Bagsæder
Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-05-07 00:42

Vi går og overvejer at udskifte vores gamle passat med noget nyere. Der
skal som regel være plads til en voksen og 3 børn (fra 6 år og nedad) i
bilen, men ofte, og på længere ture, er der to voksne og 3 børn i bilen.
Derfor søger vi en bil, der har et bagsæde der uden de store problemer
kan tage mindst 2 barnestole og en selepude men helst 3 barnestole.

Har kigget lidt på en Berlingo, der så vidt jeg kan dømme har et
særdeles bredt bagsæde og den kan nemt fås til ikke alt for dyre penge
(vil max give 100.000 for en bil) uden at det er et lig. Mit eneste
problem med den bil, er at jeg rent faktisk har kørt en del rundt i en
og jeg kunne virkelig ikke lide det. Når det er sagt, så er det ikke mig
der skal køre i den til dagligt, så det betyder ikke så meget.

Mine spørgsmål er nu om der er nogen der har kommentarer (helst ikke
nogen der baserer sig på fordomme) til Berlingoen eller har alternativer
i samme prisklasse.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-05-07 07:49

> Mine spørgsmål er nu om der er nogen der har kommentarer (helst ikke nogen
> der baserer sig på fordomme) til Berlingoen eller har alternativer i samme
> prisklasse.

Vi havde en Berlingo 1.8 benziner i 8 år, mens børnene var i barnevogns
alderen - og det var et særdeles positivt bekendskab.
Som du selv skriver er det jo ikke nogen humørbombe at køre rundt i, men den
er dog ganske behagelig at køre i, man sidder dejligt oprejst, og den kører
og larmer ikke som en gammel HiAce kassevogn - selvom mange tror det uden at
have prøvet den.
Vores var den oprindelige model med 2 døre og stor bagklap - de nye med
skydedøre er nok endnu mere anvendelige.
Økonomisk set var det et positivt bekendskab - den kostede i runde tal 100
000 i afskrivning på 8 år/115 000 km, og de eneste reparationer udover
service, var 2 bremseskiver, 1 stepmotor til tomgangaregulering (900) , og
så en komplet udstødning til 1299 (Super dæk service).

mvh

Andres M. Hansen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-05-07 11:37

Andreas M. Hansen skrev:

> [...]
> og larmer ikke som en gammel HiAce kassevogn - selvom mange tror det uden at

Støjen husker jeg heller ikke som helt vildt generende - ikke i forhold
til vores 20 år gamle Passat i hvert fald. Sidevindsfølsomheden og den
dårlige plads til min fod ved gaspedalen (skoen hænger fast i koblingen)
husker jeg derimod som generende.
Har radioantennen forresten generelt problemer med modtagelse, eller har
jeg bare være uheldig i de jeg har prøvet?

Ok, det lyder jo ganske fornuftigt.
Tak for dit svar.

Fra : Anders Christensen

Dato : 26-05-07 22:38

Frank E. N. Stein skrev:
> Sidevindsfølsomheden og den
> dårlige plads til min fod ved gaspedalen (skoen hænger fast i koblingen)
> husker jeg derimod som generende.

Jeg ville ikke turde køre i en bil uden bremser

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-05-07 09:09

Anders Christensen skrev:

> Jeg ville ikke turde køre i en bil uden bremser

Pjat, rigtige mænd bremser ikke.

Nåmen, så store er mine fødder altså heller ikke, det var selvfølgelig
bremsen jeg mente.