Hjælp til valg af klub
Fra : M. Lock

Dato : 27-05-07 17:27

Hej gruppe

Jeg søger hjælp til at vælge en god dykkeklub, det er jo en jungle
derude.

Jeg bor i Taastrup, jeg har advanced open water certifikat, jeg er
nybegynder, jeg har kun 12 loggede dyk. Jeg ved godt at det ikke er
meget, men man skal jo starte et sted.

Denne tråd skal ikke udvikle sig til en CMAS vs PADI diskussion, det
er der andre tråde til.

Min primære interesse er at dykke, forstået på den måde, at ved valg
af klub, er det at komme ud at dykke første prioritet, herefter kommer
så hygge og sociale arrangementer.

Hvad stiller jeg af krav til en klub:

Højt aktivitetsniveau. Gerne et dyk eller to om ugen.

Åbenhed. Jeg siger ikke at mit valg er PADI er det rigtige, men nu er
det hvad jeg har, og jeg vil ikke skulle forsvare det i tide og utide.
Jeg er indforstået med at skulle foretage et eller flere tjek-ud dyk,
for at klubben kan vurdere mine evner. Jeg er åben for at
videreuddanne mig, og det behøver ikke nødvendigvis at være indenfor
PADI systemet. Lige nu er min primære interesse dog at få dykket, da
det jo er det, som det hele i sidste ende handler om.

Afstand. Klubben skal helst ikke ligge for langt væk, helst på
vestegnen eller Roskilde-området. Men ligger den rigtige klub for mig
i Københavns-området, så vil jeg ikke udelukke den.

Udstyr. Jeg har noget udstyr, mangler noget andet. Det er ikke et
must, men der må gerne være mulighed for at leje udstyr, primært
flaske og regulator.

Håber I kan komme med nogle gode bud på klubber, som passer til mine
behov.

Jeg vil på falderebet igen gerne appellere til at det ikke udvikler
sig til en PADI vs CMAS vs alt-muligt-andet tråd.

Mvh

Martin Lock-Andersen

Fra : Ib Tinning

Dato : 27-05-07 18:20

jeg er medlem inden hos goplerne som ligger på amager der er fyraftensdyk om
onsdagen hvor vi forlader klubben kl 17 så kig forbi og se om det falder i
din smag

www.goplerne.dk Holmbladsgade 138 2300 kbh s

mvh Tinning

Fra : Bino

Dato : 28-05-07 08:58

> [...]
>
> Jeg bor i Taastrup, jeg har advanced open water certifikat, jeg er
> nybegynder, jeg har kun 12 loggede dyk. Jeg ved godt at det ikke er

http://www.dykkerklubben-aqua.dk/ Som holder til i mosed havn.

Hilsen Brian
IANTD

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-07 09:49

Se evt. på DSF hjemmeside under klubber, her kan du finde links til de
fleste klubber og tjekke deres kalender.

Besøg så klubben en aften eller tag med som gæstedykker på en tur og se om
det er noget for dig.

http://www.sportsdykker.dk/index.php?pid=2

Håber at det hjælper dig i din søgen.

Mvh. Ken

Rødovre Sportsdykker Klub

www.dykkerklub.dk

Fra : ole2740@gmail.com

Dato : 30-05-07 10:48

On 27 Maj, 18:26, "M. Lock" <l...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg vil på falderebet igen gerne appellere til at det ikke udvikler
> sig til en PADI vs CMAS vs alt-muligt-andet tråd.

Hej Martin,

Når alle de lokale klubber býder sig til, så må jeg da også lige
stikke næsen frem.

Dykkerklubben Baracuda i Ballerup opfylder alle dine ønsker. Højt
aktivitets niveau, mulighed for at leje udstyr, Interessegrupper for
blomsterdykning, vrag, fyraftensdyk, natdyk, foto. Uddannelse kan
tilbydes på alle niveauer, Nitrøx, 300Bar, sociale arrangementer osv,
osv.

Ingen snak om uddannelse. Alle kan være med og deltage på det niveau
de er uddannet til.

Vores klubhus ligger på Ballerup Stadion, lige ved svømmehallen og ved
motorvejs afkørsel 1, så du har 10 minutter til klubben

MVh.

Ole Bro