automatisk tilpasning af billeder i powerp~
Fra : overby@mail.dk

Dato : 27-05-07 15:42

Hej

Har et problem når jeg ligger billeder ind i et powerpoint show. Vil
gerne have at den viser hele billedet, men istedet viser den et
indzommet billede. Så hvert billede skal tilpasses. Kan man indstille
programmet til at vise hele billedet og ikke kun et zoom midt på?
Jeg tror det skyldes at det er nogle store billeder taget af et
5mpixels kamera at den zoomer..

Fra : Is

Dato : 29-05-07 22:47

<overby@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Om du kan gøre det automatisk, ved jeg ikke.

Men du kan enten tilpasse billederne først, hvad jeg ville gøre, så
både gøre det i størrelse og opløsning, og måske komprimere
billederne. Så bliver din PowerPoint fil heller ikke så stor.

Eller du kan lave dig en lille makro, der ændre billedets størrelse
efter det er indsat.

Erik Isager