SPYDERCO
Fra : Andy P.

Dato : 05-07-01 14:44

Mig bekendt forhandles Spyderco ikke i Danmark, vores sindssyge og
utidssvarende våbenlov forhindre at også dette pragtfulde værktøj kan
besiddes af borgerne.
Hilsen
Andy

BBC <spawn_b@hotmail.blalbalba.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hvp28$116c$1@news.cybercity.dk...

Fra : M Sørensen

Dato : 07-07-01 20:25

Hvad er det lige der er så fantastisk ved spyderco knívene ?? og hvorfor er
de ulovlige ?? for mig at se ligner de uskyldige foldeknive

Fra : Andy P.

Dato : 07-07-01 20:59

M Sørensen <ms@reefers.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9i7nme$1gqd$1@news.cybercity.dk...
> Hvad er det lige der er så fantastisk ved spyderco knívene ?? og hvorfor
er
> de ulovlige ?? for mig at se ligner de uskyldige foldeknive
Det gode ved SPYDERCO er, at de er énhåndsbetjente. Det vil sige at de kan
åbnes med kun èn hånd. En meget stor fordel når man for eksempel klatre på
fjeld eller er beskæftiget inden for træfældning. Det samme gør sig gældende
med LEATHERMAN WAWE, den er der også en nidkær politiassistent der har fået
stoppet importen af.
I Danmark må folde knive hverken være over 7 cm. eller kunne betjenes med én
hånd. Jeg venter stadig spændt på EU harmoniseringen, på et tidspunkt får vi
vel en våbenlov som i Tyskland.
Hilsen
Andy