Middel til mosfjerning på tag?
Fra : Jane

Dato : 27-05-07 16:44

Hej
Jeg har et pokkers træls problem, med rigtig megen mos på den ene ½-del af
mit tag, jeg er blevet bekendt med, der skulle eksistere et middel, der
kunne slå svampesporerne ihjel, og som med tiden blev regnet ned igen, er
her nogen der kender dette middel? og igivetfald kunne fortælle mig lidt
derom ?
Jane

Fra : kent

Dato : 27-05-07 16:58

Kobbervitriol - blåsten - kobbersulfat - 1 kg
Dræber alger og skimmelsvampe. Vandopløseligt - kan ikke blandes med olie.
Mvh Kent

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-05-07 20:18

kent wrote:
> Kobbervitriol - blåsten - kobbersulfat - 1 kg
> Dræber alger og skimmelsvampe.

Mos er ikke hverken alger eller svampe. Men i græsplæner dræber man mos med
jernvitriol, så mon ikke også det kan bruges på et tag?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 27-05-07 22:03

Her er midlet der virker, bruger det selv profesionelt i dagligdagen....
http://shop.totalrent.dk/index.php?menupunkt=butikken&kategori=36&id=127&vareid=71&underid

Michael

Fra : Jane

Dato : 30-05-07 07:51

Hej Michael og tak for dit råd hidtil, jeg har imidlertid intet købt endnu,
mest fordi jeg intet sted på den anbefalede side, kunne finde en brugsanv.
eller en deklaration bla. om blandingsforholdene, mest for at se hvor drøjt
det måtte være.
Jane

Fra : Michael Nielsen

Dato : 30-05-07 20:29

> [...]
> mest fordi jeg intet sted på den anbefalede side, kunne finde en brugsanv.
> eller en deklaration bla. om blandingsforholdene, mest for at se hvor

Den får du så her:

GR10
Grøn rens 10 liter kan anvendes på alle typer overflader såsom tag, mur,
fliser, træværk, kunststoffer, granit, kalksten m.v. En påførng er nok. Der
skal doceres efter, hvor svær forureningen er: 3 - 4% til grønne belægninger
på tag, mur, fliser og træværk. 6 - 8% ved kraftig mosvækst på tage m.v. Som
desinfektion i landbrug er blandings- forholdet 1,6 dl. til 10 liter vand.
Grøn rens kan også bruges i springvand for at holde den grønne vækst væk,
men der må kun komme 0,05% koncentrat i vandet, for ikke at skade dyr, fugle
og fisk. Advarsel: sprøjt ikke på blomster, planter og græsplanter m.v.
Påføringstemperatur: +2 til +20 grader i let fugtigt vejr.

Michael