iTunes + Coverflow på server?
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-05-07 14:51

Jeg har nu moret mig lidt med at konvertere film for at se hvad iTunes
kan lide og ikke lide. Målet er at jeg gerne vil have et centralt
sted hvor jeg kan placere dem og så se dem i iTunes pga brugerfladen.

Det skal over en USB 1.1 netdims så de rå DVD-filer har for høj
båndbredde, ellers kunne jeg vel bare lægge ISO'erne direkte på
serveren og lirke DVD player til at spille dem.

Det ser nu ud til at iTunes ikke vil vise CoverFlow på delte filer,
hvilket ellers havde været perfekt. Skal jeg i stedet fortælle iTunes
at den skal tilføje serverbiblioteket til dens eget arkiv (hvorefter
at hele fidusen med at de dukker op i Tunes ligesom går fløjten).

Jeg har også puslet lidt med at få Darwin Streaming Server (open
source udgaven af Quicktime ditto) i luften, men det er vist ret
ressourcekrævende at rode med.

Iøvrigt, mht formater - jeg har luret lidt, og det ser ud til at
bedste bud er at omkode til video-ipod format, men jeg ville egentlig
gerne bruge MOV fordi et aspekt-forhold kan gemmes deri (så vidt jeg
forstår) således at man undgår at skulle strække originalen inden
kodning. Jeg bruger VLC til at hente udsendelser fra DR som jeg gerne
vil se på tilsvarende vis (hvor et videopodcastinterface nok var en
rigtig god ide). Det er nu nemmere hvis det kan spille
sammen.

H.264 er nok lige hårdt nok - det er jo stadig mine G3'ere det skal
afspilles på, og de kan kun lide de helt små Applereklamer :(

Nogen der har fået noget til at virke?

Nogen der har lyst til at lege lidt med projektet?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"