strandstol
Fra : Filip

Dato : 29-05-07 14:58

Hej

Jeg mangler en detaljeret tegning over hvordan man selv laver denne stol:
http://www.bomhuset.dk/kbutik2/prodgfx/259.jpg

Er der nogen som kan hjælpe mig?

Hvis du ikke har et billede, kan det måske være du har målene på det træ som
der skal bruges?

Hvad skal ryglænet laves af? Er det ikke bedre at lave det med pinde, som
sædet?

Filip

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-05-07 22:15

In news:465c3158$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
Filip <annonym@get2net.dk> typed:
> [...]
> det træ som der skal bruges?
>

> Hvad skal ryglænet laves af? Er det ikke bedre at lave det med

Er der en speciel grund til, at du vil lave den selv, det kan næsten
ikke betale sig ? De kan købes meget billigt, f. eks. denne her der
er sat ned fra 89,- kr. til 69,- kr. :

http://www.acfshop.dk/pages/shop_liste.asp?Groupguid=71

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Filip

Dato : 30-05-07 06:00

> Er der en speciel grund til, at du vil lave den selv, det kan næsten ikke
> betale sig ?

Ja, det er til en aktivitet på en sommerlejr, hvor deltagerene kan lave
deres egen strandstol.

Filip

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-05-07 11:52

In news:465d04df$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
Filip <annonym@get2net.dk> typed:

> Ja, det er til en aktivitet på en sommerlejr, hvor deltagerene kan
> lave deres egen strandstol.
>
> Filip

Ok, så forstår jeg det bedre.

Jeg har ingen tegning, men håber at du får held med projektet

Fra : Carsten Keller

Dato : 30-05-07 07:37

"Filip" <annonym@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen som kan hjælpe mig?
>
> Hvis du ikke har et billede, kan det måske være du har målene på det træ

Jeg har ikke nogen vejledning, men køb en af de billige og kig efter den.
Fremstil gerne med lidt kraftigere materialer, de billige modeller er nogle
blomsterpinde sat sammen med hæfteklammer.

> Hvad skal ryglænet laves af? Er det ikke bedre at lave det med pinde, som
> sædet?

Det bliver nok mere stabilt, men er bestemt ikke behageligt at sidde op af.
Husk der skal en tværstiver øverst bagerst på ryglænet for at det ikke
klapper sammen når du læner dig tilbage og at stoffet skal være så stramt
som muligt, for at du ikke rammer ryggen ind i stiveren.

Keller

Fra : Filip

Dato : 30-05-07 13:09

> Jeg har ikke nogen vejledning, men køb en af de billige og kig efter den.
> Fremstil gerne med lidt kraftigere materialer, de billige modeller er
> nogle blomsterpinde sat sammen med hæfteklammer.

Det var en god ide. Hvilke butikker omkring Århus kan ske at have sådan
nogle?

Filip

Fra : Carsten Keller

Dato : 30-05-07 14:20

> Det var en god ide. Hvilke butikker omkring Århus kan ske at have sådan
> nogle?

Tjah, hvis du kan vente til festivalsæsonen kommer lidt nærmere skal de nok
blive kastet efter dig fra næsten samtlige butikker der kunne tænkes at føre
dem. Har set dem i byggemarkeder, supermarkeder og alle der handler med
strandudstyr i sæsonen.

Ellers kan du prøve om denne måske endnu ikke skulle være solgt:

http://www.guloggratis.dk/inde/anden-indretning/andet/annonce/789663

Keller