Erfaringer med 107/C1/Aygo søges
Fra : KickAssCowboy

Dato : 28-05-07 00:19

Hvor langt kører de med benzinmotor i real life? Forhandleren påstod at det
var op mod 30km/l hvis man kørte pænt på langture.

Hvordan kører de uden for byen på landevejen?

Vi påtænker at købe en 107 i næste uge, da min kone skal til at studere igen
og skal køre 130 km om dagen.

Andre erfaringere er velkomne.

Mvh
KaK

Fra : Per Tolbøll

Dato : 28-05-07 08:22

KickAssCowboy skrev:
> Hvor langt kører de med benzinmotor i real life? Forhandleren påstod at det
> var op mod 30km/l hvis man kørte pænt på langture.
>
> Hvordan kører de uden for byen på landevejen?

En nabo har en Aygo med benzinmotor, der bruges til pendling Odense -
Billund. Jeg mener den ligger på 21 - 22 km/l i snit.
Efter hans udsagen er bilen OK, men "han ville kraftigt overveje en
diesel næste gang"

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 08:38

> [...]
> Billund. Jeg mener den ligger på 21 - 22 km/l i snit.
> Efter hans udsagen er bilen OK, men "han ville kraftigt overveje en diesel

Dieselen i disse modeller er i modsætning til benzinmotoren ikke nyudviklet.
Det var et design Peugeot havde i skuffen. Det er derfor der er så skuffende
lille afstand mellem benzin og dieselmotorens økonmi : 21,7 og 24,4.

Dieselen yder i øvrigt kun 40 kW, bliver det ikke træls i længden?

tpt

Fra : Mogens

Dato : 28-05-07 10:45

"Troels Thomsen" <nej tak ...> skrev i en meddelelse

> Dieselen yder i øvrigt kun 40 kW, bliver det ikke træls i længden?

Næppe, fordi der er en kæmpeforskel vedr. drejningsmomentet
93 nm i benzinudgaven mod 130 nm (!) i dieseludgaven

Fra : Nicolai

Dato : 28-05-07 11:22

> Næppe, fordi der er en kæmpeforskel vedr. drejningsmomentet
> 93 nm i benzinudgaven mod 130 nm (!) i dieseludgaven

Os der minus forstand har på biler, vil du ikke forklare hvad det gør ?

Har aldrig fattet forskellen på nm og heste

Fra : Mogens

Dato : 28-05-07 12:33

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Os der minus forstand har på biler, vil du ikke forklare hvad det gør ?

Sejtræksevnen.

Nysynet.dk skriver:
Effekt & drejningsmoment
Motorens ydeevne beskrives ved hjælp af 2 begreber: Effekt &
drejningsmoment. Effekten er et mål for, hvor hårdt motoren "træder i
pedalerne" ved et givet omdrejningstal, & drejningsmomentet er et tal for
motorens evne til at øge omdrejningstallet under belastning. Høj effekt
giver høj tophastighed, mens stort drejningsmoment giver hurtig
acceleration. Hvis motoren tilmed præsterer sit maksimale drejningsmoment
ved et lavt omdrejningstal, er det en "sej" motor med godt bundtræk - ideel
til kørsel med tung last & afslappet kørsel uden mange gearskift.
Modsætninger er sportsmotoren, der kræver mange omdrejninger & hyppige
gearskift.

Fra : Nicolai

Dato : 28-05-07 15:28

> Sejtræksevnen.
>
> Nysynet.dk skriver:

Mange tak for det!

Fra : KickAssCowboy

Dato : 28-05-07 16:18

"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
> "Troels Thomsen" <nej tak ...> skrev i en meddelelse

> Næppe, fordi der er en kæmpeforskel vedr. drejningsmomentet
> 93 nm i benzinudgaven mod 130 nm (!) i dieseludgaven
Jeg har ikke prøvet dieselen, men med den benzinmotor har jeg ikke brug for
en "sløv" diesel. Benzinmotoren overraskede mig meget. Den er kvik og
omdrejningsvillig og bilen føles aldrig som om den er undermotoriseret. Vi
sad fire store personer i den (460 kg) og den trak ligså fint. Gearkassen er
gearet rigtig godt til mortoren.

Ingen forhandlere jeg har besøgt, har haft en diesel på lager. Det har måske
noget at gøre med, at bilen med diesel motor koster 30.000,-kr mere og det
er ikke det værd når man ca kører de samme km/lt. FDM's diesel vs. benzin
udregner siger også at det er billigst at købe og køre benzin udgaven.

Hvis dieselen havde haft lidt flere kræfter eller kørt længere på literen,
så kunne merprisen på 33% måske retfærdiggøres, men det synes jeg ikke den
kan som tingene er nu.

Mvh
KaK

Fra : Nicolai

Dato : 28-05-07 16:23

> Ingen forhandlere jeg har besøgt, har haft en diesel på lager. Det har
> måske noget at gøre med, at bilen med diesel motor koster 30.000,-kr mere
> og det

Dieselmotorene på de 206 / Yaris / Polo jeg checkede lå på 4-7k mere så der
var ingen tvivl.

Fra : KickAssCowboy

Dato : 28-05-07 16:40

> Dieselmotorene på de 206 / Yaris / Polo jeg checkede lå på 4-7k mere så
> der var ingen tvivl.
Det lyder også mere rimeligt.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-05-07 08:29

> Vi påtænker at købe en 107 i næste uge, da min kone skal til at studere
> igen og skal køre 130 km om dagen.

Jeg ville klart overveje en bil med en større motor, til 130km om dagen.
Motorvej med en 1.0 er altså ikke noget at råbe hurra for.
Min mor kører ca. 100 km dagligt i en '06 Mitsubishi Colt 1,3 benzin. Den
kører 18 km/l real-life, og har lidt mere motor at gøre med.
Alternativt skal du gå efter en Aygo diesel - motoren (1,4 HDi 70 hk) har
jeg selv pendlet 200 km dagligt med, og det var en fornøjelse (lydløs).
Økonomien i den ved jeg ikke - tror ikke du skal regne med at den kommer
meget over 20 km/l. Det gjorde den i hvert fald ikke for mit vedkomne, men
jeg har også tung speederfod. Til gengæld er den ikke til at presse under 15
km/l - det er simpelthen umuligt.

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 10:17

> Alternativt skal du gå efter en Aygo diesel - motoren (1,4 HDi 70 hk) har
> jeg selv pendlet 200 km dagligt med, og det var en fornøjelse (lydløs).
> /Kasper Hansen

Her mener du vist Yaris'en ?

tpt

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-05-07 11:38

> Her mener du vist Yaris'en ?

Nej, Citroen C3...

/Kasper Hansen

Fra : Jesper Juul

Dato : 28-05-07 10:24

Kasper Hansen [8270] skrev:

> [...]
> kører 18 km/l real-life, og har lidt mere motor at gøre med.
> Alternativt skal du gå efter en Aygo diesel - motoren (1,4 HDi 70 hk) har

Desværre fåes den ikke med den motor, den findes kun med en 54hk diesel,
så hvis man synes at 68hk er for lidt i benzinmodellen så er det ikke
dieselmodellen man skal snuppe.

Jesper

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-05-07 11:42

> Desværre fåes den ikke med den motor, den findes kun med en 54hk diesel,
> så hvis man synes at 68hk er for lidt i benzinmodellen så er det ikke
> dieselmodellen man skal snuppe.

Ved godt at Aygo'en ikke fåes med 70hk HDi, men jeg tror stadig at en 50 hk
diesel føles mere behagelig end en 68 hk 1,0 (med 3 cyl.), når man "cruiser"
på motorvejen... Uden at have prøvet 1,0'eren, er jeg rimeligt overbevist om
at den skal have temmeligt mange omdr. for at gå 130. Desuden har dieselen
jo et helt andet bundtræk, der gør at man faktisk kan accelerere selvom man
kører 100.

/Kasper Hansen

Fra : KickAssCowboy

Dato : 28-05-07 16:28

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

> Ved godt at Aygo'en ikke fåes med 70hk HDi, men jeg tror stadig at en 50
> hk diesel føles mere behagelig end en 68 hk 1,0 (med 3 cyl.), når man
> "cruiser" på motorvejen...

Måske..

Uden at have prøvet 1,0'eren, er jeg rimeligt overbevist om
> at den skal have temmeligt mange omdr. for at gå 130.

Ja hvis du kører i tredje gear. Jeg har under en prøvetur haft 1.0 benzinen
oppe på 120km/t i 3. gear uden det lød til at motoren var ved at
eksplomdere. Jeg tror faktisk sagtens den kan tage 130km/t på speedometret i
3. gear. Som før nævnt, så er gearkassen fantastisk afstemt til denne bil.

Desuden har dieselen
> jo et helt andet bundtræk, der gør at man faktisk kan accelerere selvom
> man kører 100.

Det kan man også sagtens med benzinen!

Fra : KickAssCowboy

Dato : 28-05-07 16:24

> Jeg ville klart overveje en bil med en større motor, til 130km om dagen.

Det har vi ikke råd til. Desuden føler jeg at bilen har kraftoverskud nok
til landevejen.

> Motorvej med en 1.0 er altså ikke noget at råbe hurra for.

Vi skal heller ikke køre på motorvej, men en landevej hvor farten nok ligger
mellem 80-110km/t.

> Min mor kører ca. 100 km dagligt i en '06 Mitsubishi Colt 1,3 benzin. Den
> kører 18 km/l real-life, og har lidt mere motor at gøre med.

Min bror har den i 1,1 og selv den er også ok. Udemærket bil.

> Alternativt skal du gå efter en Aygo diesel - motoren (1,4 HDi 70 hk)

Den fåes kun med 54hk og er over 2,5 sekunder langsommere til 100km/t end
1,0 benzinen! Og som sagt kører den ikke ret meget længere pr. liter
brændstof.

Tak for rådene

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-05-07 19:58

> Det har vi ikke råd til. Desuden føler jeg at bilen har kraftoverskud nok
> til landevejen.

Fair nok...

> Vi skal heller ikke køre på motorvej, men en landevej hvor farten nok
> ligger mellem 80-110km/t.

Jeg ville stadig synes at en 1.0 benzin var lige død nok - den har altså
ikke rigtigt noget "overarm" at give af.

> Min bror har den i 1,1 og selv den er også ok. Udemærket bil.

Min mors er faktisk til salg... Måske det var noget?

> Den fåes kun med 54hk og er over 2,5 sekunder langsommere til 100km/t end
> 1,0 benzinen! Og som sagt kører den ikke ret meget længere pr. liter
> brændstof.

0-100 tiden er ikke alt... Selvom jeg ikke har prøvet nogen af de to, kunne
jeg forestille mig at dieselen var rarere at accelerere i. Det føles sikkert
mere afslappet. Skal du have 1,0'eren så hurtigt op i fart, skal den jo
geares kraftigt ned (formoder jeg). Det kan man selvfølgelig sagtens, men
det larmer og er ikke specielt "laid-back" - men det kommer an på hvad man
er til. Jeg har selv lige solgt min Fiesta ST, og den var også glad for
omdrejninger - meeen i længden er diesel mere behageligt. Nu har jeg en BMW
320d.

> Tak for rådene

Det var så lidt...
Men jeg synes du skal tage en tur i begge biler (diesel/benzin) inden du
bestemmer dig helt - den kunne måske godt tænkes at holde prisen en smule
bedre end den anden. Og hvis prisforskellen er 7.000 kr, skal du da bare
have den der er mest behagelig. Diesel er jo også 10-20% billigere, så set
over 3 år har du måske en prisforskel på et par tusinde på de to biler.
Alternativt er der jo Kia Picanto diesel... den har vist lidt flere hk.

/Kasper Hansen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-05-07 20:01

> [...]
> over 3 år har du måske en prisforskel på et par tusinde på de to biler.
> Alternativt er der jo Kia Picanto diesel... den har vist lidt flere hk.

Er vi ude i 30kkr prisforskel er sagen en helt anden - så kan du næsten med
garanti ikke tjene dieselen ind.
Men til 7kkr, ville jeg gå efter diesel.

/Kasper Hansen

Fra : KickAssCowboy

Dato : 28-05-07 20:40

> Er vi ude i 30kkr prisforskel er sagen en helt anden - så kan du næsten
> med garanti ikke tjene dieselen ind.
> Men til 7kkr, ville jeg gå efter diesel.
>
> /Kasper Hansen
Ja

Fra : KickAssCowboy

Dato : 28-05-07 20:39

> Fair nok...

> Jeg ville stadig synes at en 1.0 benzin var lige død nok - den har altså
> ikke rigtigt noget "overarm" at give af.

Nej men det er min kone ligeglad med. Den er faktisk ikke helt død.

> Min mors er faktisk til salg... Måske det var noget?

Nej tak, vi vil gerne have en ny.

> [...]
> sikkert mere afslappet. Skal du have 1,0'eren så hurtigt op i fart, skal
> den jo geares kraftigt ned (formoder jeg).

Jo, men det er der jo mange biler der skal. Jeg tror du skulle prøve en en
dag. Du ville blive overrasket. Det er selvfølgelig ikke noget ift. din BMW

> [...]
> er til. Jeg har selv lige solgt min Fiesta ST, og den var også glad for
> omdrejninger - meeen i længden er diesel mere behageligt. Nu har jeg en

Jeg ville også gerne have en bil med diesel og moment, men det har vi ikke
råd til i vores bil nr. 2.

> [...]
> bestemmer dig helt - den kunne måske godt tænkes at holde prisen en smule
> bedre end den anden. Og hvis prisforskellen er 7.000 kr,

Jeg kan altså ikke se nogen steder at der kun er 7kkr forskel! Der er mellem
25-30kkr. Hvis det kun var 7kilo så havde jeg helt sikkert arbejdet lidt
mere i at prøve den diesel, men med den benzin motor bliver det ikke bedre
(er jeg overbevist om).

skal du da bare
> have den der er mest behagelig. Diesel er jo også 10-20% billigere, så set
> over 3 år har du måske en prisforskel på et par tusinde på de to biler.

Ja, hvis prisforskellen kun var 7kkr.

> Alternativt er der jo Kia Picanto diesel... den har vist lidt flere hk.

Nej tak!

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-05-07 20:47

> Nej tak, vi vil gerne have en ny.

Den er 1 år gammel, og har stadig 2 års fabriksgaranti... Men jeg forstår
dig.

> Jo, men det er der jo mange biler der skal. Jeg tror du skulle prøve en en
> dag. Du ville blive overrasket. Det er selvfølgelig ikke noget ift. din
> BMW

Dieseler skal generelt ikke så meget ned i gear for at komme fremad (grundet
det store moment).
I nogle biler gør det heller ikke noget - det lød FEDT når Fiesta'en røg i
3. ved 80-100 km/t, og så fik pedal...

> [...]
> lidt mere i at prøve den diesel, men med den benzin motor bliver det ikke

Klart klart... Hvis der er 30kkr i prisforskel kan jeg sagtens forstå det.
Det var kun fordi jeg så 7.000 nævnt et eller andet sted.

> Nej tak!

Hehe - det var heller ikke mit valg. Men den er lille, billig og kører på
diesel :)

/Kasper Hansen

Fra : KickAssCowboy

Dato : 28-05-07 21:42

> Den er 1 år gammel, og har stadig 2 års fabriksgaranti... Men jeg forstår
> dig.

Ja vi har aldrig haft en helt ny bil og så er det jo også billigere at
finansere en helt ny bil.

> Dieseler skal generelt ikke så meget ned i gear for at komme fremad
> (grundet det store moment).

Jeg ved det godt. Jeg har i dag været ude og prøve min kusines mands
Mercedes E 320 CDI og den rykker. Desuden har min fader lige bestilt Kia
Cee'd og jeg fik ham overbevist ham til at tage den i diesel. Desuden har
jeg prøvekørt Seat Altea TDI 140hk DSG og den elskede jeg simpelthen. Du
behøver ikke overbevise mig om dieselmotorens fordele.

> I nogle biler gør det heller ikke noget - det lød FEDT når Fiesta'en røg i
> 3. ved 80-100 km/t, og så fik pedal...

hehe ja det tror jeg gerne. Min bror havde en Alfa 156 2.0 og den eeeelskede
også omdrejninger.

> Klart klart... Hvis der er 30kkr i prisforskel kan jeg sagtens forstå det.
> Det var kun fordi jeg så 7.000 nævnt et eller andet sted.

Ja det er de "gamle" priser.

> Hehe - det var heller ikke mit valg. Men den er lille, billig og kører på
> diesel :)

Som konen siger:" Den er sgide grim"
mvh
KaK

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-05-07 22:21

> Ja vi har aldrig haft en helt ny bil og så er det jo også billigere at
> finansere en helt ny bil.

Billigere at finansiere? Hvor får du det fra?

> [...]
> jeg prøvekørt Seat Altea TDI 140hk DSG og den elskede jeg simpelthen. Du
> behøver ikke overbevise mig om dieselmotorens fordele.

Det er jeg glad for at høre... Men benzin er nu også meget sjovt. Bare ikke
at pendle i.

> Ja det er de "gamle" priser.

Oki...

> Som konen siger:" Den er sgide grim"

Enig...

/Kasper Hansen

Fra : Nicolai

Dato : 29-05-07 06:33

> Klart klart... Hvis der er 30kkr i prisforskel kan jeg sagtens forstå det.
> Det var kun fordi jeg så 7.000 nævnt et eller andet sted.

Det var mig der havde undersøgt prisforskellen på 206 / Yaris / Polo

Fra : SoL

Dato : 28-05-07 09:23

"KickAssCowboy" <KaK@ms.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan kører de uden for byen på landevejen?
>
> Vi påtænker at købe en 107 i næste uge, da min kone skal til at studere

En 107 er en lækker bil - og den trækker forbavsende godt fra selv med den
lille motorkraft.
Vi har haft en nu i snart 1 år og er stadig glade for den.
Hvad den kører på literen er vist meget afhængig af hvem der tramper i
pedalerne.
Selv om det konens bil kan jeg meget godt lide at køre den - eneste anke jeg
har er at sæderne føles lidt hårde at sidde i i længere tid af gangen.

Knud

Fra : Henrik

Dato : 28-05-07 12:06

On 2007-05-28 10:23:10 +0200, "SoL" <ssen@bit.lk> said:

> [...]
> Selv om det konens bil kan jeg meget godt lide at køre den - eneste
> anke jeg har er at sæderne føles lidt hårde at sidde i i længere tid af

Hej

Har selv en C1, og har været tilfreds indtil nu 5K km, når kæresten
køre den så ligger den mellem 22-23 km/l (45-50 km om dagen) når jeg
køre den er det kun 18-19. Den er rimelig kvik, herregud den larmer,
men langt fra så meget som jeg havde forventet. Den kan også sagtens
klare motorvejen, og følge med.

Pladsen!!! Tja jeg er 190 høj og kan sagtens køre den, der kan do ikke
være nogen bag ved!! Den er hvad den giver sig ud for, lille kvik,
billig og sød (kærestens udsagn!)

Men som Knud siger, sæderne kunne godt tåle en opdatering.

Det sidste man kan sige er at den er blevet langt billigere..

Så køb du bare sådan en.

Henrik

Fra : KickAssCowboy

Dato : 28-05-07 16:38

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Har selv en C1, og har været tilfreds indtil nu 5K km, når kæresten køre
> den så ligger den mellem 22-23 km/l (45-50 km om dagen) når jeg køre den
> er det kun 18-19.

Hvorfor mon det

Den er rimelig kvik, herregud den larmer,
> men langt fra så meget som jeg havde forventet. Den kan også sagtens klare
> motorvejen, og følge med.

Det var også mit førstehåndsindtryk. Rart at vide

> Pladsen!!! Tja jeg er 190 høj og kan sagtens køre den, der kan do ikke
> være nogen bag ved!! Den er hvad den giver sig ud for, lille kvik, billig
> og sød (kærestens udsagn!)

Hehe det lyder godt. 3 vigtige ting vi skal bruge i vores nye bil.

> Men som Knud siger, sæderne kunne godt tåle en opdatering.

Ok.

> Det sidste man kan sige er at den er blevet langt billigere..

Ja lige nu er den 20.000kr billigere, men det bliver den ifølge Peugeot ikke
ved med at være! Sælgeren mente at i løbet af 3 mnd. vil fabrikken have
spist prisfaldet, så de kommer tilbage på "normalprisen" igen.

> Så køb du bare sådan en.

Will do
Tak for informationer og meninger og ikke mindst erfaringer.

Fra : KickAssCowboy

Dato : 28-05-07 16:32

"SoL" <ssen@bit.lk> skrev i en meddelelse

> "KickAssCowboy" <KaK@ms.com> skrev i en meddelelse

> En 107 er en lækker bil - og den trækker forbavsende godt fra selv med den
> lille motorkraft.

Ja jeg blev også totalt forbavset over hvor kvik den føles!

> Vi har haft en nu i snart 1 år og er stadig glade for den.

Rart at høre, at "forelskelsen" holder

> Hvad den kører på literen er vist meget afhængig af hvem der tramper i
> pedalerne.

Jo, men snakker vi ca. 20- eller 25 km pr/lt på langturer hvis man kører
pænt?

> Selv om det konens bil kan jeg meget godt lide at køre den - eneste anke
> jeg har er at sæderne føles lidt hårde at sidde i i længere tid af gangen.

Ok... Rart at høre fra en der har egne erfaringer og ikke bare sidder og
gætter. Tak for oplysningerne

Fra : Anders Sørensen

Dato : 28-05-07 18:04

On Mon, 28 May 2007 01:18:55 +0200, "KickAssCowboy" <KaK@ms.com>
wrote:

> [...]
>
>Hvordan kører de uden for byen på landevejen?
>
>Vi påtænker at købe en 107 i næste uge, da min kone skal til at studere igen

Skal du ikke hellere købe en Aygo? Toyota har bedre garanti og bedste
kundetilfredshed.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : KickAssCowboy

Dato : 28-05-07 19:11

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:iq2m53162d5kk3mp0lircie5bn7472cs6d@4ax.com...

> Skal du ikke hellere købe en Aygo? Toyota har bedre garanti og bedste
> kundetilfredshed.

Men den er dyrere og skal dobbelt så hurtigt til service! Ja, ejeren af
Peugeot, der hvor jeg bor, rynkede på panden og sagde, at han ikke havde
nogen kommentare til, hvorfor Toyota vil lave service v/15.000km når nu
motoren sagtens kan køre 30.000km.

Desuden kender jeg Peugeot forhandleren og har handlet bil der flere gange
før, og jeg ved at der er god service.

Jeg var ude og prøvekøre Aygo, men den lokale Toyota dealer var totalt
amatøragtig og prøvede at sælge mig en demomodel med en STOR skramme i
kofangeren, hvor alt maling var skrabt af! Det gjorde han til en pris der
var dyere end en helt ny Peugeot!!!

Desuden kan jeg bedre lide Peugeot designet og der var flere farver at vælge
imellem. Kort sagt, så pejer alle mine forudsætninger på at det SKAL være
Peugeot!
Mvh
KaK

Fra : SoL

Dato : 28-05-07 19:51

> [...]
> wrote:>
> Skal du ikke hellere købe en Aygo? Toyota har bedre garanti og bedste

Det der er jo kun en gennemsnitsbetragtning - har man tillid til sin lokale
forhandler er mærket og de generelle betragtninger helt underordnet.
Jeg har aledrig haft nogen som helst problemer med min Peugeot-forhandler -
og jeg har ellers 2 af dem (en 107 og en 307)

Knud

Fra : Marco

Dato : 29-05-07 13:14

> [...]
> Mvh.
> Anders Sørensen
> Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Køb I bare en 107 med den lille benzinmotor.

Mine naboer har haft deres i nu et år - primært til konens daglige transport
på 30 km - men manden snupper den lige så gerne til motorvej og 200 km pr
dag. De vælger den lille 107 frem for deres 306 når de skal til Jylland fra
Sjælland eller til Tyskland (Berlin).

Jeg har selv kørt i den - den kører forbavsende godt for så lille en bil med
den lille 3 cyl. motor - og jeg er da ellers selv bedre vant med en 407
HDI - vil ikke bytte naturligvis - men til prisen er en 107 et kanonvalg.

Min Peugeotforhandler har i den tid jeg har haft mine 3 Peugeot'er ydet den
bedste service jeg gennem mine 35 år som bilejer har oplevet - og både min
206CC, 307 SW HDI og nuværende 407 HDI har været fantastiske biler - uden
problemer (og nej 307eren brændte ikke for mig den blev skiftet ud fordi
jeg ønskede en større og kønnere bil.

Fra : KickAssCowboy

Dato : 29-05-07 14:58

"Marco" <80@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på 30 km - men manden snupper den lige så gerne til motorvej og 200 km pr
> dag. De vælger den lille 107 frem for deres 306 når de skal til Jylland

Rart at høre

> Jeg har selv kørt i den - den kører forbavsende godt for så lille en bil
> med
> den lille 3 cyl. motor - og jeg er da ellers selv bedre vant med en 407
> HDI -

Ja, det er det jeg mener. Man tror det næsten ikke før man har prøvet den!

vil ikke bytte naturligvis - men til prisen er en 107 et kanonvalg.

Lige min mening.

> [...]
> 206CC, 307 SW HDI og nuværende 407 HDI har været fantastiske biler - uden
> problemer (og nej 307eren brændte ikke for mig den blev skiftet ud

Jeg har altså også kun oplevet positiv service ved Peugeot.

Mvh
KaK.