225/45/17 til Volvo 855R
Fra : Benny Juul

Dato : 29-05-07 22:06

Nogle der har erfaringer med denne dækmontering, jeg håber på en lille smule
mere komfort til familien pga. den lidt højere profil?
Eller skal jeg holde mig til standardmonteringen 205/45/17?

mvh.
Benny

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-05-07 23:20

"Benny Juul" <nafsletfe@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere komfort til familien pga. den lidt højere profil?
> Eller skal jeg holde mig til standardmonteringen 205/45/17?

Jeg kører med 215/45x17 på V70'eren, det fungerer ok for mig - hvis du
vil have mere komfort skal du nok ned i en 16 tommer fælg med 205/55x16
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 30-05-07 06:32

Hej

Benny Juul skrev:
> Nogle der har erfaringer med denne dækmontering, jeg håber på en lille smule
> mere komfort til familien pga. den lidt højere profil?
> Eller skal jeg holde mig til standardmonteringen 205/45/17?

Hvis de kan være der, så ser jeg ingen problemer i det, men det giver
næppe noget særligt på komfortsiden. Enten skal du som nævnt andetsteds
ned i en 16" fælge eller også skal du lede efter et blødt dæk. Mine
vinterdæk er i den størrelse og de er væsentlig blødere end mine
sommerdæk og deraf bedre komfort, men begge er stort set samme størrelse.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-05-07 16:17

> [...]
> smule mere komfort til familien pga. den lidt højere profil?
> Eller skal jeg holde mig til standardmonteringen 205/45/17?

Jeg ville ikke gå så meget op. Du har sikkert 7" brede fælge og 225 dæk er
for brede til dem.
Samtidig går de næsten med garanti i inderskærmene. Jeg kan se mine går på
selv om det var 215/45, så nu nøjes jeg med 205/45, som er originalt.

Som andre skriver, komfort får du ved at montere 16", jeg kan i hvert fald
tydeligt mærke forskel på mine vinterdæk i 205/55x16 og sommerdæk i 17".

Mvh Niels

Fra : Benny Juul

Dato : 30-05-07 21:38

> [...]
> tydeligt mærke forskel på mine vinterdæk i 205/55x16 og sommerdæk i 17".

OK, det var også det med inderskærmene jeg var lidt i tvivi om, så det
bliver komfort om vinteren på 16".
Det er standard Volvo Volans 7" dog i ringe stand, så jeg må en tur til
Vallåkra i August og se om jeg kan finde 3 fine, jeg har jo 1 fra
reservehjulet som aldrig har været i monteret

Mvh.
Benny

Fra : Per Rasmussen

Dato : 30-05-07 23:10

> [...]
> Vallåkra i August og se om jeg kan finde 3 fine, jeg har jo 1 fra
> reservehjulet som aldrig har været i monteret

Jeg ved ikke om det går at montere 16" fælge på din bil. Jeg kører selv med
215/55R16 på V70n om sommeren og synes at jeg får lige den forøgelse af
komforten som jeg savner ved 205/55R16 vinterdæk.
Venlig hilsen
Per