Titel?
Fra : Jubii

Dato : 27-05-07 17:33

Jeg sidder med en lille del af en tekst som jeg gerne ville kende titlen og
kunstner på.
"Hvad er dog det der ligger der, og ligner noget jordbærnoget? Det er.. da
dim da daj, som er kørt over af toget".
Har jeg ret i at melodien iøvrigt er taget fra en opera e.lign.?

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 27-05-07 19:07

Mor, mor, Hvad er det for noget jordbær-noget??
Tys tys min dreng, det er din far som er kørt over af toget..

Sådan kender jeg den; men hvor det kommer fra aner jeg ikke..

Fra : Jubii

Dato : 27-05-07 22:51

"Mikkel Bierberg-Petterson" <bierberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Mor, mor, Hvad er det for noget jordbær-noget??
> Tys tys min dreng, det er din far som er kørt over af toget..
>
> Sådan kender jeg den; men hvor det kommer fra aner jeg ikke..

For at melodien skal passer m.m., så skal der være mere tekst a.la.:
"Hvad er dog det der ligger der, og ligner noget jordbærnoget?"

Men ellers passer det sidste godt.

Fra : Jubii

Dato : 28-05-07 16:10

> [...]
>
> For at melodien skal passer m.m., så skal der være mere tekst a.la.:
> "Hvad er dog det der ligger der, og ligner noget jordbærnoget?"

Melodien er fra Elverhøj, menuetten.

Til værtshusversionen er der mange vers.