Hvad hedder planten?
Fra : Puk Tutein

Dato : 25-05-07 22:04

Hej alle,

Jeg har lagt et billede af en plante fra min have i dk.binaer under
overskriften "Hvad hedder planten?"

Kan i hjælpe mig med, hvad det er jeg har sat i mit bed? Jeg tror nok, jeg
har sat den som et løg/lille knold i efteråret. Der er nok omkring 10 af
dem men indtil videre kun 2 der blomstrer. De andre er dog lige i hælene på
de første.

Jeg synes de er rigtig smukke, og ville egentlig gerne vide, hvad de hedder,
så det bliver lidt nemmere at få flere af dem til andre steder i haven.

Mange hilsner
Puk

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-05-07 22:21

In news:46574f53$0$52178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Puk Tutein <puk@(remove.this)tutein.dk> typed:
> [...]
>
> Jeg synes de er rigtig smukke, og ville egentlig gerne vide, hvad
> de hedder, så det bliver lidt nemmere at få flere af dem til andre

Det ligner noget hen efter en Amaryllis.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 28-05-07 11:14

> Det ligner noget hen efter en Amaryllis.
>

> --

Jeg tror snarere, at det er en agapanthus art - men det er helt rigtigt:
hele planten havde været bedre.
Mvh
Aksel

Fra : JJ

Dato : 26-05-07 07:56

"Puk Tutein" <puk@(remove.this)tutein.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg synes de er rigtig smukke, og ville egentlig gerne vide, hvad de
> hedder, så det bliver lidt nemmere at få flere af dem til andre steder i

Hej Puk

Jeg kunne godt tænke mig at se noget mere af hele planten - altså med stilk
og blade.

Hilsen
Jørgen