8800GTS under XP ?
Fra : Kim H.

Dato : 25-05-07 20:19

Hej gruppe.

Jeg er så småt gået i gang med at opgradere min PC, men da det er hele
skidtet der skal opgraderes, har jeg valgt at starte med at bestille et nyt
grafikkort nemlig et 8800GTS, og så må bundkort, CPU og Ram komme næste
gang.

Jeg er her, efter at jeg har afgivet min bestilling på grafikkortet, blevet
i tvivl om, hvor vidt det kan/vil køre ordenlig under XP?

Jeg har surfet lidt rundt på nettet og set at directX10 ikke kommer til XP,
men kun vil være at finde i Vista, og nu har jeg jo ikke lige planer om at
skifte til Vista, da XP Pro fungere fint til mit nuværende behov.

Så har jeg kvajet mig ved at bestille et 8800GTS med DX10 "haløj" til at
køre under XP Pro?

Lykke

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 25-05-07 23:13

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om at skifte til Vista, da XP Pro fungere fint til mit nuværende behov.
>
> Så har jeg kvajet mig ved at bestille et 8800GTS med DX10 "haløj" til at

Nej - det virker selvfølgelig også fint XP - dog kun med DX9.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 26-05-07 01:51

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> wrote in message

> "Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej - det virker selvfølgelig også fint XP - dog kun med DX9.

Der er også nogle, der er i gang med at få DX10 til at køre under XP, men
det gåår vist ikke efter planen.

/Ole

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-05-07 11:06

"/Ole (6000)" <x@xx.xxx> skrev i en meddelelse
> Der er også nogle, der er i gang med at få DX10 til at køre under XP, men
> det gåår vist ikke efter planen.

Det kommer jo nok. Er der overhovedet nogle spil ude endnu der kræver DX10?

Fra : Per Jørgensen

Dato : 27-05-07 09:03

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> skrev i meddelelsen

> Det kommer jo nok. Er der overhovedet nogle spil ude endnu der kræver
> DX10?

Så lige reklamer for Halo2 + et andet spil som jeg ikke kan huske.
Begge krævede Windows Vista. Må vel betyde de så også kræver DirectX10.

Så de er på vej.

Mvh
Per.

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-05-07 14:15

"Per Jørgensen" <per.b.j@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Så lige reklamer for Halo2 + et andet spil som jeg ikke kan huske.
> Begge krævede Windows Vista. Må vel betyde de så også kræver DirectX10.

> [...]

Ja. Jeg kan nu godt vente Det er en større udskrivning at opgradere OS,
bundkort, CPU, RAM og grafikkort.

Fra : Kim H.

Dato : 28-05-07 10:11

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.

Kortet skal returneres tirsdag, da det kun virkede ude i Windows, så snart
det skulle køre 3DMark eller et spil, så hang det eller viste lysbilleder
med masive grafikkfejl, så man slet ikke kunne se hvad man havde prøvet at
starte op.

Da jeg pakkede kortet ud, virkede det som om jeg ikke var den første "ejer"
af det, og jeg må sige at jeg er blevet bekræftet i det efter at jeg
opdagede det ikke virker ordenligt

Lykke

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 11:39

> [...]
> om at skifte til Vista, da XP Pro fungere fint til mit nuværende behov.
>
> Så har jeg kvajet mig ved at bestille et 8800GTS med DX10 "haløj" til at

Hvordan ser dit system ud, det kort kræver en del.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).