Tyskland og promille ?
Fra : OZ3BTO

Dato : 28-05-07 12:42

Hvad er den tilladte promille sjover i tyskland ?

Vi skal til en mindre frokost i Flensborg og ville sku nødig have en bøde
eller noget dernede for det der er lovligt i DK jo.

Skal lige siges at jeg bestemt ikke skal være høne fuld.. men et glas vin
eller 2 kommer der jo nok ned til stegen (40års fødselsdag)

Erik

Fra : Thomas

Dato : 28-05-07 14:40

"OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote in message
> [...]
> vin
> eller 2 kommer der jo nok ned til stegen (40års fødselsdag)

Man drikker aldrig inden der skal køres bil!

Mvh

Thomas

Fra : ShutEye

Dato : 28-05-07 14:49

> Man drikker aldrig inden der skal køres bil!

Man er åbentbart perfekt?

Fra : OZ3BTO

Dato : 29-05-07 09:02

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Man er åbentbart perfekt?

Ja det er sikkert også en af dem der aldrig kommer over 80 på landevejen ..
eller hva ?

Erik

Fra : Thomas

Dato : 29-05-07 15:41

"ShutEye" <no@no.no> wrote in message news:f3emk6$b5p$1@news.datemas.de...

> Man er åbentbart perfekt?

Som Bjarne Riis ville have formuleret det: "Jeg er aldrig blevet taget for
spritkørsel"

Mvh

Thomas

Fra : Tom

Dato : 29-05-07 15:55

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Som Bjarne Riis ville have formuleret det: "Jeg er aldrig blevet taget
> for spritkørsel"

....og om 11 år skriver restauratøren en bog om alle de personer han har
dopet med sprit

--
Tom

Fra : ShutEye

Dato : 29-05-07 17:26

> Som Bjarne Riis ville have formuleret det: "Jeg er aldrig blevet taget
> for spritkørsel"

Hehe :)

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 28-05-07 15:07

> Man drikker aldrig inden der skal køres bil!
Irriterende at usenet skal fyldes af moral og ikke af svar på spørgsmål. Har
jeg lige fodret en Troll?

Fra : Allan F

Dato : 28-05-07 19:45

> Man drikker aldrig inden der skal køres bil!
>

> Mvh
>
> Thomas

NEMLIG ! Beslut dig før det FØRSTE glas !

Allan F

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-05-07 20:06

Allan F skriver:

> NEMLIG ! Beslut dig før det FØRSTE glas !

Okay, har du også hørt "Tjenesten" ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Allan F

Dato : 28-05-07 21:23

> Allan F skriver:

> Okay, har du også hørt "Tjenesten" ?
>

> Klaus

Nej, hvad er det?

Jeg udtaler mig ud fra en personlig mening om alkohol og biler. Allerede før
jeg fik kørekort besluttede jeg mig, og har i over 20 år ikke bøjet den
regel.

Og ser man den seneste tids avisoverskrifter, så er der absolut ingen grund
til at køre med andet end præcis 0.0 promille. Og så er jeg ligeglad hvad
færdselslovens par. 53 siger.

Allan F

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-05-07 22:00

Allan F skriver:

> Nej, hvad er det?

Gå ind på DR's hjemmeside og find "Tjenesten" under P3.

Der er en række sketches omkring det at beslutte sig før det 1. glas.

Udover det er vi af samme holdning...

Fra : Anders Majland

Dato : 29-05-07 07:33

> Jeg udtaler mig ud fra en personlig mening om alkohol og biler. Allerede
> før jeg fik kørekort besluttede jeg mig, og har i over 20 år ikke bøjet
> den regel.

Og hvorlænge siger din regel så at der skal gå fra en genstand til du kører
bil ?

> Og ser man den seneste tids avisoverskrifter, så er der absolut ingen
> grund til at køre med andet end præcis 0.0 promille.

2 Genstande til frokost er jo dampet af igen inden aften - Så selvom man
nyder et glas vin til maden kan promillen godt nå ned på 0 inden man kører
hjem ...

Det er jo afhængigt af højde/drøjde mm hvad ens promille bliver for en
genstand, men vores lever forbrænder vist nogenlunde ens med en genstand på
1,5 time.

Min egen tommelfingerregel er 2 timer per genstand - så er jeg temmelig
sikker på at de er brændt helt af inden jeg kører nogen steder. Jeg har
derfor heller ikke moralske skrupler ved at drikke 2glas vin til maden hvis
jeg ved at der vil gå tid nok inden jeg skal nogen steder.

/A

Fra : Allan F

Dato : 29-05-07 10:31

> Og hvorlænge siger din regel så at der skal gå fra en genstand til du
> kører bil ?

Nu er det så nemt, da jeg overhovedet ikke drikker alkohol.

> 2 Genstande til frokost er jo dampet af igen inden aften - Så selvom man
> nyder et glas vin til maden kan promillen godt nå ned på 0 inden man kører
> hjem ...

Fuldstændig rigtigt.

> Det er jo afhængigt af højde/drøjde mm hvad ens promille bliver for en
> genstand, men vores lever forbrænder vist nogenlunde ens med en genstand
> på 1,5 time.

Også korrekt.

> [...]
> derfor heller ikke moralske skrupler ved at drikke 2glas vin til maden
> hvis jeg ved at der vil gå tid nok inden jeg skal nogen steder.

Så er du nok på den sikre side. Bortset fra hvis der sker noget uventet,
f.eks. en i familien eller en bekendt, der ringer og har et akut behov for
hjælp. Tro det eller ej - det sker faktisk sommetider for mig.

Allan F

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-05-07 12:29

Allan F wrote:

> Så er du nok på den sikre side. Bortset fra hvis der sker noget uventet,
> f.eks. en i familien eller en bekendt, der ringer og har et akut behov for
> hjælp. Tro det eller ej - det sker faktisk sommetider for mig.

Så er det jo nemt at give en taxi.

--
vh
Torben

Fra : Leonard

Dato : 29-05-07 20:51

On Tue, 29 May 2007 13:29:07 +0200, Torben Scheel wrote:

> Så er det jo nemt at give en taxi.

Det er jo derfor de ringer til Allan

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:16 sælges

Fra : Anders Majland

Dato : 30-05-07 11:14

> Så er du nok på den sikre side. Bortset fra hvis der sker noget uventet,
> f.eks. en i familien eller en bekendt, der ringer og har et akut behov for
> hjælp. Tro det eller ej - det sker faktisk sommetider for mig.

Ja så kan jeg ikke hjælpe eller må tage en taxa - Det har jeg også prøvet.

/A

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-06-07 07:58

Allan F skrev:
> Så er du nok på den sikre side. Bortset fra hvis der sker noget uventet,
> f.eks. en i familien eller en bekendt, der ringer og har et akut behov for
> hjælp. Tro det eller ej - det sker faktisk sommetider for mig.

Gu've' om ikke det at de ringer til dig hænger sammen med at de ved at
du ikke drikker, og derfor kan køre?

--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 28-05-07 22:26

> Man drikker aldrig inden der skal køres bil!
>

> Mvh
>
> Thomas

Ja det kommer vel an på hvor lang tid der går før man skal køre bil. Ellers
har vi vel næsten alle kørt bil efter at have drukket, med mindre man aldrig
drikker

Venlig hilsen

Bjarne

Fra : Leif Langgaard

Dato : 28-05-07 14:41

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vin
> eller 2 kommer der jo nok ned til stegen (40års fødselsdag)

0,5 promille!

God tur!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Bob :-\)

Dato : 29-05-07 16:06

> [...]
vin
> eller 2 kommer der jo nok ned til stegen (40års fødselsdag)

Hejsa her er lidt info jeg fandt på nettet

Trafikregler :
Advarselstrekant skal medbringes og benyttes ved uheld.
Bøder for mindre færdselsovertrædelser kan opkræves på stedet - bøder op til
? 10,-.
Børn under 12 år skal sidde fastspændt på bagsædet.
Hastigheden er mange steder fri på motorvejen.
Havariblink skal bruges, hvis man holder sidst i en bilkø samt ved nødstop.
Lys er valgfrit i dagtimerne. Positionslys er ikke tilladt. Motorcykler skal
køre med nærlys tændt.
Når der er tåge, stærk regn eller sne, skal nærlyset tændes.
Ved overhaling skal man signalere med blinklyset.
Pigdæk er forbudt.

Promillegrænsen er 0,5 promille.

Sikkerhedssele er obligatorisk.
Styrthjelm er obligatorisk for motorcyklister.

--
P.s Husk at SLETDETTEHER i min email

Fra : DerGolf

Dato : 30-05-07 18:03