Halo 2 - Kun til Vista ?
Fra : Mads

Dato : 24-05-07 23:21

Hej

Kan det virkeligt passe at man skal tvinges til at opgradere
sit styresystem hvis man har lyst til at spille Halo 2 ?
Er der ikke en løsning på det problem, som ikke kræver
et nyt OS ?

For det synes jeg da er virkeligt lavt gået af Microsoft, at
de udgiver et spil der kun kan afvikles hvis man har Vista.

Jeg har lige ofret adskillige tusind på at bygge en ny PC
og regnede med at kunne "klare" mig med XP i et par
år endnu. Ved de foregående Windows versioner har man
da ikke droppet understøttelse af ældre versioner så hurtigt.

Men der er da selvfølgeligt et smart trick af Microsoft.
Udgiv et spil til 3-400 kr som kræver at man opgraderer
sit styresystem for 1000+ kr. Som om Bill Gates ikke
havde penge nok.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 25-05-07 00:24

On Fri, 25 May 2007 00:21:04 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Kan det virkeligt passe at man skal tvinges til at opgradere
>sit styresystem hvis man har lyst til at spille Halo 2 ?

Jep.

>Er der ikke en løsning på det problem, som ikke kræver
>et nyt OS ?

Måske er der nogen udviklere der hacker en løsning sammen, men det
bliver ihvertfald nok ikke med Microsofts samtykke.

Jeg sidder selv med XP og håber på at der er nogen der vil lave det
om.

>For det synes jeg da er virkeligt lavt gået af Microsoft, at
>de udgiver et spil der kun kan afvikles hvis man har Vista.

Jep. Det er en del af deres strategi for at få folk til at opgradere.

Det sure er at spillet er programmeret i DX9, så der er ingen teknisk
grund overhovedet til at spillet ikke skulle kunne køre på XP.

> [...]
>år endnu. Ved de foregående Windows versioner har man
>da ikke droppet understøttelse af ældre versioner så hurtigt.

Jeg står i samme situation. Min nye maskine kan sagtens trække Vista,
men jeg har ikke lyst til at opgive alle mine gamle spil (Jeg har hørt
en del historier om at Vista har svært ved at køre gamle spil, jeg ved
ikke helt om det er en skrøne).
--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : PerX ...

Dato : 26-05-07 13:25

In article <lf7c53lg9gbkbjb5lcchcc4mna0vp38767@4ax.com>,
martin@siteloom.dk says...
> [...]
> men jeg har ikke lyst til at opgive alle mine gamle spil (Jeg har hørt
> en del historier om at Vista har svært ved at køre gamle spil, jeg ved

Nyeste udgave af PCFormat har igen lavet tests og mellem xp og vista og
alt kørte langsommere under vista.

Fra : Brian Lund

Dato : 25-05-07 06:46

> [...]
>
> For det synes jeg da er virkeligt lavt gået af Microsoft, at
> de udgiver et spil der kun kan afvikles hvis man har Vista.

Ved Age Of Empires 3 får man også pænt at vide at det ikke kan køre på
windows 2000 men kun på Windows XP...
Men man går så bare ind i prompten, skifter til CD drevet og skriver
"setup.exe -a" - kan seelvfølgelig også bare gøres via start > kør... Måske
noget lignende virker med Halo 2?

Brian

Fra : HBB

Dato : 25-05-07 09:41

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sit styresystem hvis man har lyst til at spille Halo 2 ?
> Er der ikke en løsning på det problem, som ikke kræver
jo da
lad være at købe spillet.....nemt og billigt - HALO 2 er alligevel ikke SÅ
godt...
VH
Henrik

Fra : Bruno

Dato : 25-05-07 10:10

Mads wrote:

> For det synes jeg da er virkeligt lavt gået af Microsoft, at
> de udgiver et spil der kun kan afvikles hvis man har Vista.

Jeg synes faktisk det er morsomt Microsoft tror de kan bruge Halo 2 som
løftestang til at påvirke folks køb af Vista, vi taler et gamelt spil
der var grimt efter PC standard da det kom frem og som i dag er håbløst
mht. grafikken. Jeg mener Halo 2 køre på en XBOX der er en forklædt 733
Mhz Celeron med for lidt ram og et basis Geforce3 grafikkort!

Hvis du vil spille Halo2 så køb en brugt XBOX, med lidt held kan du få
den og spillet for 500.

Mvh
Bruno

Fra : PerX ...

Dato : 26-05-07 13:24

In article <se3c53dd479cf64nqsruu8jm5qj5lg5sor@4ax.com>,
Mads@nospam.nothanks.com says...
> [...]
> sit styresystem hvis man har lyst til at spille Halo 2 ?
> Er der ikke en løsning på det problem, som ikke kræver

Lad være med at spille Halo 2? :)

> For det synes jeg da er virkeligt lavt gået af Microsoft, at
> de udgiver et spil der kun kan afvikles hvis man har Vista.

Yep, men sådan er de.

> Jeg har lige ofret adskillige tusind på at bygge en ny PC
> og regnede med at kunne "klare" mig med XP i et par
> år endnu.

Bliver spændende at se om de frigiver en patch som fjerner aktivation
fra XP eller om de bare lukke for muligheden for aktivation i XP -
hvilket jo så uigenkaldeligt ville bevise de umoralske i aktivering.