Sokkel til legehus
Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 29-05-07 19:21

Hej!

Vi har købt et legehus, med grundmål 180 x 180 (180 x 250) inkl. terrasse.
Jeg vil gerne lave et fundament eller en sokkel af en slags for at hæve
legehuset lidt så det ikke står direkte på græsplænen. Vil det være nok med
4 stk. lecablokke placeret med én i hver hjørne, eller skal man lave en
sokkel af lecablokke hele vejen rundt som man evt. graver halvt ned, for at
få soklen stabil nok.

Huset vejer ca. 277 kg. når det er samlet.

Legehuset kan ses her:

http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.asp?dept_id=512&pf_id=6068220

Huset skulle jo gerne holde til næste generation også.

Peter

Fra : Max

Dato : 29-05-07 19:58

Hej Peter

> Huset skulle jo gerne holde til næste generation også.

Læg fliser i en firkant der er 1 meter større end huset på
hver led og så stil huset hævet op på nogle små fliser.

--
Mvh Max

Fra : Henrik Ø

Dato : 03-06-07 22:47

Jeg har et legehus magen til. Jeg byggede en sokkel af trykket træ 3x3" i en
ramme i samme mål som legehuset incl terrasse - og så en bjælke indvændigt
på rammen for at stabilisere rammen. Derefter lægger du rammen på fliser så
det står i vatter og derefter bygger du huset ovenpå og skruer huset fast
til din træ sokkel til sidst. husk også at bruge de 5 - 6 strøer så du har
noget at lægge gulvet på så det ikke gynger.

Hilsen Henrik

Fra : Bjarne

Dato : 04-06-07 06:03

Henrik Ø wrote:

> [...]
> skruer huset fast til din træ sokkel til sidst. husk også at bruge de 5 -
> 6 strøer så du har noget at lægge gulvet på så det ikke gynger.

Hvordan sikrer du at legehuset ikke flyver væk i stormvejr ?

mvh,
Bjarne

Fra : CC

Dato : 29-05-07 19:57

"Peter Løhde Svarre" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> med 4 stk. lecablokke placeret med én i hver hjørne, eller skal man lave
> en sokkel af lecablokke hele vejen rundt som man evt. graver halvt ned,

Lav 4 punktfundamenter med en bjælkesko nedstøbt i en stump rør.
Lav en ramme af tryk imp. træ, og sæt huset ovenpå.

alternativ

Grav en rende og sæt fundablokke, og fyld dem med beton.
Læg en tagpap strimmel og sæt huset ovenpå