Placering af P-skive ?
Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-05-07 15:25

Hvordan er reglerne for placering af P-skive - er det bare hele forruden
eller ?

/Michael

Fra : blue

Dato : 28-05-07 15:37

http://www.parkering.dk/p-service/love-og-regler/bekendtgoerelser/bekendtgoerelse-om-parkeringsskiver/

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 16:46

"Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> skrev :

>Hvordan er reglerne for placering af P-skive - er det bare hele forruden
>eller ?

Nederst til højre på forruden (set indefra)

--
Jan_stevns

Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-05-07 20:34

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Nederst til højre på forruden (set indefra)

- men kun hvis den er fastmonteret...

Dem jeg kan huske fra gamle dage som kunne ligge løst må altså gerne ligge i
hele forruden - lidt komisk.

Er der nogen der kender nogen der har fået en bøde for at have den forkert
placeret ?

I min ene bil sidder den til højre øverst, i den anden har den forrige ejer
sat den i venstre side...

/Michael

Fra : Ole Jensen

Dato : 28-05-07 20:48

Michael Schrøder <news4mis2@schroeder.dk> wrote:

> Er der nogen der kender nogen der har fået en bøde for at have den forkert
> placeret ?

Der er i hvert fald nogen, som har fået en bøde for at have to skiver i
forruden.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 18:45

> Nederst til højre på forruden (set indefra)

Jeg syntes det er tåbeligt at den kun må sidde der når den er fastmonteret,
man skal læne sig meget til højre for at kunne nå den, have meget lange arme
eller den sidste mulighed stå ud af bilen og gå over til passagersiden åben
døren og stille den.

Min sidder øverst til højre og her kan man nå den uden problemer og så
glemmer man det heller ikke.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Mogens

Dato : 28-05-07 20:41

"Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er reglerne for placering af P-skive - er det bare hele forruden
> eller ?

Berlingske skriver:
Hvis du benytter forruden, er der ikke noget krav om, at en »flytbar«
parkeringsskive anbringes i venstre side set fra førersædet. Men skiver, der
klæbes på en rude, skal være anbragt nederst til højre på forruden. Til
højre vil dog blot sige til højre for den tænkte midterlinie i ruden. Der må
ikke de nævnte steder findes andre parkeringsskiver end den, der benyttes
ved parkeringen. Parkeringsskiven skal tydeligt kunne aflæses udefra.