >
>
> og hvordan kan det så være at jeg kan spare formuer ved at købe mine
orig
> stumper i DE/UK sammenlignet med DK?
De giver momsen skylden, men de sølle 6% kan ikke give så stor en
forskel.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36
| |
Jim Andersen (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 30-05-07 09:57 |
|
tp wrote:
> og hvordan kan det så være at jeg kan spare formuer ved at købe mine
> orig stumper i DE/UK sammenlignet med DK?
Måske fordi ham i DE/UK køber stumperne hjem et ton ad gangen, og derfor får
dem til en anden pris end den lille lokale mc-smed i DK der køber 5 ad
gangen?
/jim
| |
Torben Scheel (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 30-05-07 10:28 |
|
Jim Andersen wrote:
> tp wrote:
>> og hvordan kan det så være at jeg kan spare formuer ved at købe mine
>> orig stumper i DE/UK sammenlignet med DK?
>
> Måske fordi ham i DE/UK køber stumperne hjem et ton ad gangen, og derfor får
> dem til en anden pris end den lille lokale mc-smed i DK der køber 5 ad
> gangen?
>
Men MC-smeden kan jo bare købe hos ham i DE/UK og lægge en 15% avance
på? (hvilket den kloge sikkert også gør, men avancen der lægges på er
ikke 15%)
--
vh
Torben
| |
Armand (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-05-07 15:36 |
|
"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:465d3c44$0$48448$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> tp wrote:
>> og hvordan kan det så være at jeg kan spare formuer ved at købe mine
>> orig stumper i DE/UK sammenlignet med DK?
>
> Måske fordi ham i DE/UK køber stumperne hjem et ton ad gangen, og derfor
> får dem til en anden pris end den lille lokale mc-smed i DK der køber 5
> ad gangen?
>
Lige netop DSS har specialiseret sig i at opkøbe gamle Honda restlagre, og
jeg tvivler på at prisforskellen vil være ligeså markant hvis det drejer sig
om skiver til en 1000'er Fireblade (á helt ny model hvortil DSS ikke har
kunnet rest-opkøbe!) :-/
--
Armand.
| |
tp (30-05-2007)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 30-05-07 19:39 |
|
>> Måske fordi ham i DE/UK køber stumperne hjem et ton ad gangen, og derfor
>> får dem til en anden pris end den lille lokale mc-smed i DK der køber 5
>> ad gangen?
>>
> Lige netop DSS har specialiseret sig i at opkøbe gamle Honda restlagre, og
> jeg tvivler på at prisforskellen vil være ligeså markant hvis det drejer
> sig om skiver til en 1000'er Fireblade (á helt ny model hvortil DSS ikke
> har kunnet rest-opkøbe!) :-/
DSS skaffer også orig dele til nye cykler. og kan du vente lidt på dem - til
en ganske fornuftig pris...
| |
Brian Sørup (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 30-05-07 09:09 |
|
"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:465d210b$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> news:465d07dd$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >Alle specialstumper og dimser til de mcére jeg har haft, har de
skaffet
> >uden problemer.
> > Desuden tjener de ret godt på reservedele.
> >
>
> Dejligt at høre at din forhandler behandler dig ordentligt, men vil
lige
> rette dig i det sidste, man tjener ikke ret godt på originale
reservedele,
> regnet procentvis ud :-|
>
Nej - procentregning er en god ting, 10% af 100,- er mindre end 30% af
10,- hvis du spørger en forretningsmand.
De vil hellere køre med en dækning på 40% af 250000 end 10% af 1000000,-
for så tjener de jo 40% og ikke kun 10%......
Fat det hvem som kan.......
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36
| |
Ukendt (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-05-07 22:47 |
|
Brian Sørup wrote:
> Nej - procentregning er en god ting, 10% af 100,- er mindre end 30% af
> 10,- hvis du spørger en forretningsmand.
> De vil hellere køre med en dækning på 40% af 250000 end 10% af 1000000,-
> for så tjener de jo 40% og ikke kun 10%......
> Fat det hvem som kan.......
> --
> Brian Sørup
> Honda VFR 750 F RC36
Det er da logisk! Kapacitetsomkostningerne er jo noget større ved en
omsætning på 1.000.000,- end hvis den kun er 250.000,-
--
Squish
VFR750F
| |
Brian Sørup (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 30-05-07 09:27 |
|
"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:465d210b$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> news:465d07dd$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >Alle specialstumper og dimser til de mcére jeg har haft, har de
skaffet
> >uden problemer.
> > Desuden tjener de ret godt på reservedele.
> >
>
> Dejligt at høre at din forhandler behandler dig ordentligt, men vil
lige
> rette dig i det sidste, man tjener ikke ret godt på originale
reservedele,
> regnet procentvis ud :-|
>
Jeg har lige tjekket lidt priser rundt omkring på en original
bremseskive til en VFR 750F RC36 fra 1991 :
DSS : £72+VAT = £84,60 = 931,- + fragt
ZSF-Motorrad.de (tidligere hondaonline.de) : €204,71 = 1525,- + fragt
Onlineparts.dk : 2070,- + fragt.
Man kan altså købe 2 skiver hos DSS incl. fragt for det man skal give
for een skive i DK......
Det er muligt at importøren har nogle forskellige priser i de respektive
lande, men hvorfor køber de danske forhandlere så ikke deres skiver hos
DSS ??????
eller skal de måske give mere hos DSS end hos importøren ?
PS. Dette er _ikke_ et angreb på Flemming Disc, men er rettet mod
branchen generelt.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36
| |
Erling Christensen (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Erling Christensen |
Dato : 30-05-07 13:38 |
|
On Wed, 30 May 2007 10:26:56 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:
-snip-
>Jeg har lige tjekket lidt priser rundt omkring på en original
>bremseskive til en VFR 750F RC36 fra 1991 :
>
>DSS : £72+VAT = £84,60 = 931,- + fragt
>ZSF-Motorrad.de (tidligere hondaonline.de) : €204,71 = 1525,- + fragt
>Onlineparts.dk : 2070,- + fragt.
>
>Man kan altså købe 2 skiver hos DSS incl. fragt for det man skal give
>for een skive i DK......
>Det er muligt at importøren har nogle forskellige priser i de respektive
>lande, men hvorfor køber de danske forhandlere så ikke deres skiver hos
>DSS ??????
>eller skal de måske give mere hos DSS end hos importøren ?
>
>PS. Dette er _ikke_ et angreb på Flemming Disc, men er rettet mod
>branchen generelt.
Jeg er ikke sikker her, men lur mig om ikke forhandlerne "SKAL" få
reservedelene fra Importøren, ellers risikere han og miste retten til
og forhandle mærket...?
Nogle udenlandske firmaer er hellere ikke videre glade for at sælge
uden om det andet lands importør, da de evt. kan risikere og miste
retten til og sælge varerne fra producenten...
Men det er dælme uhørt så høje priser vi skal betale for den samme
vare, også selv om vi kun er lille DK....
Jeg har på et tidspunkt fået og vide, at en forhandler har omkring
30-40% avance på reservedele, hvilket er derfor de ikke ønsker man
selv kommer med stumperne...
Mvh
Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk
| |
Anders Majland (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 30-05-07 14:44 |
|
> Jeg har på et tidspunkt fået og vide, at en forhandler har omkring
> 30-40% avance på reservedele, hvilket er derfor de ikke ønsker man
> selv kommer med stumperne...
Der er stor forksle på at tjene 30-40% på en skive/skrue/whatever og tjene
30-40% på en ny kåbe eller lign. Arbejdet med at slå nummeret op og betille
er jo det samme.
| |
Dr. Enduro (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 30-05-07 15:03 |
|
Man hører da i hvert fald om, at priserne på køretøjer er holdt kunstigt
lave pga. den høje afgift, og at de så tjener pengene på reservedelene.
--
Hilsen Jan
GSX 750 AE
| |
Thomas Jensen (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 30-05-07 10:55 |
|
> Dejligt at høre at din forhandler behandler dig ordentligt, men vil lige
> rette dig i det sidste, man tjener ikke ret godt på originale reservedele,
> regnet procentvis ud :-|
>
han er ven som er mc-mekker, det han fortæller siger noget andet, men kan
være du er for flink ?
--
mvh
Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099
| |
Brian Sørup (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 30-05-07 11:02 |
|
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:465d4a99$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Dejligt at høre at din forhandler behandler dig ordentligt, men vil
lige
> > rette dig i det sidste, man tjener ikke ret godt på originale
reservedele,
> > regnet procentvis ud :-|
> >
> han er ven som er mc-mekker, det han fortæller siger noget andet, men
kan
> være du er for flink ?
>
Det er et spørgsmål om hvordan man definerer *ikke ret meget*......
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36
| |
flopper (30-05-2007)
| Kommentar Fra : flopper |
Dato : 30-05-07 13:25 |
|
Brian Sørup forklarede:
> "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> news:465d4a99$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Dejligt at høre at din forhandler behandler dig ordentligt, men vil lige
>>> rette dig i det sidste, man tjener ikke ret godt på originale reservedele,
>>> regnet procentvis ud :-|
>>>
>> han er ven som er mc-mekker, det han fortæller siger noget andet, men kan
>> være du er for flink ?
>>
>
> Det er et spørgsmål om hvordan man definerer *ikke ret meget*......
Det er måske også et spørgsmål om hvor fortjenesten ender. Hos
importøren, hos den store mærkeforhandler, eller hos den mindre mekker.
flopper
| |
m0rt3n (30-05-2007)
| Kommentar Fra : m0rt3n |
Dato : 30-05-07 08:53 |
|
"Tommy Fer" <NOSPAM@fernet.dk> skrev i en meddelelse
news:465cab05$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Idag var Louise og jeg et smut i Masi motor i Næstved. Louise fik købt et
> par bukser, der var fin service...
> Bagefter ville jeg lige bestille et bagstop til kædestrammeren som
> Kawasakien havde mistet.
Jeg har købt mange maskiner hos Masi i Holbæk, men efter den lukkede og
genåbnede, er det altså gået ned ad bakke. Den sidste jeg købte der, blev
netop den sidste. De vidste ikke ret meget om modellerne, de solgte. Det var
eksempelvis meeget vigtigt, at jeg kom til service, for oliefilteret skulle
skiftes. Der er bare ikke noget.
-m0rt3n zrx1100
| |
Harald Blaatand (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 30-05-07 17:02 |
|
"Tommy Fer" <NOSPAM@fernet.dk> wrote in message
news:465cab05$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej NG
>
klip
> Hun spørger om jeg har registrerings attesten med. . Det kommer et dybt
> suk og hun siger det tager hende laaaang tid at slå den op. > ville være
> meget nemmere hvis jeg kunne ringe med stelnummeret.. Jeg svarer jaja, og
> går hovedrystende... Har aldrig oplevet noget lignende!
>
> For ca. 2 mdr siden bestilte jeg den ved en anden Kawasaki forhandler i
> Næstved. Han tog pænt imod bestillingen, men har aldrig ringet eller SMSet
> som han lovede. Har rykket for den 1 gang.
>
> Mvh Tommy Fer
> Z750 2004 bagstop løs i venstre side..
Hej Tommy
Pisse irriterende !
Har du overvejet at give hende det s.... stelnummer ?
Ikke særligt "høfligt" bare at ryste på hovedet og gå.
Det med at love og så aldrig gøre en disse ved det er også meget ringe,jeg
købte en adskilt mc på et tidspunkt,men nøglen til tank og tænding
manglede,og sælger (der pudsigt nok hed det samme som dig),lovede at lede og
give besked,men her 8 mdr senere er jeg stadig afventende..
Mvh
Steen
HD 1200 77
DR 250 S i 4 kasser ,nøgleløs
| |
Tommy Fer (30-05-2007)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 30-05-07 21:49 |
|
Harald Blaatand skrev:
> "Tommy Fer" <NOSPAM@fernet.dk> wrote in message
> news:465cab05$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Hej NG
>>
> klip
>> Hun spørger om jeg har registrerings attesten med. . Det kommer et dybt
>> suk og hun siger det tager hende laaaang tid at slå den op. > ville være
>> meget nemmere hvis jeg kunne ringe med stelnummeret.. Jeg svarer jaja, og
>> går hovedrystende... Har aldrig oplevet noget lignende!
>>
>> For ca. 2 mdr siden bestilte jeg den ved en anden Kawasaki forhandler i
>> Næstved. Han tog pænt imod bestillingen, men har aldrig ringet eller SMSet
>> som han lovede. Har rykket for den 1 gang.
>>
>> Mvh Tommy Fer
>> Z750 2004 bagstop løs i venstre side..
>
>
> Hej Tommy
>
> Pisse irriterende !
> Har du overvejet at give hende det s.... stelnummer ?
> Ikke særligt "høfligt" bare at ryste på hovedet og gå.
Tjae, at sukke når kunden beder om en lille smule service er heller ikke
særligt høfligt. Nej jeg har ikke tænkt mig at give hende stelnummeret.
Isåfald bestiller jeg det selv fra nettet,hvor det med garanti er
billigere!
> Det med at love og så aldrig gøre en disse ved det er også meget ringe,jeg
> købte en adskilt mc på et tidspunkt,men nøglen til tank og tænding
> manglede,og sælger (der pudsigt nok hed det samme som dig),lovede at lede og
> give besked,men her 8 mdr senere er jeg stadig afventende..
>
> Mvh
>
> Steen
> HD 1200 77
> DR 250 S i 4 kasser ,nøgleløs
Belastende når man ikke vender tilbage... GRRR.... Når internet
butikker, hvor man ved der ingen service er.. der kan man dårligt blive
skuffet. LOL
mvh Tommy Fer
| |
Harald Blaatand (31-05-2007)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 31-05-07 00:41 |
|
>> Hej Tommy
>>
>> Pisse irriterende !
>> Har du overvejet at give hende det s.... stelnummer ?
>> Ikke særligt "høfligt" bare at ryste på hovedet og gå.
>
> Tjae, at sukke når kunden beder om en lille smule service er heller ikke
> særligt høfligt. Nej jeg har ikke tænkt mig at give hende stelnummeret.
> Isåfald bestiller jeg det selv fra nettet,hvor det med garanti er
> billigere!
>
>
>
>> Det med at love og så aldrig gøre en disse ved det er også meget
>> ringe,jeg købte en adskilt mc på et tidspunkt,men nøglen til tank og
>> tænding manglede,og sælger (der pudsigt nok hed det samme som dig),lovede
>> at lede og give besked,men her 8 mdr senere er jeg stadig afventende..
>>
>> Mvh
>>
>> Steen
>> HD 1200 77
>> DR 250 S i 4 kasser ,nøgleløs
>
> Belastende når man ikke vender tilbage... GRRR.... Når internet butikker,
> hvor man ved der ingen service er.. der kan man dårligt blive skuffet. LOL
>
> mvh Tommy Fer
>
Ok,du vælger at bestille på nettet ,men bortset fra det blev jeg ikke meget
klogere ang. den nøgle,eller kom nærmere et svar,ærgeligt at jeg ikke kan
besvare din email ang. din "internet butik" )
Mvh
Steen
| |
Moller (31-05-2007)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 31-05-07 21:39 |
|
Tommy Fer skrev:
> Tjae, at sukke når kunden beder om en lille smule service er heller ikke
> særligt høfligt. Nej jeg har ikke tænkt mig at give hende stelnummeret.
> Isåfald bestiller jeg det selv fra nettet,hvor det med garanti er
> billigere!
bikebandit.com er et godt sted ;) til billige dele, og der skal du ikke
havde dit stelnummer klar eller en registrerings attest med, Og jeg kan
kun nikke genkendene til det med Masi i næstved. Da jeg ville købe en
hjelm hos dem, og spurgte om hjælp gad hun ikke at rejse sig fra sin
stol over i hjørnet på førstesalen bag det lille bord. For hvis jeg ikke
selv kunne finde den rette hjelm var det jo mit eget problem.
Så det endte også med en Netbutik ;) til mindre penge, og sådan set
bedre service ;)
--
VH
Moller
MZ ETZ 296RV , Suzuki DR500S
Saxo 1,5D
| |
|
|