Navigation anlæg
Fra : Elmer Fjort

Dato : 28-05-07 15:25

Jeg kunne godt tænke mig et fast monteret navigations anlæg.

Men det der holder mig tilbage, er konens manglende sprogkundskaber.

Jeg har kigget på ebay, efter et Skoda Nexus anlæg.

Nu har jeg så lige set et Audi anlæg, og det ser faktisk ret fedt ud.

Men jeg kan kke finde nogen info om det på audi.dk, ud over at det koster
sindsygt mange penge, hvis det
er monteret fra fabrikken 71.000 kr!!!!!!

Her er et link til anlægget :
http://cgi.ebay.de/Audi-Navigationsystem-RNS-E-A3-DVD

Nogen der kender til anlægget og gerne et link til flere oplysninger.

Elmer

Fra : Kim S

Dato : 28-05-07 15:59

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i meddelelsen
> Jeg kunne godt tænke mig et fast monteret navigations anlæg.
>
> Men det der holder mig tilbage, er konens manglende sprogkundskaber.

De fleste navigationsprogrammer taler udmærket dansk,
både tale og menuerne på skærmen..
Det kunne f.eks. være Tomtom, Navigon, eller Destinator.
Søg på dem på google...

Mvh, Kim

Fra : Elmer Fjort

Dato : 28-05-07 16:04

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i meddelelsen

> De fleste navigationsprogrammer taler udmærket dansk,
> både tale og menuerne på skærmen..
> Det kunne f.eks. være Tomtom, Navigon, eller Destinator.

Navigation anlæg er der nok af, men det skal være et som er integreret i
bilen.

VW og Skoda's originale kan ikke tale dansk!

Elmer

Fra : Mogens

Dato : 28-05-07 17:09

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> Navigation anlæg er der nok af, men det skal være et som er integreret i
> bilen. VW og Skoda's originale kan ikke tale dansk!

Nu afgives der jo ikke voldsomt mange meddelelser via sådant et anlæg,
hvorfor I nok ret hurtigt lærer, hvad der siges/menes. Helt ærligt
--
/Mogens, sportsdriver :)
Remember! Growing older is mandatory - growing up is optional

Fra : Jonas R.

Dato : 28-05-07 21:19

"Mogens" <jow@jow.dk> wrote in message
> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> Nu afgives der jo ikke voldsomt mange meddelelser via sådant et anlæg,
> hvorfor I nok ret hurtigt lærer, hvad der siges/menes. Helt ærligt

Jeg vil da lige tilføje at lyden helt er fjernet på mit.
Hvis du har stor FIS pakke på din skoda, kommer der også pilevisning i
displayet i instrument bordet.
Dermed er lyd fuldstændigt overflødigt

Hvilken skoda har du?

Hvis det er med dobbelt din ville jeg da gå efter et MFD2 anlæg på ebay
eller evt. vagcars.dk mener en som hedder Watcher sælger dem til ca. 6500 kr
incl. montering.

/Jonas

Fra : Elmer Fjort

Dato : 29-05-07 00:47

"Jonas R." <hihi@hihi.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis det er med dobbelt din ville jeg da gå efter et MFD2 anlæg på ebay
> eller evt. vagcars.dk mener en som hedder Watcher sælger dem til ca. 6500

Vi har en 07 model af Octavia. Der er ikke noget dotmatrix display i
bilen, da det ville
forsinke leveringen i 2 måneder! Derfor har vi ikke den mulighed at få
pilevisning i instrumentbordet.

Selvfølgeligt er den med dobbelt din. Jeg har kigget flere steder efter
MFD 2 anlæg, og har da også set dem
til overkomelige priser. Desværre har de ikke den mulighed at spille MP3
filer, med mindre man får en dims så
det er muligt at sætte en Ipod til. Monteringen er ikke noget problem,
har selv monteret den Stream radio der sidder i nu.

Elmer

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-05-07 11:39

On Tue, 29 May 2007 01:46:55 +0200, "Elmer Fjort"
<Whoknows@Whocares.com> wrote:

> [...]
>MFD 2 anlæg, og har da også set dem
> til overkomelige priser. Desværre har de ikke den mulighed at spille MP3

Det er under alle omstændigheder nok at foretrække, da CD'en i Nexus
bruges til navigations-CD'en.

Sådan en tilslutning til iPOD bliver set af anlægget som en CD-changer
og er faktisk ret brugbar. Desværre findes ikke mulighed for at
overføre MP3 tags osv til skærmen af den vej.

Selv bruger jeg den Aux-IN der var ab fabrik i armlænet i min Octavia
og har bare en MP3 spille koblet til der når jeg ønsker anden lyd end
radio. Når man ikke bruger den ligger kablet inde i armlænet så det
roder ikke i bilen.

Som Navigation betragtet er jeg glad for MFD2'en, og jeg ville som
andre heller ikke være så nervøs pga sproget, det begrænser sig vel
til 10 sætninger og så nogen distanceangivelser. Surt med det
manglende Maxi-Dot display - det fungerer rigtig godt sammen med
navigationen. Men det er lang tid at vente - vores tog 13 uger....

** Lars

Fra : Kim S

Dato : 28-05-07 18:05

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i meddelelsen

> Navigation anlæg er der nok af, men det skal være et som er integreret i
> bilen.
>
> VW og Skoda's originale kan ikke tale dansk!

Jamen så spørg om det du vil have informationer om
Vi kan jo ikke gætte, vel ?

Mvh, Kim

Fra : ct

Dato : 29-05-07 10:35

Hvorfor ser du ikke på et 1-DIN Blaupunkt CD/MP3/Navi, den har dansk stemme
og et lille farvedisplay til pile, tegninger af afkørsler m.v. Har haft
sådan en tidligere, og den var faktisk bedre end den fabriksmonterede jeg
har i Toyota' en nu, til en brøkdel af prisen.

claus