Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad betyder EOS?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-05-07 23:23

Hvad gemmer sig egentlig bag Canons forkortelse "EOS"? Noget med E...
Operation System eller hur?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-05-07 00:06

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> skrev :

>Hvad gemmer sig egentlig bag Canons forkortelse "EOS"? Noget med E...
>Operation System eller hur?

Electro-Optical System

http://www.photozone.de/8Reviews/canonFAQ.htm#1Q1

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Ivar

Dato : 26-05-07 09:20

Kerim Ellentoft skrev:

> Electro-Optical System

Og så er det nok ikke helt tilfældigt at Eos også er navnet på
en græsk gudinde. Hun var morgenlysets gudinde.

Ivar Magnusson

--
Liste over objektiver og blitz til Canon EOS:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

Fra : MW

Dato : 26-05-07 10:05

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er det nok ikke helt tilfældigt at Eos også er navnet på
> en græsk gudinde. Hun var morgenlysets gudinde.

Og navnet på en VW med blød hat

MW

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-05-07 10:40

MW wrote:
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Og navnet på en VW med blød hat

Nej, ikke blød. Det er et metaltag, der foldes sammen. Lidt ligesom at
man osse i kameraernes spaltelukkere har forladt stof for en del år
siden og bruger metallameller.

Bo //

Fra : MW

Dato : 26-05-07 12:18

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, ikke blød. Det er et metaltag, der foldes sammen. Lidt ligesom at man
> osse i kameraernes spaltelukkere har forladt stof for en del år siden og
> bruger metallameller.

Så siger vi blød har med stivelse, fast tag er fanden gale mig ikke

MW

Fra : E.M.

Dato : 26-05-07 13:13

> Så siger vi blød har med stivelse, fast tag er fanden gale mig ikke

Vel er det så

http://www.volkswagen.dk/V3/includes/inc_ImagePop.asp?img=Model_Eos_06_2_larg.jpg&model=eos

E.M.

Fra : MW

Dato : 26-05-07 19:41

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Vel er det så
>
> http://www.volkswagen.dk/V3/includes/inc_ImagePop.asp?img=Model_Eos_06_2_larg.jpg&model=eos
>
> E.M.

Det ser nu temmelig sammenklappeligt ud så det er vist så som så med det
faste

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 26-05-07 19:49

"MW" <sletmwwaal@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser nu temmelig sammenklappeligt ud så det er vist så som så med det
> faste

Der er da fast. Blødt har det aldrig været.

MN

Fra : Ivar

Dato : 26-05-07 22:33

MW skrev:

> Og navnet på en VW med blød hat

Det har bestemt ikke haft indflydelse på Canon valg af navn.

BTW: man kan da ikke kalde en hard-top for "en blød hat"

Ivar Magnusson

Fra : Max

Dato : 26-05-07 22:55

Hej Ivar

> Det har bestemt ikke haft indflydelse på Canon valg af navn.

Hvor ved du det fra ?

--
Mvh Max

Fra : Ivar

Dato : 26-05-07 22:57

Max skrev:

> Hvor ved du det fra ?

En af årsagerne er, at Canon begyndte at bruge navnet 20 år
før VW. Hvis det har haft indflydelse, må Canon have anvendt
en tidsmaskine eller sådan noget.

Ivar Magnusson

Fra : Max

Dato : 26-05-07 23:21

Hej Ivar

> En af årsagerne er, at Canon begyndte at bruge navnet 20 år
> før VW. Hvis det har haft indflydelse, må Canon have anvendt
> en tidsmaskine eller sådan noget.

Se det er jo indelysende, jeg troede den omtalte VW var en
gammel model.

--
Mvh Max