Efterlysning af RIB
Fra : Jan Birk

Dato : 28-05-07 14:31

Hej alle,

Desværre er der atter nogen som ikke kan holde fingerne for sig selv.

Vores elskede RIB er blevet stjålet fra en aflåst garage i Valby mellem
den 5. maj og den 28. maj.

Det er en orange Humber med en 140HK yamaha.

http://ringbindet.dk/efterlysning.html

Skulle du se den, brug harpunen, politiet, køllen eller bare ring.....

På forhånd tak

/Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 28-05-07 14:59

Den Mon, 28 May 2007 15:31:11 +0200 skrev Jan Birk:

> Vores elskede RIB er blevet stjålet fra en aflåst garage i Valby mellem
> den 5. maj og den 28. maj.
>
> Skulle du se den, brug harpunen [...]

I vil ikke have den tilbage i hel tilstand? :-þ

Mvh
Kent

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 28-05-07 16:30

Hejsa

> Vores elskede RIB er blevet stjålet fra en aflåst garage i Valby mellem
> den 5. maj og den 28. maj.

Hvor bliver alle de stjålne RIB'e af? De sejler vel ikke i Danmark og
de kan vel ikke bruge så mange i Polen! Er der nogle der har nogle
data på dette?

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 28-05-07 19:54

"Jan Birk" <jb@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://ringbindet.dk/efterlysning.html
>
> Skulle du se den, brug harpunen, politiet, køllen eller bare ring.....

Shit, det var sq da en ærgelig måde at slutte pinsen på.
Er der nogle særlige ydre kendetegn ?
Kan du ikke linke til billederne i større udgave, så er det nemmere at se
detaljer.

mvh
Johnny
(og tak for sidst, det var jo hyggeligt med lidt dykning)

Fra : Jan Birk

Dato : 29-05-07 06:28

> Kan du ikke linke til billederne i større udgave, så er det nemmere at se
> detaljer.

Tak for tippet. Det er hermed gjort.

> (og tak for sidst, det var jo hyggeligt med lidt dykning)

Det var bestemt hyggeligt og god dykning )

/Jan

Fra : Allan Norsk

Dato : 29-05-07 18:52

Nu kan det snart være nok!

Det begynder at lugte af bestillingsarbejde, eller systematisk afsøgning af
både hos klubber og dykkercentre.

Hvad skal der til for at få kløerne i de - måske få - kriminelle der har
slået sig ind på denne niche?

Video overvågning virker åbenbart ikke. Amager dykkercenter udlovede en
dusør, men åbenbart ikke nok til at nogen "inden for branchen" ønskede at
komme med et tip.

Det kan være man skal opfordre politiet til at benytte civile agenter til at
"bestille" en RIB i miljøet. Men de gidder nok ikke beskæftige sig med
småting som simpelt tyveri.

Man bliver ond i lunet gør man.

/Allan

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 29-05-07 20:44

On 29 Maj, 19:52, "Allan Norsk" <sletdette_allan_no...@hotmail.com>
wrote:
> Hvad skal der til for at få kløerne i de - måske få - kriminelle der har
> slået sig ind på denne niche?

Hvorfor bruger man ikke GPS sporing i bådene?

Fra : Jan Birk

Dato : 29-05-07 21:16

> Hvorfor bruger man ikke GPS sporing i bådene?

Det kommer også. Men pt. er bådene ikke store nok i værdi, og i en RIB
er det svært at skjule GPSen's strøm tilførelse.

/Jan

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 30-05-07 09:52

Det var også noget vi snakkede om da vi stod i kælderen og kiggede på
trailer låsen

Vi vil da helt sikkert overveje noget som dette til vores næste båd:
http://www.legtech.dk/product.asp?product=107&gclid=CPKr_Pe9tYwCFRcTgQod3G43Jw

Rimelig billig, op til 30 dage på batteri, 90 kr/år til sim kort, mobil
alarm, gode kort, lille så nem at skjule?

En vigtig detalje:

"Det er vigtigt at GPS-Finder ikke omsluttes helt af metal, da den jo både
skal kunne "se" satlliterne og kommunikere over GSM nettet. Hvis den skal
være skjult vil et egnet sted i en bil f.eks. være under instrumentbrættet
eller under et sæde."

Men der er mange alternativer:
http://www.tracksystem.dk/

Det er måske noget flere burde overveje?

Problemet er nok at banditterne hurtigt finder ud at de bør kigge efter en
gps tracker, og der er kun så mange steder på en RIB hvor den kan skjules
eller... ?

/Sune

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 30-05-07 06:32

Vi er nu på udkig efter en "ny" gammel RIB velegnet til 4 tek-dykkere (min.
5m og min. 60-80 HK).
Så hvis nogen kender nogen som kender nogen, som måske har en RIB til salg
så sig endelig til

På forhånd tak

/Sune

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 30-05-07 10:24

On 30 Maj, 10:51, "Sune Jorgensen" <sune.jorgen...@mail.dk> wrote:
> Problemet er nok at banditterne hurtigt finder ud at de bør kigge efter en
> gps tracker, og der er kun så mange steder på en RIB hvor den kan skjules
> eller... ?

Jeg tror godt jeg kunne finde et sted at gemme sådan en i vores båd,
der er alligevel mange kringelkroge hvor man skal vende på hovedet for
at kigge. Problemet er nærmere at GPS jo ikke fungerer indenfor, så
hvis båden bliver kørt ind i en lagerhal eller en garage så mister den
positionen, så den skal kunne give dig en trace af en slags så man kan
se hvor den var sidste gang den havde en position.

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 30-05-07 10:48

> [...]

Jeg tror godt jeg kunne finde et sted at gemme sådan en i vores båd,
der er alligevel mange kringelkroge hvor man skal vende på hovedet for

Hvis man ved hvad man skal kigge efter og hvor (mulige steder for en gps
modtager/gms sender) så tror jeg ikke det er så svært. Ellers kan man
billigt købe en lille dims, som kan spore tændte/aktive elektroniske
enheder.

[...]

Mon ikke en GPS tracker netop giver et trace f.eks.:

"Positions afsendelses interval når køretøjet holder stille Hver time
Positions afsendelses interval når køretøjet bevæger sig (AutoUpdata ON)
Hvert minut
Positions afsendelses interval når køretøjet bevæger sig (AutoUpdata OFF)
Hver time
Antal historiske postions logninger De sidste 10000
Kilometer statistik's logninger 12 måneder"

Og mon ikke båden på et tidspunkt kommer ud i det fri igen

/Sune

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 30-05-07 10:58

Har vi noget tilsvarende i dk ?
http://www.stolenboats.org.uk/

Ellers var det måske en idé med noget tilsvarende?

/Sune

Fra : per@jumpingjack.dk

Dato : 30-05-07 11:36

www.duelighed.dk har man en efterlysningliste i forummet

http://www.duelighed.dk/forum/default.asp?catid=11

- Per, dykkergrillen Hydrofobia

Fra : Ruth Kjær

Dato : 31-05-07 21:40

Hej Per

Som du kan se, går det ikke så godt for de både, jeg dykker med i øjeblikket
:(((

/Ruth

Fra : per@jumpingjack.dk

Dato : 01-06-07 07:49

On May 31, 10:39 pm, "Ruth Kjær" <r...@dacor.dk> wrote:
> Hej Per
>
> Som du kan se, går det ikke så godt for de både, jeg dykker med i øjeblikket
> :(((
>
> /Ruth

Du er da en ulykkesfugl !

Jeg vil hermed gerne advare alle mod at tage Ruth med på tur !!

Per, Dykkergrillen Hydrofobia

Fra : Ruth Kjær

Dato : 02-06-07 07:33

Shhh, søde Per :)))

Fra : Jan Birk

Dato : 05-06-07 17:59

> Jeg vil hermed gerne advare alle mod at tage Ruth med på tur !!

Unægteligt lidt sent )

/Jan