WinFamily 7
Fra : Ewan Pedersen

Dato : 19-05-07 21:56

Hej NG

Hvad sker der med winfamily 7 er det gået helt død

Ewan

Fra : baertel

Dato : 19-05-07 22:55

Noget der ikke har bevæget sig i 5-6 år må nok anses for at være dødt.

mvh
Leif Bærtelsen

Fra : Ewan Pedersen

Dato : 19-05-07 23:16

Hej Baertel

Hvad skal man så satse på

vh/Ewan

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-05-07 23:33

"Ewan Pedersen" <dsl360655@vip.cybercity.dk> skrev Sun, 20 May 2007
00:16:02 +0200

>Hvad skal man så satse på

Legacy eller FTM

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : KHH

Dato : 20-05-07 08:32

Legacy er absolut det mest omfattende program af de to.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-05-07 08:21

On Sun, 20 May 2007 00:16:02 +0200, "Ewan Pedersen"
<dsl360655@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hej Baertel
>
>Hvad skal man så satse på
>
>vh/Ewan
>
>"baertel" <baertel@xxxhlaug.danmark> skrev i en meddelelse
klip

Dem jeg forsker i, har ikke bevæget sig i betydelig længere tid,
så hvorfor ikke fortsætte med den nuværende, er det nødvendigt at
opgradere bestandigt. Jeg er tilfreds med den gml. men jeg er så
heller ikke særlig skarp.
mvh Ebbe

Fra : Anker Eriksen

Dato : 20-05-07 11:50

Jeg var sikker på jeg var den sidste "fan" af Winfamily, men i marts 2007,
brast min tålmodighed, jeg skiftede til Legacy 6.0, - valget kunne også være
FTM, men her kunne jeg ikke få alle mine ca. 60.000 ID nr. med, hvilket jeg
kunne i Legacy 6.0.
(Alle mine billeder m.m. er gemt inder ID nr).
mvh
Anker

NB: Bruger også Brother's Keeper 6, der har nogle gode udskrifter.

Fra : baertel

Dato : 20-05-07 13:17

Det er jo meget en smagssag. Der findes mange glimrende programmer på
markedet.
Jeg har prøvet et par stykker siden jeg forlod WinFamily.
Mit valg faldt på Legacy, og det er jeg meget tilfreds med. Den findes i
en gratis version med nogle begrænsninger, men ikke nogen man
umiddelbart vil savne at have - det kommer først når man er blevet glad
for programmet.

mvh
Leif Bærtelsen

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 20-05-07 17:43

On Sun, 20 May 2007 00:16:02 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi
"Ewan Pedersen" <dsl360655@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hej Baertel
>
>Hvad skal man så satse på

Brother's Keeper
http://www.bkwin.org/
med dansk versjon fra
http://www.brotherskeeper.dk/
--
Otto Jørgensen
http://www.bkwin.info/

Fra : Allan Jensen

Dato : 23-05-07 21:33

On Sun, 20 May 2007 00:16:02 +0200, "Ewan Pedersen"
<dsl360655@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hej Baertel
>
>Hvad skal man så satse på
>
>vh/Ewan

Jeg har i en del år brugt brothers keeper, men har indenfor det sidste
år skiftet til Legacy.

Ikke et ondt ord om Brothers keeper, men udvikleren er den dag i dag
utrolig loyal overfor DOS, som programmet stadigvæk er præget en del
af.

Prøv at hente Legacy 6 på dette link (programmet er gratis) :

http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy

mvh
Allan

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 07-07-07 09:08

On Wed, 23 May 2007 22:33:16 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi
Allan Jensen <agjensen@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Ikke et ondt ord om Brothers keeper, men udvikleren er den dag i dag
>utrolig loyal overfor DOS, som programmet stadigvæk er præget en del

Programmmet har ikke problemer med å kjøre på XP eller Vista og det
viktigste er at det hele tiden skjer utvikling og fremgang også på nye
versjoner av Windows og først og frremst at det er utrolig bra service
fra produsenten og den danske representant

Fra : Jette Olsen

Dato : 20-05-07 11:53

Hej

Jeg købte i starten af 2006 WinFamily, og der står på hjemmesiden at en
opdatering skulle komme i løbet af 2006. I starten af 2007 var der stadig
ikke sket noget, jeg skrev en mail med forespørgsel om opdateringen, fik at
vide at den kom snart, modtog et link til det han arbejdede med, og siden er
der intet sket, ej hellere rettet noget omkring opdateringen på hjemmesiden,
så jeg ser ikke programmet som særlig anvendeligt, det er bestemt ikke
seriøse folk der står bag.

Jeg har skiftet over til FTM og kan kun sige at jeg er godt tilfreds, er
først ved at indtaste alt på ny, så jeg har ikke prøvet alle funktionerne
endnu, men efter hvad jeg har læst er der stor tilfredshed med programmet og
der er en fantastisk support.

Mange hilsner
Jette

Fra : Hugh Watkins

Dato : 20-05-07 17:13

Jette Olsen wrote:
> [...]
> endnu, men efter hvad jeg har læst er der stor tilfredshed med programmet og

file menu

import

and take in any old gedcom

do not use merge though with more tham one name at a time

file manu export as gedcom and upload to World Connect like Hedvig
http://worldconnect.rootsweb.com/

Slægtstavler for Hedvig Pitzner-Jørgensen
efternavnene ØRUM, MEYER og PITZNER
http://wc.rootsweb.com/cgi-bin/igm.cgi?db=hedvig_o
også freebie
Slægtssider for Hedvig Pitzner-Jørgensen
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~hedvig/index.html

enjoy

Hugh W

--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 22-05-07 08:09

------------------------
Også undertegnede har forsøgt at komme i kontakt med "firmaet" men får kun
henholdende svar.
Efterhånden tror jeg nogen er ved at slagte programmet, eller køre det ud på
et sidespor ;-( men så ramte jeg dette link: http://winfamily.com/ der
kunne få een til at fatte håb.
Sker der ikke noget i indeværende år, vil jeg nok også søge andre græsgange.

Håber meget programmørene læser denne tråd og får fingrene ud, eller i det
mindste, kommenterer samtalen.
De må da ha' røde ører.
Hilsen
Flemming Svendsen, Korsør

Fra : Göran Wennerström

Dato : 22-05-07 09:45

"Flemming Svendsen"

> [...]
> henholdende svar.
> Efterhånden tror jeg nogen er ved at slagte programmet, eller køre det ud

Den står til at understøtte Vista, så lidt sker der dog

Jeg tog springet væk fra winfamily for flere år siden, noget jeg dengang var
ked af, da det var er meget godt program da det kom på markedet.

Jeg ventede omkring 3 år på dette nye wf7, der blev ved med at komme
oplysninger om at nu skulle den komme, forår, sen sommer, beta, you name it,
men det sker jo bare ikke noget alvorligt, jo vi har set nogle screen
dump's, men det er så det.

Slægtsforskerprogrammer har det med at have lojale brugere, og med den
behanling den Norske ejer af Winfam viser sine brugere, ja så kan det være
forsent at vende tilbage til Winfam7, når og om den kommer.

Jan Mortensen, manden bag den orginale Winfam, han svarede mig indenfor 24
timer, det var godt at vide at det var seriøsitet bag, da det er rigtig
mange timer af ens liv sådan et slægtsforskerprogram tager. Rigtig seriøs
kan en ikke sige at Webhuset i Bergen er, desværre...

Jeg står både til at være beta' tester og oversætter til færøsk (sammen med
andre , men har ikke hørt noget som helst fra Norge endnu.

Idag ville jeg kun anbefalde folk til at købe winfam 7 til at flytte data
fra winfam 6 til et andet program med, da det er nogle mangler i den
almindelige gedcom rutine i 6'eren, foreksempel brugte jeg meget de gule
sedler i winfam6, men det kan ikke eksporteres.

Tak til Jan Mortensen for nogle gode år med Winfamily.

Hvil i fred i Bergen...

Venlig hilsen Göran.

Fra : Mogens L. Jensen

Dato : 22-05-07 16:08

"Göran Wennerström"

> Tak til Jan Mortensen for nogle gode år med Winfamily.

Ja, jeg er fuldstændig enig. Dengang var der troværdighed bagved.
Nu er det hele blot en facade, der har til formål at sælge nogle udgaver af
Winfam-6.

> Hvil i fred i Bergen...

Men det er nok nærmere på Seychellerne at Winfam hviler.

Med venlig hilsen

Mogens Jensen

Fra : Torgeir Abrahamsen

Dato : 22-05-07 12:24

On Sat, 19 May 2007 22:55:43 +0200, "Ewan Pedersen"
<dsl360655@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Hvad sker der med winfamily 7 er det gået helt død
>
>Ewan

Winfamily er i følge deres danske webside solgt!
http://danmark.winfamily.com/news.html

Skjermdumper som vises på
http://www.winfamily.com/wf7sp.html
her jeg sett for 3-4-5 år siden. Ny skjermdump fra Treedraw og noe ny
tekst skal nok bare være for å villede eventuelle nye kunder. Da det
ikke kan/vil oppgies ei heller finne noen som har vært involvert i
beta-testing, må man ha lov til å anta at det som nå har foregått i
flere år, er et forsøk på svindel.

Webhuset i Bergen opplyser i dag at de har brutt alt samarbeide med
folkene bak Winfamily for flere år siden. Mer vil de ikke si om saken.

Dette er å finne på Whu Is:

Registrant:
EVOO Systems Inc.
306 Victoria House
Victoria, Mahe 1
SC

Domain name: WINFAMILY.COM

Administrative Contact:
CEO, CEO contact@evoosystems.com
306 Victoria House
Victoria, Mahe 1
SC
+4791132110
Technical Contact:
CEO, CEO contact@evoosystems.com
306 Victoria House
Victoria, Mahe 1
SC
+4791132110

Registration Service Provider:
EVOO Systems Inc., contact@evoosystems.com
+4791132110

Registrar of Record: TUCOWS, INC.
Record last updated on 06-Oct-2006.
Record expires on 19-Nov-2009.
Record created on 19-Nov-1999.

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 26-05-07 07:15

"Ewan Pedersen" <dsl360655@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvad sker der med winfamily 7 er det gået helt død
>
> Ewan

Tag hellere et "kig" her: www.familytreemaker.dk der sker der løbende noget.

Ole P. Bielefeldt

Fra : gingko \(fjern NOSPA~

Dato : 17-06-07 16:55

Ole P. Bielefeldt wrote:
> "Ewan Pedersen" <dsl360655@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Tag hellere et "kig" her: www.familytreemaker.dk der sker der løbende
> noget.
> Ole P. Bielefeldt

Hej gruppe
Det er ret nedslående at læse de forskellige indlæg om WinFamily.
Som jeg har forstået det, er Win-Family (med den hjælpsomme Jan Mortensen)
solgt til et firma i Roskilde (www.winfamily.com), som jeg ikke forstår at
kommunikere med, hvorfor jeg vil være meget taknemmelig for et råd fra en af
jer brugere med erfaring i programmet.
Kort sagt havde jeg for ca 10 år siden fået en stor samling persondata
indtastet i Win-Family, hvor jeg først købte programmet med nogle disketter
(Win-Family III, og vistnok også Win-Family-IV), til sidst købte jeg
Win-Family på en CD (JamoDat, CD-3), og jeg mener, jeg brugte en computer
med Win 98, og alle indtastninger forløb perfekt. På grund af personlige
forhold har det ligget stille indtil i dag, hvor min computer hedder WinXP,
og hvor jeg har forsøgt en overførsel af programmet og data, muligvis med en
opdatering, i hvert fald står der Win-Family 6.02 med mit navn neden under,
når jeg åbner programmet, men det forfærdelige er, at der for oven udover et
felt med fx "Familiedata" nu også findes et felt med "Dyredata", hvilket jeg
tror er til brug for landbruget, formodentlig til en kortlægning af heste og
køer, hvad ikke er aktuelt i mit tilfælde.
Jeg har fra "Udskrifter" fået udprintet en "Dyre-liste for alle dyr" på 82
sider, godt nok med hele min slægt anført, men på hver eneste side står der
"Dyre-liste for alle dyr".
Jeg ved ikke, hvad jeg har gjort forkert, er det hele nu ubrugeligt, eller
er der en mulighed, så man kan rette det til, så der fx i stedet kommer til
at stå "Familie-data" ?
Mvh
Gingko

Fra : Finn

Dato : 17-06-07 21:04

Så vidt jeg hart kendskab til programmet har du valgt
sprog Dansk (dyr) og Ikke sprog Dansk.

Du skal ind i vedligehold - opsætning - sprog og så vælge sprog (sæt til
dansk).
Så skulle det virke igen.

Mvh Finn, 4220

Fra : baertel

Dato : 17-06-07 21:22

Ja, efter at programmet er genstartet

mvh
Leif Bærtelsen

Fra : gingko \(fjern NOSPA~

Dato : 18-06-07 00:44

Tusind tak Finn, og også til Baertel, for gode råd.
Det er dejligt, nu fungerer det igen.
Mvh
Gingko