Strømudtag på XJ600?
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-07-01 14:46

Hej alle,

Jeg har købt mig en Compaq iPAQ (håndholdt Windows CE maskine) og overvejer
i den forbindelse også at investere i et GPS udvidelseskort til den.
Anyway - er det nogle der ved om man enten vha. ekstra produkter eller noget
hjemme-fiks kan få trukket strøm ud fra batteriet til at drive sådan en
lille sag? Det bliver jo en temmeligt dyr forretning hvis man skal have
batterier til en lang tur

Og er det nogen der ved hvor man kan få fat i tekniske tegninger &
specifikationer over motorcyklens strøm og kabling? Der står ikke rigtigt
noget i den manual der fulgte med cyklen.

Hilsner,
Tony
--
XJ600S

Fra : Claus Bjerre

Dato : 05-07-01 23:33

> [...]
> hjemme-fiks kan få trukket strøm ud fra batteriet til at drive sådan en
> lille sag? Det bliver jo en temmeligt dyr forretning hvis man skal have

Du kan få en "auto ac adaptor" (rimeligt tåbeligt navn), prøv at se
http://www.compaq.com/products/quickspecs/10555_na/10555_na.HTML

Hvis den koster spidsen af en jetjager, så kom tilbage igen. Det du søger
efter er forresten en 2 amperes 12V til 5V dc-dc adaptor

Claus Bjerre

Fra : Armand

Dato : 06-07-01 17:04

Claus Bjerre <claus.bjerre@altavista.net> skrev i en

> Du kan få en "auto ac adaptor" (rimeligt tåbeligt navn
> Det du søger efter er forresten en 2 amperes 12V til 5V dc-dc adaptor

2 Amperes??
Er det ikke lidt vildt forbrug for en sag der normalt er batteridrevet?
Mange strømforsyninger ligger på omkring 500mA (½ A!). hvorfor jeg vil
tro at man vil kunne finde adaptere i samme effektleje - til fordel for
prisen :-/

T Hansen har masser af cigartænderstik-mobiltelefon-opladere til
småpenge. Det skulle nok være muligt at finde én med den påkrævede
spænding!
Cigarstikket kan jo hurtigt klippes af til fordel for en mere permanent
montering eller en alternativ stikforbindelse!

Strømudtag på XJ'eren:
Jeg skulle undre mig om der ikke sidder et udtag med dertil hørende
ubenyttet stik lige i nærheden af sikringsboksen! Måske der ligefrem er
en "EXT" (på min tidligere Ninja, hed stikket "Acc"!) sikring i boksen??

--
Armand.

Fra : Claus Bjerre

Dato : 07-07-01 23:40

> 2 Amperes??
> Er det ikke lidt vildt forbrug for en sag der normalt er batteridrevet?

Værdien er sakset direkte fra Compaq's hjemmeside og uden at vide
mere tør jeg ikke udtale mig om risikoen for at batteriladnings-algoritmen
går i skoven hvis der rent faktisk ikke er 2 amps tilrådighed.
Men ellers du har da fuldstændigt ret.

> T Hansen har masser af cigartænderstik-mobiltelefon-opladere til
> småpenge. Det skulle nok være muligt at finde én med den påkrævede
> spænding!

Ja, men hvis vi nu antager at Compaq'en koster en pæn slat så må laderen
vel også. (garanti etc). Kan det ikke sammenlignes med at købe en mc en
tand større end økonomien egentligt kan bære ved at spare en ordentlig
køredragt væk ? (hmm, nu er jeg vist på vej ud af en tangent

Claus Bjerre

Fra : Armand

Dato : 08-07-01 18:53

> [...]
> en mc en tand større end økonomien egentligt kan bære ved at spare en
> ordentlig køredragt væk ? (hmm, nu er jeg vist på vej ud af en tangent

Tjaeh :-/

Strøm er vel strøm!?

Forøvrigt: I familien er der i weekenden gået ladeteknik i debatten,
efter at lade vs. batteri -spændingen for familiemedlemmernes
forskellige mobiltelefoners vedkommende blev sammenlignet - De
med-leverede ladere leverer en nominel spænding der matcher telefonens
batteri som vinden blæser

--
Armand.