Nyt "nick" i BF2
Fra : Hagar

Dato : 29-05-07 14:57

Hej rødder

Jeg har planer om at forlade min "klan" til fordel for en anden, men jeg er
ikke meget for at skulle starte på en frisk. Kan man i BF2 beholde sin
konto, men ændre ens nickname, og hvis man kan, hvordan gøres det ?

Hagar

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-05-07 15:11

Hagar skrev:
> [...]
> ikke meget for at skulle starte på en frisk. Kan man i BF2 beholde sin
> konto, men ændre ens nickname, og hvis man kan, hvordan gøres det ?

Det kan du mig bekendt ikke... derfor er det også smartere at have
anvendt suffix til klannavnet, det gør jeg....

> Hagar

Lars B

Fra : Hagar

Dato : 29-05-07 18:42

> Det kan du mig bekendt ikke... derfor er det også smartere at have anvendt
> suffix til klannavnet, det gør jeg....

> Lars B

Nu har jeg kigget lidt rundt omkring, og jeg fandt dette:

PC Hvorfor kan jeg ikke ændre mit navn i Battlefield 2? vigtig!

Da det er Gamespy, der varetager alle Battlefield konti, skal du besøge
deres hjemmeside for at ændre dine kontooplysninger, bare desværre ikke dit
nickname. Dette kan du gøre ved at besøge siden: http://www.gamespyid.com

Her skal du så logge ind med din brugte Battlefield email og dit password,
hvorefter du skal klikke på Update Profile. Her kan du ændre alle dine
oplysninger.

Det vil jeg så kigge på, og se om jeg kan finde ud af det

Hagar

Fra : Filip Larsen

Dato : 31-05-07 08:19

Hagar skrev:

> [...]
> oplysninger.
>

> Det vil jeg så kigge på, og se om jeg kan finde ud af det

Jeg vil kraftigt anbefale, at du *aldrig* giver dine kontooplysninger
til tredjepartsprogrammer eller -websteder, uanset om de rent faktisk
gør hvad de ellers lover at gøre for dig.

Jeg kender ikke det sted du nævner, men med mindre Gamespy selv på deres
hjemmeside direkte henviser til, at man kan få lavet sit nick om på
præcis det websted, så er det højst sandsynlig snyd. Der er simpelthen
ikke nogen måde hvorfra du ud fra webstedet egne oplysninger, eller
oplysninger fra "tilfredse brugere" af pågældende websted, kan afgøre om
det er snyd eller ej.

Dertil kommer, at det i mange on-line spil er en del af
slutbrugeraftalen (EULA), at brugeren ikke må videregive sine
kontooplysninger til tredjepart og hvis han alligevel gør det frafalder
han i princippet alle rettigheder til sin konto.

Hvis jeg var dig vil jeg prøve at skrive til Gamespy kundeservice (hvis
det findes) og forklare hvad dit problemet er. Hvis du ved "en fejl" har
indsat klantags i dit nick skulle man tro der var håb om, at de kan
ændre dit nick til uden tags, hvis det nick altså ikke er taget.

Men hvis du nu _alligevel_ ender med at gøre brug af det tvivlsomme
websteds "service", så husk i det mindste at ændre dit password både før
(hvis du bruger samme password andre steder) og lige bagefter (hvis du
altså stadig har adgang til kontoen på det tidspunkt). Og husk at give
din BF-karakter en ordentlig krammer inden ...

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Hagar

Dato : 31-05-07 08:31

> [...]
> altså stadig har adgang til kontoen på det tidspunkt). Og husk at give din
> BF-karakter en ordentlig krammer inden ...

UHADA, det var ellers en ordentlig smøre

Hvis du har på fornemmeren at webstedet er skummelt på grund af navnet, så
tager du grueligt fejl. Det er en meget gammel hjemmeside, der varetager
forskellige sager for flere spil-firmaer, så jeg har ingen bekymringer om at
opgive mine oplysninger der, og desuden, så er det EA Games selv der
henviser folk til den hjemmeside. Det jeg havde "pastet" ind i mit indlæg,
det er en tekst kopieret direkte fra EA's hjemmeside.

Hagar

Fra : Brian Lund

Dato : 31-05-07 16:23

> [...]
> henviser folk til den hjemmeside. Det jeg havde "pastet" ind i mit indlæg,
> det er en tekst kopieret direkte fra EA's hjemmeside.

Når jeg logger ind på siden kan jeg ikke finde noget info om min BF2 konto
overhovedet... Til gengæld kan jeg se min gamle planetside konto!

Brian

Fra : Filip Larsen

Dato : 31-05-07 16:34

Hagar skrev:

> [...]
> henviser folk til den hjemmeside. Det jeg havde "pastet" ind i mit indlæg,
> det er en tekst kopieret direkte fra EA's hjemmeside.

Ja, jeg kan godt se, at EA.dk henviser til gamespyid.com i deres FAQ og
det gør vel stedet til et officielt gamespy websted.

Jeg ville også bare sikre mig, at du (og andre der evt. læser denne
tråd) har rimelig styr på hvem det er de giver kontooplysninger til.
Tyveri af, eller fra, spiller-konti er desværre blevet et udbredt
problem i online-spil, i hvert fald indenfor MMORPGs.

Mvh,
--
Filip Larsen