Svømmebassin
Fra : Claus

Dato : 28-05-07 14:42

Hejsa Kære gruppe

Jeg har følgende problem med vores svømmebassin.

Det er et 7.500 L bassin med faste kanter, men er af hobby-typen, som kan
købes med oppustet ring for oven.

Det har stået vinteren over udenfor med kun vand i bunden, men der er
selvfølgelig kommet blade og skidt og møj ned vinteren igennem.

Hvordan får jeg bedst muligt renset pølen, så den kan bruges igen - der er
alger i bassinet.

Mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 16:01

"Claus" <nomail@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig kommet blade og skidt og møj ned vinteren igennem.
>
> Hvordan får jeg bedst muligt renset pølen, så den kan bruges igen - der er

Vi har samme problem, ved ikke hvordan det kan renses nemt og bedst; men
ungerne siger at de ikke gider have vand i det i år, så bassinet ryger nok
på LP på et tidspunkt

Lisbeth

Fra : Ivar

Dato : 28-05-07 16:12

Claus skrev:

> Hvordan får jeg bedst muligt renset pølen, så den kan bruges igen - der er
> alger i bassinet.

Det ved jeg ikke, men Klorin er alletiders til at fjerne alger.

Ivar Magnusson

--
Liste over alle Canon EOS objektiver
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

MesNews http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : kalvoere

Dato : 28-05-07 19:26

On 28 Maj, 15:42, "Claus" <nom...@nomail.com> wrote:
> [...]
> selvfølgelig kommet blade og skidt og møj ned vinteren igennem.
>
> Hvordan får jeg bedst muligt renset pølen, så den kan bruges igen - der er

Hej Claus,

Der er flere måder at angribe det på. Den nemmeste er at tømme
bundvandet ud og rengøre bassinet. Derefter hælde frisk vand i karret.
Metode to er at købe klorgranulat og chockclorere vandet. Det koster i
kemikalier og står sandsynligvis ikke i forhold til en sjat vand.

Vi har selv et godtnok indendørs 50000 liters pool. Men det er selv
for et indendørs bassin noget man skal være over. Det drejer sig om
PH-, PH+ og klor.
Et udendørs bassin er lidt mere kritisk på grund af snavs, sollys og
andet godt.

Men i det store hele vil jeg nok ud fra det du skriver vælge at tømme
bassinet. Gøre det rent og hælde rent vand deri. Gå til en bassinmand
og køb PH-, klorgranulat og et test set. Det lyder vældig kompliceret
og smart. Men det er ikke så dyrt og du har rent, klart vand uden
problemer. Jeg bruger 2 minutter hver(anden) uge på at teste og smide
en kopfuld klor i.

Kan jeg hjælpe ydeligere så skriv.

/ LH

Ps. Et andet godt råd er at købe et eller andet til at lægge over når
den ikke bruges. (Støv, jord,blade og måske holde lidt på varmen)