Hvilken tagbelægning til garage/værksted?
Fra : Jan

Dato : 27-05-07 19:41

Jeg skal til at bygge en kombineret garage/værksted. Altså en garage, som er
"forlænget" med et værksted. Væggene skal alle mures op, af mursten,
undtaget den ene side af garagen som er åben, støttet af et par jernstolper.
Areal = 4,5 gange 10 meter. Jeg forestiller mig et næsten fladt tag, som
hælder en smule til siden, således regnvand kan løbe af via tagrende.

Og nu til spørgsmålet ... Hvilken (billig) tagbelægning ville I vælge? Der
findes et utal af muligheder >>> Tagpap, aluminiums-bølgeplader,
plastic-bølgeplader i "tagstenslook" osv osv. Gode råd modtages med tak!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-05-07 20:33

Jan wrote:

> Og nu til spørgsmålet ... Hvilken (billig) tagbelægning ville I
> vælge? Der findes et utal af muligheder >>> Tagpap,
> aluminiums-bølgeplader, plastic-bølgeplader i "tagstenslook" osv osv.

Hvad vil du betale, hvor meget arbejde vil du lægge i det og hvad har du
lyst til at glo på de næste 30 år?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jan

Dato : 27-05-07 21:34

"Erik Ginnerskov" skrev:
> Hvad vil du betale, hvor meget arbejde vil du lægge i det og hvad har du
> lyst til at glo på de næste 30 år?

Jeg kan se, at man kan få forskellige tagplader på 1 gange 2 meter, for kr.
70-90 kroner, Og det er i det niveau jeg vil ofre.

Bemærk, det er til et næsten fladt tag - og det skal være sort (ligesom
husets tag). Jeg har absolut ingen intensioner om at ofre "rigtige" tagsten,
som på huset.

30 år ... Hvis det kan holde 20 år er det fint, indtil en evt. ny
udskiftning.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-05-07 00:08

Jan wrote:

> Bemærk, det er til et næsten fladt tag -

Så bør du undgå samlinger på tværs af faldretningen for at undgå
vandindtrængning. Jeg ville nok foretrække et paptag.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Max

Dato : 27-05-07 20:36

Hej Jan

> Gode råd modtages med tak!

Du skal selvfølgelig have samme tag som på huset, det
ser nu en gang mest færdigt ud.

--
Mvh Max

Fra : Fl. Baumann

Dato : 27-05-07 22:11

"Jan" <jan@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Og nu til spørgsmålet ... Hvilken (billig) tagbelægning ville I vælge? Der
> findes et utal af muligheder >>> Tagpap, aluminiums-bølgeplader,
> plastic-bølgeplader i "tagstenslook" osv osv. Gode råd modtages med tak!

Jeg ville lægge et undertag, dernæst underpap og slutte med tagpap.

Jeg har lagt dette på min 11 x 4 meter carport/skur.
fladet til tagrende er 2 cm. pr. meter.

du kan få en ide her: http://zillyink.dk/huset.htm
--
Fl. Baumann

Fra : JE

Dato : 28-05-07 07:49

"Fl. Baumann" skrev:
> Jeg ville lægge et undertag, dernæst underpap og slutte med tagpap.

Hvad er egentlig fordelen ved tagpap? Umiddelbart troede jeg at "plader" (af
aluminium eller plastic) er mere holdbare (og iøvrigt lettere at lægge). Jeg
anerkender jeres råd/forslag, det er slet ikke det men er bare
nysgerrig.

Fra : Esben I.

Dato : 28-05-07 21:44

Fl. Baumann > ville lægge et undertag, dernæst underpap og slutte med
tagpap.

> Jeg har lagt dette på min 11 x 4 meter carport/skur.
> fladet til tagrende er 2 cm. pr. meter.
>
> du kan få en ide her: http://zillyink.dk/huset.htm

Ser nydeligt ud. Hvad har det ca. kostet ?
mvh
Esben I.