Visum til Kina.
Fra : Henrik

Dato : 28-05-07 20:49

Hej NGer.

Bør man skrive at man arbejder i Forsvaret hvis man skal til Kina?????

Eller har nogen oplevet problemer med det?

Hilsen Henrik

Fra : Elmer Fjort

Dato : 29-05-07 00:52

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NGer.
>
> Bør man skrive at man arbejder i Forsvaret hvis man skal til Kina?????
>
> Eller har nogen oplevet problemer med det?

Må du overhovedet rejse derover???
I sin tid var det forbudt blot at tage på charterrejse, hvis ruten giver
over et østland

Elmer

Fra : Henrik

Dato : 29-05-07 05:21

On 2007-05-29 01:51:51 +0200, "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> said:

> [...]
>

> Må du overhovedet rejse derover???
> I sin tid var det forbudt blot at tage på charterrejse, hvis ruten

Reglerne er blevet lempet, så hvis du bare meddeler at du rejser, så er
det ikke længere et problem.

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 29-05-07 10:04

On Mon, 28 May 2007 21:49:07 +0200, Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

>Hej NGer.
>
>Bør man skrive at man arbejder i Forsvaret hvis man skal til Kina?????

Når du underskriver dit visum, sker det ved denne tekst:

"I hereby declare that the information given above is true, correct
and complete. I shall bear the responsibility for the above
information".

Hvilken del er det, du ikke kan forstå?

>Eller har nogen oplevet problemer med det?

Aner det ikke, men hvorfor ikke prøve med sandheden?

Venlig hilsen

Fra : Henrik

Dato : 29-05-07 15:38

On 2007-05-29 11:04:21 +0200, Kurt Friis Hansen <spam@kfriis.dk> said:

> Aner det ikke, men hvorfor ikke prøve med sandheden?
Hvis du ikke aner det, hvorfor så svare???

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 29-05-07 17:17

On Tue, 29 May 2007 16:38:01 +0200, Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

>Hvis du ikke aner det, hvorfor så svare???

Jeg tvivler på, at ret mange lande tager let på, at man svindler med
indholdet i en visumansøgning (det er i bedste fald dokumentfalsk).
ISÆR, hvis det opdages, mens man er i landet, og ISÆR hvis det viser
sig, at man har løjet om sin ansættelse i hjemlandets forsvar.

Det kan blive en større "rejseoplevelse".

Manden fortæller intet om sine opgaver.

Har han tænkt at benytte stillingsbetegnelsen "gulvkosmetiker" i
stedet for "hangarfejer" eller det mere alvorlige "sagsbehandler" i
stedet for "analytiker i FET"? Eller... eller... eller...

Der eksisterer kun TO steder, der kan svare seriøst (og pålideligt) på
mandens spørgsmål, om han kan få visum til Kina, som "ansat i
forsvaret" (kræver sikkert en mere dækkende stillingsbetegnelse .
Det mest pålidelige sted står først:

1. Konsulatet, der skal afgøre visumansøgningen; er den sandfærdig, og
bliver den ikke afvist, var der intet problem (med kineserne .

2. Forsvaret, der - også - kan oplyse manden om "sekundære ulemper" -
f.eks. i forhold til den videre karriere i forsvaret.

Igen:

Vi ved ikke, hvem og hvad manden er, hvad der er årsagen til at han
vil rejse til Kina, og hvorhen han vil rejse i Kina.

Venlig hilsen og smil

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 29-05-07 23:57

Det virker som om dine erfaringer med de kinesiske myndigheder kommer
fra James Bond film. Min erfaring er at USA og Rusland er langt værre.

Ting som der ikke direkte spørges om i visum-ansøgningen skal man ikke
anføre hvis man ønsker en så smertefri procedure som muligt.

Vh Rune

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 30-05-07 10:14

On Wed, 30 May 2007 00:57:19 +0200, "Rune S. Larsen"
<not@working.email> wrote:

>Det virker som om dine erfaringer med de kinesiske myndigheder kommer
>fra James Bond film. Min erfaring er at USA og Rusland er langt værre.

Mine erfaringer er praktiske fra rejser i Kina. Her har der ikke været
problemer, og bureaukratiet ved indrejse har ikke været været værre,
end det, der eksisterede, når man rejste ind i UK i halvfjerdserne.

Selv du kan vel gætte dig til, at en ansat i "cirkus milli", der har
fusket med visumpapirerne vil få et problem, hvis det afsløres i
rejselandet. Ik'?

>Ting som der ikke direkte spørges om i visum-ansøgningen skal man ikke
>anføre hvis man ønsker en så smertefri procedure som muligt.

Helt rigtigt, men nu spørges der om stilling på en kinesisk
visumansøgning.

Jeg har ikke prøvet at undlade at udfylde felterne de gange, jeg har
ansøgt om turistvisum. Vejledning og visumansøgning findes på denne
link:

http://www.fmprc.gov.cn/ce/cedk/eng/News/default.htm

Visumansøgningen er iøvrigt udvidet betragteligt, siden jeg sidst fik
visum for få måneder siden.

Venlig hilsen og smil

Fra : Kong Gulerod

Dato : 04-06-07 21:50

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> wrote in message
| Hej NGer.
|
| Bør man skrive at man arbejder i Forsvaret hvis man skal til Kina?????
|
| Eller har nogen oplevet problemer med det?

sidst jeg var der, mener jeg faktisk at man kunne få visum i lufthavnen når
man ankom...

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 06-06-07 13:25

On Mon, 4 Jun 2007 22:50:03 +0200, "Kong Gulerod"
<avalid@(hasd)dsf.dr> wrote:

>"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> wrote in message

>sidst jeg var der, mener jeg faktisk at man kunne få visum i lufthavnen når
>man ankom...

Er du en (nogenlunde normal, dødelig og dansk statsborger? Hvornår
var du sidst i Kina? Hvilket (!!!) Kina taler du om?

Folkerepublikken Kina kræver visum - også turistvisum - udstedt INDEN
indrejsen i landet. Det kan ikke fås i ankomstllufthavnen - heller
ikke i store, internationale lufthavne som Beijing og Shanghai etc.
(hvis man er en normal dødelig med dansk statsborgerskab).

Hvis flyselskabet ikke sover i timen, kommer du slet ikke afsted med
f.eks. et SAS direkte fly fra Kastrup uden gyldigt pas OG gyldigt
indrejsevisum til Kina (egen oplevelse). Andre selskaber søger også at
undgå direkte og åbenlyse problemer (f.eks. check'er Finnair også,
INDEN du lader dig futte afsted til Shanghai - også selvoplevet

Konsulatet anbefaler, at man ansøger om et almindeligt turistvisum
mellem minimum 15 og maksimum 60 dage inden planlagt indrejse i Kina.
De går nok ud fra, at folk selv kan tænke sig til resten
Ekspresbehandling er dog mulig (check selv i Hellerup).

Hong Kong og Macao er "særlige administrative regioner" (med helt
specielle regler) og til Hong Kong kræves intet visum (som dansk
statsborger). Jeg fik "ninety days" ved indrejse april 2007. Jeg kom
fra Guangzhou, og måtte "checke ud af Folkerepublikken Kina" ved
afrejsen derfra

Du skal have et gyldigt visum, hvis du vil rejse videre fra Hong Kong
til f.eks. Guangzhou eller Shanghai eller... eller... Jeg kan ikke
huske, om der gælder specielle forhold, hvis man kun vil fra Hong Kong
til Shenzhen (og om de regler også omfatter danske statsborgere). Her
må du spørge på konsulatet i Hellerup.

Husk, at hvis du er på rejse i det sydlige Kina, og lige vil slå et
smut nedenom Hong Kong, skal du have et "multiple entry" visum. Ellers
kan du ikke bare sår'n li'e "komme tilbage" og fortsætte rejsen gennem
folkerepublikken

Hvis du rejser som turist (op til 30 dage) til "det andet Kina" - dvs.
Taiwan ("Republiken Kina") - skal du ikke have visum som dansk
statsborger (men check selv her http://www.boca.gov.tw/).

Fik jeg det vigtigste med?

Venlig hilsen og smil

Fra : TL

Dato : 09-06-07 22:23

On Wed, 06 Jun 2007 14:25:06 +0200, in dk.fritid.rejse Kurt Friis
Hansen <spam@kfriis.dk> wrote:

> [...]
>huske, om der gælder specielle forhold, hvis man kun vil fra Hong Kong
>til Shenzhen (og om de regler også omfatter danske statsborgere)

Hvis man vil til Shenzhen fra Hong Kong kræves der også visum.

I den sammenhæng, hvis man kommer til Hong Kong lufthavn på vej til
Shenzhen, så kan færgen anbefales. Direkte fra lufthavnen, bagage kan
overføres direkte, så man sparer tiden, der ellers skulle bruges på
Hong Kong indrejse og toldbehandling.
Kina indrejse og told er typisk også hurtigere end hvis man kører over
grænsen fra Hong Kong til Shenzhen.

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 10-06-07 15:18

On Sat, 09 Jun 2007 14:23:26 -0700, TL <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> [...]
>Hong Kong indrejse og toldbehandling.
>Kina indrejse og told er typisk også hurtigere end hvis man kører over

Tak for tippet.

Venlig hilsen