Struktur maling
Fra : kalvoere

Dato : 28-05-07 12:17

Hjælp

Vi skal have et nyt køkken, og i den forbindelse er der nogle få vægge
der er malet med strukturmaling. Da væggene skal have en anden
overflade, som ikke er bestemt endnu, står vi med en opgave der hedder
at få fjernet dette gamle vægbeklædning. Jeg har spurgt i øst og vest,
og fået at vide alt fra gipsplader ovenpå til pudsning af væggen på
ny. Inde bag ved er væggen af de her forholdsvise porøse elementer som
er hvide og som jeg pt har glemt navnet på.

Jeg er vel ikke den eneste der skal have skiftet fra struktur til
noget andet. Hvad gør håndværkeren?

/ LH

Fra : Max

Dato : 28-05-07 16:40

Hej kalvoere

> Jeg er vel ikke den eneste der skal have skiftet fra struktur til
> noget andet. Hvad gør håndværkeren?

Sliber strukturen væg med en (jeg tror det hedder) girafsliber.

--
Mvh Max

Fra : SEJ

Dato : 28-05-07 17:52

Har just forsøgt at fjerne struktur maling hvilket ikke var nemt.
Jeg besluttede så at sandspartle det af to omgange hvilket gik meget nemt
bortset fra at jeg vil anbefale at slibe det med en maskine hvor det er
støvopsamler.

Du bliver alligevel nødt til at spartle det hvis du sliber det.

mvh Svend