Samling af folie, som ikke kan svejses
Fra : Jørgen

Dato : 26-05-07 14:52

Jeg er ved at udvide min koi-dam. I den forbindelse skal jeg koble folien
fra den nye dam, på folien fra den gamle dam.

Efter at have set dem gamle folie siger min koi forhandler (Mogens hos
Superkoi), at dens overflade er af en beskaffenhed, at den ikke kan limes
sammen med EPDM folie. Man kan lime, men efter nogen tid vil det slå fra
igen.

Min løsningsmulighed er derfor at have en eller anden form for ramme, som
spændes sammen, og hvor jeg så indlægger et tætningsmateriale.
I princippet lige som færdige gennemføringer, men disse færdige koster både
av og uha, når jeg vil lave et hul større end 110 mm.

Jeg havde tænkt mig at hullet skulle have en diameter i omegnen af 400mm -
500mm. Materialet vil være nedsænket i vand uafbrudt.

Hvad kan jeg med fordel kigge efter?

Fra : Jeppesen

Dato : 26-05-07 15:24

Prøv du at høre hos andre forhandlere

Det sted du henviser til, har jo ikke ligefrem
ry for at have den største expertice

Fra : Claria

Dato : 26-05-07 18:11

"Jørgen" <spam_til_jsn@toker.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg havde tænkt mig at hullet skulle have en diameter i omegnen af 400mm -
> 500mm. Materialet vil være nedsænket i vand uafbrudt.

Hejsa Jørgen

Jeg gætter på din gamle dam er lavet med enten polyethylene folie(PE) eller
polyvinylchlorid PVC folie.
Og disse 2 typer plast folier kan man ikke rigtigt lime sammen med ethylene
propylene diene monomer EPDM gummi folie
Men der findes et patent som påstår at man kan
http://www.freepatentsonline.com/4022745.html - så skal man bruge nogle
krasbørstige opløsningsmiddeler.

Jeg har arbejdet med alle 3 folier på R&D basis i mange år.

Hilsen
Claudia

Fra : Jørgen

Dato : 26-05-07 21:08

Claria wrote:

> [...]
> krasbørstige opløsningsmiddeler.
>
> Jeg har arbejdet med alle 3 folier på R&D basis i mange år.

Hej Claudia
Tak forlinket, selv om jeg er en ringe kemiker.

Ham der gav mig dugen kalder det en lossepladsmembran (en man lægger i
bunden, under køreunderlag som stablit grus mv). Jeg var så heldig at kunne
få 64 kmv gratis. Uden det, var jeg aldrig blevet fiskemand
Jeg har søgt en ekstra gang på nettet, og det ligner meget godt beskrivelsen
på en HDPE eller en LDPE som de skriver om her:
http://www.varmodan.dk/Miljoemembraner

Faktisk har jeg også erkendt at det ikke er muligt at svejse den gamle
membran med ny EPDM og leder derfor noget "samlenoget" jeg kan skrue
sammen, evt tætnet med silicone eller noget lignende.

Hilsen
Jørgen