Tysk "blitz" og parkeringsbøde??
Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 00:28

Hvordan er det nu lige...

Hvis man er blevet blitzet i Tyskland af et ubemandet stationært
blitz-apparat hvor jeg kørte omkring 70 km/t, hvor man kun må køre 60 km/t,
får jeg så tilsendt en bøde eller hvad? Apparatet udløste et orange glimt da
jeg kørte forbi.

Og hvordan med parkerings-advarsler? Jeg fandt denne
(http://home1.stofanet.dk/happyhome/goslar/Scan1.JPG) i forruden på min bil,
efter at have parkeret i 2 timer med P-skive hvor man åbenbart skulle have
haft p-billet (jeg overså simpelthen p-billet påbudet). Får jeg tilsendt en
p-afgift eller hvordan?

Hilsen Martin

Fra : Per O.

Dato : 26-05-07 10:22

> [...]
> bil, efter at have parkeret i 2 timer med P-skive hvor man åbenbart skulle
> have haft p-billet (jeg overså simpelthen p-billet påbudet). Får jeg

jeg har for nylig fået et brev fra Italien for samme forseelse, som skete
sidste år. Det er stort set umuligt at finde ud af hvordan jeg skal betale
denne 'afgift', men jeg ser lige på det når jeg kommer derned i næste måned,
men de kan altså godt finde dig og sende dig 'afgiften'

Per O.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-05-07 12:00

> [...]
> bil, efter at have parkeret i 2 timer med P-skive hvor man åbenbart skulle
> have haft p-billet (jeg overså simpelthen p-billet påbudet). Får jeg

Det er vildt så høflige de er i skrivelser, i Tyskland, det er helt vildt!

Troels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-05-07 14:00

Troels Plougmann-Olsen skrev:
> Det er vildt så høflige de er i skrivelser, i Tyskland, det er helt vildt!

De har også en regel om at betjentene altid skal optræde høflig.

Og det er hyleskægt at se en tysk betjent give en tysk chauffør en
generalskideballe, høfligt.

--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun

Fra : TheTransporter

Dato : 27-05-07 15:18

On Sat, 26 May 2007 13:00:18 +0200, "Troels Plougmann-Olsen"
<troels112@plougmann-olsen.dk> wrote:

>Det er vildt så høflige de er i skrivelser, i Tyskland, det er helt vildt!

Hvis man så bare forstod hvad der stod på sedlen :P

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : lhs

Dato : 26-05-07 19:39

Hmm, er blevet blitzet nogle gange hver sommer.. bare ik sidste sommer, men
har aldrig hørt noget fra nogen, tror det er lidt tilfældigt, hvem der f´år
bøder for hvad inden for vores europæiske brødreskab/fælleskab..

Fra : Henrik B.

Dato : 28-05-07 12:40

"lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm, er blevet blitzet nogle gange hver sommer.. bare ik sidste sommer,
> men har aldrig hørt noget fra nogen, tror det er lidt tilfældigt, hvem der
> f´år bøder for hvad inden for vores europæiske brødreskab/fælleskab..

Nope! Praksis er ændret pr. 1 januar i år...

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk