Santorini
Fra : M. Andersen

Dato : 28-05-07 15:01

Jeg overvejer at tage en tur til Santorini med Århus Charter på søndag - min
svigerfamilie er dernede og det kunne være hyggeligt at holde en uge med
dem.
Alle Århus Charters hoteller ligegr i Kamari, men det er svært på kortet at
se hvor langt der er imellem dem - nogen der kan sige lidt om det?
Og er der noget man skal se på Santorini eller er det en slik-sol-ø?

På forhånd tak

Mette

Fra : SEJ

Dato : 28-05-07 17:59

Øen er ret lille og man kan gå de fleste "byer" igennem ret hurtig, Kamari
er en lille badeby hvor stranden er det største aktiv.
check evt gamle indlæg for santorini
http://groups.google.com/group/dk.fritid.rejse/browse_thread/thread/e552f5d7a3b077ab/a6ed15f6bb51fc2e?lnk=st&q=santorini+fritid+rejse&rnum=3#a6ed15f6bb51fc2e

http://groups.google.com/group/dk.fritid.rejse/browse_thread/thread/dd6290eb3ea8524c/0e3e1ddec5c9084c?lnk=st&q=santorini+fritid+rejse&rnum=5#0e3e1ddec5c9084c

http://www.mygreece.dk/Htm/kykladerne/santorini/santorini.htm
eller mere her
http://hjem.get2net.dk/ela-ela/

mvh
SEJ

Fra : M. Andersen

Dato : 28-05-07 20:33

"SEJ" <sejprv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Øen er ret lille og man kan gå de fleste "byer" igennem ret hurtig, Kamari
> er en lille badeby hvor stranden er det største aktiv.
> [...]

Supergode links - mange tak for det - jeg glæder mig allerede!

Mvh

Mette

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 28-05-07 19:09

On Mon, 28 May 2007 16:00:58 +0200, "M. Andersen"
<mga_ssinjin@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>se hvor langt der er imellem dem - nogen der kan sige lidt om det?
>Og er der noget man skal se på Santorini eller er det en slik-sol-ø?
---------------------
En rigtig fin lille ø - og alle ÅC´s hoteller ligger indenfor max 10
minutters gang. Byen er meget lille men med en fantastisk laaaaaaaang
strandpromenade med rigtig mange restauranter. Øen er ret oeverskuelig
og med en masse små ting man skal se - følg guidernes anvisninger og
lej en bil eller en lille scooter og du er rundt på hele øene på en
dag.
Vi kommer gerne derned igen.
Mogens

Fra : M. Andersen

Dato : 28-05-07 20:30

> [...]
> og med en masse små ting man skal se - følg guidernes anvisninger og
> lej en bil eller en lille scooter og du er rundt på hele øene på en

TUSIND tak for dit svar - meget anvendeligt og lige hvad jeg håbede på!

Mvh

Mette

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-05-07 15:53

M. Andersen skrev:

> [...]
> på kortet at se hvor langt der er imellem dem - nogen der
> kan sige lidt om det? Og er der noget man skal se på Santorini eller

Som andre skriver, kan du godt glæde dig. Santorini/Thera
er ikke større end at man kan vandre rundt, men det er nok
en fordel at leje et 2- eller 4-hjulet køretøj.

Jeg var der i 1990 på en studietur med et hold "geologi-freaks"
fra Folkeuniversitetet. Vi var 25 i alt - 20 nysgerrige amatører
plus hele 5 fag-geologer. Det var en fantastisk uge. (Geologen
Erik Schou-Jensen var turleder). Vi boede i Kamari, og kørte
rundt på hele øen i nogle små japanske jeeps - vistnok det man
i dag kalder 4-hjulstrækkere. To af dagene havde vi chartret
skibet "Pegasus" til at sejle os rundt med anløb på nogle af
de andre øer, Therasia, Nea Kameni og Palea Kameni.

Santorini blev ramt af en frygtelig naturkatastrofe i år 1645
før vor tidsregning. Hele øen eksploderede i et megastort
vulkanudbrud, som skabte et dybt hul i midten af det, der
dengang var én stor sammenhængende ø. Med dette
vulkanudbrud blev der sat punktum for den minoiske kultur.
Men man kan stadig kan finde spor af den på Kreta og enkelte
steder på Thera og Therasia.

Hvis I får tid, kan jeg anbefale en sejltur til Therasia og
Palea Kameni. Glem ikke at se de minoiske udgravninger ved
Akrotiri. Og glem heller ikke at se oldtidsbyen på Mesa Vuono
(tæt ved Kamari) og Eliasbjerget lige vest for, hvor der ligger
et kloster.

P.s. Vi spiste godt dernede.

P.p.s. Da jeg kom hjem, fortalte jeg begejstret om de smukke
blå kupler, man så overalt på kirker og kapeller. Jeg har aldrig
været andre steder i Grækenland, så jeg troede at det var
helt normalt i hele Grækenland. Men de blå kupler er åbenbart
en særlig "santorinisk" specialitet.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : M. Andersen

Dato : 30-05-07 07:14

Jeg kommer desværre ikke afsted denne gang for Århus Charter vil slet ikke
sælge uspec rejser til enkeltpersoner, så prisen røg op på næsten 3000,- og
så kan det være det samme.
Men efter jeres beskrivelser må jeg afsted derned med min mand engang :)

Mette