Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Software og Win 98.
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 27-05-07 22:56

Jeg overvejer at købe et digital kamera.

Til f.x. Canon IXUS 60 medfølger en CD med software.

Kan jeg forvente at det kan fungere med Windows 98, eller ?

Andet spørgsmål:
Kan man noget sted nettet se sammenligninger af billeder fra forskellige
kameraer.?
(De billigere typer, under 2.500 kr.)

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : CanonBonke

Dato : 28-05-07 07:24

"Jørgen Rasmussen" <jo-ra@tdc-net.dk> skrev i en meddelelse
| Jeg overvejer at købe et digital kamera.
|

| Til f.x. Canon IXUS 60 medfølger en CD med software.
|
| Kan jeg forvente at det kan fungere med Windows 98, eller ?

Om ikke andet kan (og måske bør) du overføre billeder fra en
kortlæser via Stifinder, Commander el. lign.
mvh Knud

Fra : Gert Nielsen

Dato : 28-05-07 10:22

"Jørgen Rasmussen" <jo-ra@tdc-net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at købe et digital kamera.
>

> Til f.x. Canon IXUS 60 medfølger en CD med software.
>
> Kan jeg forvente at det kan fungere med Windows 98, eller ?

Programmerne vil sikkert køre fint under Win9x. Der får du næppe problemer.
Men en maskine med Win 9x er normalt ikke af nyere dato, så hastighed og
installeret RAM kan let være i underkanten til billedbehandling.
Det kan køre dræbende langsomt. Som min. bør du have ca. 750Mhz cpu og 256Mb
RAM. Det fungerer faktisk acceptabelt til billedbehandling med Win 9x.

> Andet spørgsmål:
> Kan man noget sted nettet se sammenligninger af billeder fra forskellige
> kameraer.?
> (De billigere typer, under 2.500 kr.)

Måske kan du finde noget her:
http://photosig.pcphotoreview.com/pcphotoreview/digital-cameras/CAT_3065crx.aspx