Sebastian
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 24-05-07 11:29

Har fået min Sebastian cd er - har som jeg skrev i en tidligere tråd fået
næste alle dem fra begyndelsen til 80 enes boheme hold kæft hvor er de
gode - men så har jeg hørt nogen af dem der kom efter og jeg ved sgu ikke
det er som den ene er mere kedelig efter den anden - det er som han mister
inspirationen eller ja ...? hvad skete der ?

Det er jo noget mærkeligt noget med de her kunstner der har talent imens de
er unge også en dag er det bare væk og det sker tit - men hvorfor ?

Mv.
Bo M Mogensen

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Holst

Dato : 24-05-07 13:15

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
>
> Det er jo noget mærkeligt noget med de her kunstner der har talent imens de
> er unge også en dag er det bare væk og det sker tit - men hvorfor ?

De bliver gamle.

De færreste mennesker kan vedblive med at være nyskabende på samme måde
hele livet igennem. De fleste har så at sige en sæk med gode idéer, og
når alle idéerne er opbrugt, så kan man kun begynde at køre på rutinen
og genbruge gamle ting. Og så begynder det måske at blive lidt kedeligt.

Fra : Anders

Dato : 24-05-07 21:29

> [...]
> alle idéerne er opbrugt, så kan man kun begynde at køre på rutinen og
> genbruge gamle ting. Og så begynder det måske at blive lidt kedeligt.

Det samme gælder store navne som U2, Metallica, Bjørk og lign...de er også
røvsyge og intetsigende - men bliver alligevel slikket i røven af de fleste
anmeldere.
Musik er følelser - og følelserne er mest intense i de unge år...så med
mindre vi taler om ægte genier så vil udgivelserne næsten per automatik
blive mere og mere kedelige som årene går.
- Eneste "redning" er hvis der sker noget grusomt i kunsternerens liv - så
vil den ægte kreativitet atter dukke op - og noget der er værd at lytte til
genopstår for en stund.

Og sådan er det bare.

-Anders

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-05-07 01:07

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> De bliver gamle.
>
> De færreste mennesker kan vedblive med at være nyskabende på samme måde
> hele livet igennem.

altså i min bog er de to største nu levnene musiker Lou Reed og Bob Dylan -
Dylan kan svinge lidt i kvalitet - men Lou holder hvis man lige ser bort fra
hans sidste doble cd the raven - jeg ved ikke lige hvad han havde gang i
men ellers er de sgg gode.

men jeg synes også Dylans sidste er go uagtet hawai geutiar ........ jeg
synes faktisk de fleste gode musiker er 60+ ( men nu er jeg også mest til
tekster )
Men jeg synes i Danmark er der ikke sket noget af betydning siden østkyst
hustlers og globalt set er Marly manson den nyeste jeg kan komme på men han
holder ikke mere.

Fra : Holst

Dato : 26-05-07 09:11

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> hans sidste doble cd the raven - jeg ved ikke lige hvad han havde gang i

Som jeg skrev "de færreste". Der er naturligvis enkelte undtagelser, der
formår at holde dig på toppen.

> Men jeg synes i Danmark er der ikke sket noget af betydning siden østkyst
> hustlers og globalt set er Marly manson den nyeste jeg kan komme på men han
> holder ikke mere.

Tjah ... jeg tænker på, om du overhovedet følger med i, hvad der sker på
musikfronten.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-05-07 11:03

> Som jeg skrev "de færreste". Der er naturligvis enkelte undtagelser, der
> formår at holde dig på toppen.

Ja sådan er det - kommer til at tænke på alice cooper der har og betyder en
del for mig
han køre da fint han laver godt nok meget ldt nyt der er som det gamle - men
han opføre de gamle nr i fin stil
sjovt nok var både hans & Bowies problem de hold op med hendholdsvis at at
drikke og tage stoffer.

> Tjah ... jeg tænker på, om du overhovedet følger med i, hvad der sker på
> musikfronten

Nahh noget høre jeg da men jeg er indrømmet en hård dommer jeg har
simpelthend så meget musisk så det skal være fame være godt for jeg tager
det til mig
men kan du komme i tanke om noget "nyt" dansk band eller musiker der kan
skrive en tekst efter østkyst hostlers kom frem ?.

Fra : @ndersen

Dato : 28-05-07 13:30

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> De færreste mennesker kan vedblive med at være nyskabende på samme måde
> hele livet igennem.

Her mener jeg at Paul Simon er et bevis på, at det kan lade sig gøre at være
nyskabende igennem et langt liv.

Mvh
@ndersen

Fra : @ndersen

Dato : 24-05-07 13:43

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det er jo noget mærkeligt noget med de her kunstner der har talent imens
> de er unge også en dag er det bare væk og det sker tit - men hvorfor ?

Hej Bo

Helt præcist, hvilke cd'ere mener du er kedelige?

Mvh
@ndersen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-05-07 00:50

"@ndersen" <poul@andersen-guitarer.dk> skrev i en meddelelse

> Helt præcist, hvilke cd'ere mener du er kedelige?

alt efter 80 ernes Boheme ...!

Fra : Jacob

Dato : 24-05-07 14:13

Hmmmm... først Kim Larsen, dernæst Sebastian... hvem bliver den næste, du
kaster dig over - Michael Falch??

/Jacob

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-05-07 00:58

"Jacob" <no-d@mn-spam.ok> skrev i en meddelelse
> Hmmmm... først Kim Larsen, dernæst Sebastian... hvem bliver den næste, du
> kaster dig over - Michael Falch??

NAHH mit kendskam til Michale F er fra en enkelt eller venyl jeg ikke har
hørt i 20 år - den første var faktisk meget god og den næste var om en kasse
dame også var det ligesom slut.

nej jeg synes egentligt kun der findes 2 værdige danske musiker nu om dage
måske 3 = 1.) nils hausgaard 2.)Steefen brandt 3.) CV Jørgensen der er så en
ny spænende dame på vej som heder lauramo hun er faktisk meget god , hun går
måske ikke Dylan Tekst mæsigt i bedene men der er noget over hende.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-07 10:44

> [...]
de
> er unge også en dag er det bare væk og det sker tit - men hvorfor ?

Har du nogensinde overvejet, om det kunne være fordi, kunstneren bevægede
sig videre, i sit liv, medens du selv, nægter at flytte dig. Folks musik,
skifter, både i stil og ja, selv genrer, alt efter hvilken alder, og hvilken
sindstilstand de er i.... Nogle dage, kan jeg undre mig over, hvorfor jeg
har skiver med F.eks Iron Maiden.... Andre dage, er det ganske indlysende.
Til sammenligning, er jeg lige modsat dig.... Dengang Sebastian kom frem,
brød jeg mig ikke særligt om ham, men idag, er han helt på toppen af sin
karriere her ..

M.V.H....Benny..

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-05-07 00:53

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Dengang Sebastian kom frem,
> brød jeg mig ikke særligt om ham, men idag, er han helt på toppen af sin
> karriere her ..

Han er da helt harmløs og det er det enste en stor kunstner ikke må være

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-07 08:54

> Han er da helt harmløs og det er det enste en stor kunstner ikke må være

Er han nu så harmløs, som du tror. Han har det lidt som Niels Hausgaard,
der bruger taktikken, hvis du ikke fatter hvad jeg snakker om, så kan du
heller ikke se det morsomme.

M.V.H....Benny..

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-05-07 22:47

> [...]
>>

> Er han nu så harmløs, som du tror. Han har det lidt som Niels Hausgaard,
> der bruger taktikken, hvis du ikke fatter hvad jeg snakker om, så kan du

jamen jeg er da lutter øjne og øre - hvis du kan finde en skap & meningsfuld
tektst siden 80 erne boheme så post den endelig jeg vil meget gerne se den
jeg husker stadigt da Hodja fra pjort kom ( tror jeg den heder ) der sad jeg
tilbage i 80 erne og tænkte hold kæft det er løgn det her.

Fra : Holst

Dato : 27-05-07 22:58

Bo M. Mogensen wrote:

> jeg husker stadigt da Hodja fra pjort kom ( tror jeg den heder ) der sad jeg
> tilbage i 80 erne og tænkte hold kæft det er løgn det her.

Hvilken slags tekster havde du forventet til Hodje fra Pjort?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-05-07 00:07

> Hvilken slags tekster havde du forventet til Hodje fra Pjort?

mao stilen var lagt det blev de små begivenheders tid.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-05-07 23:53

On Sun, 27 May 2007 23:46:56 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>jeg husker stadigt da Hodja fra pjort kom ( tror jeg den heder ) der sad jeg
>tilbage i 80 erne og tænkte hold kæft det er løgn det her.

Nu er "Hodja fra Pjort" en børne musical, og skrevet til dette.
Historien er jo en fortælling om hvad man må og ikke må, men meget
mere protest er der ikke i den.

Og sådan er vel hele "Musical og teater produktionen" bygget op.
Fortæl en historie og underbyg den med nogle sange. Her er det i
øvrigt mere almindeligt, at Sebastian ikke har fået den tid, han var
lovet til at skrive sangene, men har måttet aflevere noget der ikke
var helt færdigt.

Men f.eks. "Miraklernes Tid (1990)" indeholder flere sange som har en
kommentar til tiden og de ting der sker.
Mange af hans "protest sange" er jo typisk mere kommentarer til hvad
der sker, end egentlige protester.

Efter den er det jo egentlig kun "musical, teater, ballet og teater
værker" han har lavet.

Her er han bundet af historien, og selv om der i dem, godt kan være
noget "opbyggende moral", er det svært direkte at lave dem til protest
sange.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-05-07 00:13

On Mon, 28 May 2007 00:52:32 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Nu er "Hodja fra Pjort" en børne musical, og skrevet til dette.
>Historien er jo en fortælling om hvad man må og ikke må, men meget
>mere protest er der ikke i den.

Ja det var jo en børnefilm jeg mente, men meningen var god nok.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-05-07 00:16

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> Nu er "Hodja fra Pjort" en børne musical, og skrevet til dette.
> Historien er jo en fortælling om hvad man må og ikke må, men meget
> mere protest er der ikke i den.

imho er der ikke noget i den.

> [...]
> øvrigt mere almindeligt, at Sebastian ikke har fået den tid, han var
> lovet til at skrive sangene, men har måttet aflevere noget der ikke

Tror du mere tid ville have gjort det ?

> Men f.eks. "Miraklernes Tid (1990)" indeholder flere sange som har en
> kommentar til tiden og de ting der sker.

er der nogen af dem der er gode ?

> Mange af hans "protest sange" er jo typisk mere kommentarer til hvad
> der sker, end egentlige protester.

netop og det synes jeg er skide godt !

> Efter den er det jo egentlig kun "musical, teater, ballet og teater
> værker" han har lavet.

Nå ja men hwa fan manden skal jo også har smør på brødet - jeg kender også
en fremragende maler der igenem flere år ernærede sig ved at lave Borgmester
protrætter.

> Her er han bundet af historien, og selv om der i dem, godt kan være
> noget "opbyggende moral", er det svært direkte at lave dem til protest
> sange.

Nå jo men et eller andet sted kan det jo godt være han synes det er meget
hyggeligt at gå og sysle med og dybest set tror jeg har følger sit hjerte og
gør hvad han føler for ( uagtet hvad jeg lige har skrevet om borgmester
portrætter ) Det er jo præmissen som lytter at man må tage eller kassere
hvad der kommer.

Prøv at tænk ¨på David Bowie der aldrig rejste sig fra den profane lets
dance lp min pointe er som kunstner tror jeg det er farligt at gå på
komprimis med orginalitet Thi da et kunstnerisk selvmord meget nemt og ofte
er permanent.

Fra : Holst

Dato : 28-05-07 09:10

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> dance lp min pointe er som kunstner tror jeg det er farligt at gå på
> komprimis med orginalitet Thi da et kunstnerisk selvmord meget nemt og ofte

Har du hørt 1. Outside og Heathens? Nej, det tænkte jeg nok.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-05-07 11:26

> Har du hørt 1. Outside og Heathens? Nej, det tænkte jeg nok.

Æhmm det kan du jo strengt taget ikke vide og hvis de har kørt i nat radioen
eller den der heder rock på www
så er det en mulighed der foreligger - men nej jeg har ikke bidt mærke i det
... men hvad er det de kan som er værd at vide ?
link til tekster ?

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-07 11:00

On Thu, 24 May 2007 12:29:08 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>det er som den ene er mere kedelig efter den anden - det er som han mister
>inspirationen eller ja ...? hvad skete der ?

Jeg må erklære mig helt uenig.

IMØ var has tidlige protest-plad(d)er noget pis rent musikalsk, der
blot ramte noget i tiden der fængede.
Hans musicals og musik til film fra de senere år har derimod både en
dybde og musikalsk bredde der gør, at jeg nyder at lytte til det gang
på gang.

Det er smag og behag hvad man kan lide, men at påstå at et menneske
der udvikler sig musikalsk i en retning man ikke selv kan lide er gået
i stå, er at tage munden for fuld.

/Alex

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-05-07 01:55

> IMØ var has tidlige protest-plad(d)er noget pis rent musikalsk

Lou Reed sagde en gang at hvis musikken havde noget formål overhovedet så
var det at understøtte lyrikken der i er jeg enig.
men at kalde Sebastians fra han kom frem til 80 erne s boheme for protest
sanger er noget sludder - bevares der er lidt harseleren over atom kraft
fællesmarkedet
og det at være kontant hjælps modtager men det udgør max 10 % af hvad der er
udgivet - der meste ser jeg som en reflekteren over det at være menneske +
nogen balder - jeg ved ikke hvad for et nr der er bedst de grå katte - fra
stjerne til støv - Rose - Meddimasøssen/99 , jeg synes faktisk de er gode
alle sammen - jeg har den ikke endnu som cd men jeg tror min favorit
udgivelse er lp en cirkusvognen ( tror jeg den heder ).

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-05-07 09:20

On Sat, 26 May 2007 02:55:14 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>alle sammen - jeg har den ikke endnu som cd men jeg tror min favorit
>udgivelse er lp en cirkusvognen ( tror jeg den heder ).

Den hedder nu "Cirkus Fantastica", og er også et af mine favorit
album.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 26-05-07 11:06

er lp en cirkusvognen ( tror jeg den heder ).

> Den hedder nu "Cirkus Fantastica", og er også et af mine favorit
> album.

Pardon :) jeg har lånt den ud for flere år siden til en der skulle lave den
til en cd for mig og han er ikke rigtigt kommet vider men den må da komme på
cd hvis den ikke allerede er det (?) og ja den er nok den bedste ... men jeg
synes nu ikke der er nogen nr overhovedet fra start til 80 ernes Boheme hvor
jeg tænker Nahh det var da et træls nr - hvor jeg med Nils hausgaards sidst
måtte kode Betty ud for der synes jeg sgu han for gemen :)

..pl?id=26228

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-05-07 14:47

On Sat, 26 May 2007 12:05:53 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>jeg tænker Nahh det var da et træls nr - hvor jeg med Nils hausgaards sidst
>måtte kode Betty ud for der synes jeg sgu han for gemen :)

Cirkus Fantastica er kommet på CD. Det er alle album efterhånden.
Nogle har dog været udsolgt i en periode, men de skulle være til at få
igen.

Hele denne diskution om hvad der er godt og skidt rummer egentlig
mange ting.

Dels hvordan så "verden" ud da pladen blev lavet?
Hvor har verden udviklet sig henad?
Hvor har kunstneren bevæget sig hen?
Hvor har du bevæget dig hen?

Så hvad der er godt og skidt hænger sammen med hvor er du, i forhold
til kunsneren, tiden og det omgivende samfunds indvirkninger på disse
ting.

Derfor kan svaret kun blive at der er album som du synes om, og album
som du ikke synes om. Andre vil have andre opfattelser.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-05-07 13:28

> Cirkus Fantastica er kommet på CD. Det er alle album efterhånden.
> Nogle har dog været udsolgt i en periode, men de skulle være til at få
> igen.

ok den må jeg ha jeg mangler en 4-5 stk.

> [...]
> mange ting.
>
> Dels hvordan så "verden" ud da pladen blev lavet?

Ja det er rigtigt og jeg synes der er kommet mange gode vinkler på det - for
mig personeligt der skal en musik udgivelse holde i al evighed
eller der omkring - jeg har egentligt aldrig brudt mig om ting der var oppe
i tiden ( med mindre de er gode som f.eks pink floyd the wall - der gik
noget på mode da den kom frem og nogen år frem)
Men for lige at holde os til Sebastian så er et nr som f.eks stjerne til
støv for mig tidsløst og vil altid berøre mig og såre ofte finder jeg mig
selv i det og sådan tror jeg det er med al stor kunst at det berøre noget
dybt og grundligene i den der oplever det.

> Så hvad der er godt og skidt hænger sammen med hvor er du, i forhold
> til kunsneren, tiden og det omgivende samfunds indvirkninger på disse
> ting.

jamen der er jeg lidt en træ mand enten så bider det på mig også holder det
livet ud eller så og det er for det meste så siger det mig ikke noget.

> Derfor kan svaret kun blive at der er album som du synes om, og album
> som du ikke synes om. Andre vil have andre opfattelser.

jamen bevares jeg hverken håber eller forventer at folk skal mene det samme
som mig om end jeg nok vil have svært ved at forestille mig et reelt venskab
med en der ikke kan li John Lennon ::)

Mv.
Bo MM

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-07 12:22

<usnet1@gmail.com> wrote:

>Lou Reed sagde en gang at hvis musikken havde noget formål overhovedet så
>var det at understøtte lyrikken der i er jeg enig.

Well, så må jeg betegne Lou Reed som en gudsbenådet lyriker, men et
musikalsk fjols. Sikke dog noget sludder.
I min verden er det lige omvendt, musikken bærer stemningen og
lyrikken supplerer, hvis den overhovedet er nødvendig, eller er til
stede. Ellers var der ikke megen ide i at lytte til hverken
Bach,Chopin eller en god del af jazzen.

>men at kalde Sebastians fra han kom frem til 80 erne s boheme for protest
>sanger er noget sludder - bevares der er lidt harseleren over atom kraft
>fællesmarkedet

Ok jeg overskruede måske retorikken lidt der
Men jeg står stadig ved at Sebastians tidlige år var ret tynde rent
musikalsk. Det var mere på linie med Pia Raug og andre samtidige
visesangere, end med hvad jeg betegne som stor musik.
Det er han så kommet godt efter senere.

/Alex

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-05-07 13:39

> Well, så må jeg betegne Lou Reed som en gudsbenådet lyriker,

jamen det er han også ...

> men et
> musikalsk fjols. Sikke dog noget sludder.

Nå ja bevares jeg synes da også musiken er god

> Ok jeg overskruede måske retorikken lidt der
> Men jeg står stadig ved at Sebastians tidlige år var ret tynde rent
> musikalsk.

jamen vi kan ikke alle være enige om alting på samme tid på en gang og godt
det samme

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 20:58

On Sun, 27 May 2007 14:39:18 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

>Nå ja bevares jeg synes da også musiken er god

Den er da sådan set ok, men stor musik vil jeg ikke betegne det som.
Det er traditionals af samme skuffe som også Donovan fandt sine sange
i, nærmest lidt rocket folk-musik.
Han har lavet nogle (i hvert tilfælde et) ørehengende riff, noget med:
"du du du du du du du...."

Anyway, jeg har sådan set ikke noget problem med Lou Reeds musik, men
derimod med hans udtalelse om hvilken rolle musikken spiller i
sammenhængen. Jeg går ud fra han kun mente sine egne sange, og jeg
spekulerer på hvilke episke værker han kunne have frembragt, hvis han
havde gidet koncentrere sig om det, og interessere sig for det :)

>jamen vi kan ikke alle være enige om alting på samme tid på en gang og godt
>det samme

Helt enig.
Smag kan godt diskuteres, men det er og bliver en umulig diskussion
hvis der skal findes en "vinder", og det skal der heldigvis ikke. Så
jeg vil nøjes med at udtale mig på egne vegne :)

/Alex

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-05-07 22:08

> Den er da sådan set ok, men stor musik vil jeg ikke betegne det som.
> Det er traditionals af samme skuffe som også Donovan ........

jeg har nu for en aldrig tænkt på noget musik som stort ( på nær Pink
Floyd )
jeg finder det dybest set uvæsentligt så længe den ikke forstyre budskabet.

> [...]
> spekulerer på hvilke episke værker han kunne have frembragt, hvis han
> havde gidet koncentrere sig om det, og interessere sig for det :)

jeg tror dybest set han gør det så godt som han kan efter devicen tromme
basse og lead er nok
men den legendariske Berlin plade der arbejder han lidt med med det men han
har jo også ingen ringer ind bob ezin som producer.

> Helt enig.
> Smag kan godt diskuteres, men det er og bliver en umulig diskussion
> hvis der skal findes en "vinder",

Enig enig det kan man ikke hvad der gør det for den ene er fremmed for den
anden
og tak for det jeg tror netop det er den forskelighed i mellem mennesker der
giver nyskabelse.

Da Sylan og Lennon mødtes første gang spurgte Bob John om hvorfor han ikke
skrev nogen ordentlige tekster hvortil John svarede hvorfor han ikke lavede
noget ordentligt musik :) Hvad faktisk resulterede i at de hver for sig
begyndte på det den anden havde sagt ....Jeg ved sgu ikke lige hvor godt Bob
slap fra det Thi det udløste de famøse Buhh koncerter men det er han jo
ligeglad med.

>og det skal der heldigvis ikke. Så
> jeg vil nøjes med at udtale mig på egne vegne :)

så længe det bare ikke er på vegne af tdc så går det nok :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 23:19

On Sun, 27 May 2007 23:07:51 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

>jeg har nu for en aldrig tænkt på noget musik som stort ( på nær Pink
>Floyd )
>jeg finder det dybest set uvæsentligt så længe den ikke forstyre budskabet.

Der er vi så helt forskellige, og fred være med det. (Vi er dog enige
om Pink Floyd).
For mig er musik fordybelse, stemninger, lydbilleder, helheder,
detaljer..... ja en hel masse ting der rammer ind i ens følelser. Så
er teksterne totalt uvæsentlige, med mindre de er så grelle at de
ligefrem ødelægger melodien.
Jeg vil altå got have lov til at lytte til noget orgelmusik af Bach,
uden at skulle bekymre mig om hverken budskaber eller tekster.

>jeg tror dybest set han gør det så godt som han kan efter devicen tromme
>basse og lead er nok

Eller så godt som han vil, ud fra den device.

> [...]
>anden
>og tak for det jeg tror netop det er den forskelighed i mellem mennesker der

Jeps, uden forskelligheder, er ingen udvikling i noget som helst.

>så længe det bare ikke er på vegne af tdc så går det nok :)

Huh?

/Alex

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-05-07 00:26

> Der er vi så helt forskellige, og fred være med det. (Vi er dog enige
> om Pink Floyd).

Ja for fan ....men PF kan jo det hele ...

> [...]
> detaljer..... ja en hel masse ting der rammer ind i ens følelser. Så
> er teksterne totalt uvæsentlige, med mindre de er så grelle at de

Hæ prøv at hør sex whit your parents med Lou Reed fra 95 - han skrev den
efter et band var blevet gjort forbudt i radioen om han fik sit eget nr
baned ved jeg ikke men jeg vil næsten tro det ..

> Jeg vil altå got have lov til at lytte til noget orgelmusik af Bach,
> uden at skulle bekymre mig om hverken budskaber eller tekster.

Nå ja ja men altså hvis jeg sider og nørkler med noget der tager min
koncentrasion eller jeg læser så har jeg da også nat radioen til at køre
eller jeg kan sætte en cd på med aliness morisætte ( aner ikke hvordan det
staves )

> Eller så godt som han vil, ud fra den device.

nej jeg tror det er for at holde det klart og tydeligt.

> Jeps, uden forskelligheder, er ingen udvikling i noget som helst.

Nope og med det er vi godt stillet ...

> Huh?

NAH det er bare en insite joke TDC havde og har en masse ansatte der altid
skrev det i derres sig.

Nåå men mht sebastian så har jeg lagt mærke til på genopsamlings
udgivelserne der er det stort set kun de gamle nr der kommer med
jeg tror dem der gider at høre Hodja fra Pjort har gjort det og når vi nu er
ved det så optræder sådan en som Bowie jo stadigt og synger ofte på req der
kommer aldrig en en req på et nr der er skrevet efter 1983 .... jeg tror de
vedholdne fans ved godt hvad de vil have.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 09:10

On Mon, 28 May 2007 01:26:02 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

>Ja for fan ....men PF kan jo det hele ...

Også i den grad. Når jeg lytter til PF lukker hele verden ned omkring
mig, og der er kun musikken indtil CD'en er slut

>Hæ prøv at hør sex whit your parents med Lou Reed fra 95 - han skrev den
>efter et band var blevet gjort forbudt i radioen om han fik sit eget nr
>baned ved jeg ikke men jeg vil næsten tro det ..

Den har jeg til gode, men det må jeg helt klart gøre noget ved.

> [...]
>eller jeg kan sætte en cd på med aliness morisætte ( aner ikke hvordan det

Natradioen er muzak for mig. Det _er_ der bare, uden hverken at fænge
eller forstyrre. Der skal helt anderledes "tunge" sager til at fange
min koncentration.

>NAH det er bare en insite joke TDC havde og har en masse ansatte der altid
>skrev det i derres sig.

Ok, du forvirrede mig bare, idet jeg faktisk arbejder i TDC :)
Det jeg mente var, at der er stor forskel på følgende:

"Lou Reeds musik er noget tyndbenet"
"Jeg mener at Lou Reeds musik er noget tyndbenet"

Jeg ville blot forsøge at distancere mig fra det første kategoriske
udsagn.

/Alex

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-05-07 11:30

> Også i den grad. Når jeg lytter til PF lukker hele verden ned omkring
> mig, og der er kun musikken indtil CD'en er slut

Yep ...en skam de ikke kan tager roger til sig igen for de gjorde det godt
ved den sidste live aid koncet synes jeg
men ja for det første er pf geniale som band for det andet så har de ALDRIG
gået på kompromis med det de laver
kosted hvad det vil det skal bare være perfekt.

> Den har jeg til gode, men det må jeg helt klart gøre noget ved.

Nahh den er primært sjov - men grov som fan..

> Natradioen er muzak for mig. Det _er_ der bare, uden hverken at fænge
> eller forstyrre. Der skal helt anderledes "tunge" sager til at fange
> min koncentration.

ja og det er udemærket hvis man ikke skal forstyres ...

> Ok, du forvirrede mig bare, idet jeg faktisk arbejder i TDC :)

Ha ha ok :)

> [...]
> "Jeg mener at Lou Reeds musik er noget tyndbenet"
>
> Jeg ville blot forsøge at distancere mig fra det første kategoriske

Øhh jow ...!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-07 08:48

> [...]
> alle sammen - jeg har den ikke endnu som cd men jeg tror min favorit
> udgivelse er lp en cirkusvognen ( tror jeg den heder ).

Jamen at kalde Sebastian for protestsanger, er vel helt på sin plads. Det
er vel i grove træk det, de første plader handler om, netop hvordan det for
unge, som var født, sådan ca 1945 - 1955 oplevede samfundet, sådan ca lige
omkring det tidspunkt, hvor man slap mor og far.... Sebastian sang om
systemet, som han oplevede det... Husk på, da han udgav sin første plade,
var han selv på kontanthjælp.... Hvilket gav avisoverskrifter som sagde "
Fra kontanthjælp til millionær ".
Ikke dermed sagt, at han altid havde ret, men det var sådan, han oplevede
det... Siden kom der lidt mere lune med i sagen, og det blev vel lidt mere
spiseligt for folk generelt.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 13:24

On Sun, 27 May 2007 09:48:03 +0200, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

> [...]
>det... Siden kom der lidt mere lune med i sagen, og det blev vel lidt mere

Helt enig. Det er en ganske fortrinlig beskrivelse af Sebastians start
på karrieren.

/Alex

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-05-07 22:11

> Helt enig. Det er en ganske fortrinlig beskrivelse af Sebastians start
> på karrieren.

altså nu har jeg jo alle de første plader - jeg fejler altså at se at
protest sangene udgør mere ind 10% af de samlede udgivelser
( men oplys mig endeligt hvis der er noget jeg ikke har forstået ) ikke jeg
synes der er noget galt med protest sange som sådan men de skal fame være
gode før de holder

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 23:13

On Sun, 27 May 2007 23:10:55 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

>altså nu har jeg jo alle de første plader - jeg fejler altså at se at
>protest sangene udgør mere ind 10% af de samlede udgivelser
>( men oplys mig endeligt hvis der er noget jeg ikke har forstået )

Det er vel det som Linie 3 kaldte for "Stærke satiriske
samfundskritiske sange......" :)
Det er for så vidt ikke noget galt i at have et budskab med sine
tekster, men jeg bryder mig bare ikke ret meget om det. Musik som
bærebølge for politik er imø synd for musikken.
Når budskaberne så tilmed rammer skævt på ens egen overbevisning, så
ryger musikken samlet set ud med badevandet.

> ikke jeg
>synes der er noget galt med protest sange som sådan men de skal fame være
>gode før de holder

well, som sagt så irriterer det mig at et potentielt godt stykke musik
skal skæmmes af diverse rethaveriske og navlebeskuende budskaber. Af
samme grund lytter jeg ikke til U2.

/Alex

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-05-07 00:29

> Det er vel det som Linie 3 kaldte for "Stærke satiriske
> samfundskritiske sange......" :)

jamen hvornår har han skrevet noget der er det ?

> well, som sagt så irriterer det mig at et potentielt godt stykke musik
> skal skæmmes af diverse rethaveriske og navlebeskuende budskaber. Af
> samme grund lytter jeg ikke til U2.

Nå det sker der vist heller ikke noget ved at _ lade _ være med.

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 09:03

On Mon, 28 May 2007 01:28:35 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

>jamen hvornår har han skrevet noget der er det ?

Jeg mener faktisk at hele albummet "Den Store Flugt" stikker små knive
i en stor del af "det etablerede". Ikke at der er noget galt med
satire, men man behøver jo hverken at være enig eller at bryde sig om
det.

/Alex

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-05-07 14:40

> [...]
> i en stor del af "det etablerede". Ikke at der er noget galt med
> satire, men man behøver jo hverken at være enig eller at bryde sig om

Hmm ja den har jeg i min grænsløse godhed lånt ud og har kun fået coveret
igen
men når det er sagt - så ja ja .... jeg er da godt klar over at Sebastian i
det gyldne år hverkend var en støtte for cd venstre glistrup eller de
konservative
men det er jeg nu sådan set heller ikke :) så det er måske derfor jeg bare
tager det som meget almindeligt :)?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-05-07 12:20

> [...]
jeg
> synes der er noget galt med protest sange som sådan men de skal fame være

Hvis du tager " Hvis du tror du er no'et "... Den vil jeg da tro, holder,
den dag idag.

M.V.H....Benny..

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-05-07 14:43

> Hvis du tager " Hvis du tror du er no'et "... Den vil jeg da tro, holder,
> den dag idag.

Det ved jeg såmænd ikke om den gjorde den gang hvor den kom frem ? men
dybest set handler den mere om jante loven ind om noget politisk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-05-07 13:31

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen at kalde Sebastian for protestsanger, er vel helt på sin plads.

Hmm hvad protestere han i mod ? hvor stor en del af udgivelserne i % vil du
skyde på er protest sange ?

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-05-07 14:16

On Sun, 27 May 2007 14:31:27 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

>"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

>Hmm hvad protestere han i mod ? hvor stor en del af udgivelserne i % vil du
>skyde på er protest sange ?

Jeg vil ikke engang gætte på hvor stor en del der er "protest sange",
da mange af hans sange har en kommentar til tiden, og skal en
kommentar opfattes som protest?

Og hvisse ting som opfattes som protest, er ikke nødvendigvis dette.
Herom kan du læse merer i Michael Eigtved's bog "Fuld af nattens
stjerner", som var med på årets bogudsalg til 29,95 kr. Måske den
stadig kan findes til den pris.

Du kan i øvrigt se mange af hans udgivelser på min hjemmeside under
interesser, musik og se min musiksamling.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-05-07 22:37

> Jeg vil ikke engang gætte på hvor stor en del der er "protest sange",
> da mange af hans sange har en kommentar til tiden, og skal en
> kommentar opfattes som protest?

jamen det er en svær ballance gang fordi "protest sangen" ofte forveksles
med 70 ernes naivitet - hvor alv. bløde værdier og uigenemtænkte slutninger
var på mode
og som sådan betragter jeg det som noget negativt samt jeg i almiindelighed
er skeptisk over for alle moder der er en tedens til når mange mener det
samme om noget mindre væsentligt så er det fordi der er for få der tænker
sig om som picasso sagde i mellem mennesker er der flere kopier ind
orginaler.
så jeg tror hvis man endeligt skal inflatere en kunstner med en steotype så
skal man have det begrebsmæsige på plads og der fra se på hvor stor en del
af det samlede det rent faktisk udgør.

men for lige at vende tilbage til det du skrev " en kommentar til tiden, og
skal en kommentar opfattes som protest?"

og det er faktisk meget skarpt tænkt synes jeg - fordi jow det forekommer
..... men der er den gode og den dårlige ( synes jeg ) komentar til tiden ,
der er den gode der handler om det evige dillema og konflikt i at være
menneske i mellem mennesker igenem alle tider også er der den svage hvor det
er svært at vært fordi man er sød og rar over for en grusom verden der ikke
forstår en ....den sidste kan måske nok gå når det handler om teenager -
fordi sådan er det nu en gang at være barn eller teenager , men hvis det er
et voksent reflekterene menneske så holder den ikke fordi Thi der lægger man
ansvaret fra sig.

> [...]
> Herom kan du læse merer i Michael Eigtved's bog "Fuld af nattens
> stjerner", som var med på årets bogudsalg til 29,95 kr. Måske den

Ja men hvis den er god køber jeg den bare for dem igenem en biblitiokar med
60 % rabat på alt så det går nok :)

> Du kan i øvrigt se mange af hans udgivelser på min hjemmeside under
> interesser, musik og se min musiksamling.

vil se på den :)
ved du hvor man kan få :
Cirkus fantastica & blød lykke ?

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-05-07 00:12

On Sun, 27 May 2007 23:37:06 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>et voksent reflekterene menneske så holder den ikke fordi Thi der lægger man

Nu er det jo egentlig også svært at skrive en protest sang der skal
holde gennem tiden.
Det der bliver protesteret over ændres, der opstår noget nyt, og selv
om det umiddelbart er unyttigt, vil tiden "måske" gøre at det bliver
bedre.
Eller "vi" vælger at benytte det på andre måder end det egentlig var
udtænkt.

>Ja men hvis den er god køber jeg den bare for dem igenem en biblitiokar med
>60 % rabat på alt så det går nok :)

Hvis man er interesseret i Sebastian og hans produktioner er den meget
god, selv om det ikke er en bog der vender op og ned på noget.
Den forklarer hvorfor han gjorde, som han gjorde. Desværre er godt
halvdelen en beskrivelse af hans problemer med pladeselskaber, TV,
teatere og pruducere med tidsfrister. Læser man dette får man en
forståelse af de kvalitets forskelle der er i de værker.

>vil se på den :)
>ved du hvor man kan få :
>Cirkus fantastica & blød lykke ?

Mon ikke de fleste plade butikker kan få dem hjem, ellers så prøv at
skrive til mig, Så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-05-07 12:18

> Nu er det jo egentlig også svært at skrive en protest sang der skal
> holde gennem tiden.

bestemt men som sagt kan det gøres ....og bedst hvis problemet handler om en
indstilling hvor nogen formynder over andre eller dømmer fordi de ikke
forstår
der er f.eks nr som Dylans Hurican ( spørg mig ikke hvordan det staves ) der
dybest set handler om racisme og Lou s : sex whit your prarents der er et
opgør med
den begrønsede ytrings frihed også er der jo det meste af alle Hausgaards
shows , de holder sgu !
Hausgaard har gjort en sang for MANGE år siden der heder vi hygger os - der
var så grov at Plade selskabet ikke ville udgive den som andet ind en cd -
jeghar den - den er formidabel.

> Det der bliver protesteret over ændres, der opstår noget nyt, og selv
> om det umiddelbart er unyttigt, vil tiden "måske" gøre at det bliver
> bedre.

Nå jo men man kan sige meget om de tidliger 70 ers naivitisme og de protets
sange der kom ud af det og ånden der var oppe i tiden
at den måske i sig selv forstod som lidt tåbelig men den har rent faktisk
båret frugt så børn retigheder er blevet bedret der er kommet fokus på
milijø osv.

> Eller "vi" vælger at benytte det på andre måder end det egentlig var
> udtænkt.

Det er jo det man kan med de gode.

> [...]
> teatere og pruducere med tidsfrister. Læser man dette får man en
> forståelse af de kvalitets forskelle der er i de værker.

Puhh der kom en biografi om ham allerede i i 80 erne af en den gang kendt
anmelder den kom faktisk uden nogen kunne vide det sjovt nok som karrierene
var på sit højeste og der fra på et drastisk vej ned af til at være harmløs
og ufarlig.

> Mon ikke de fleste plade butikker kan få dem hjem, ellers så prøv at
> skrive til mig, Så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

Det vil jeg gøre - jeg har kikket og kikket på nettet men de er udsolgt men
jeg VIL ha dem - det er sådan et eller andet der er kommet over mig på det
sidste jeg køber alt hvad der er værd at eje af dem som bare har ligget på
venyl i mange år uden jeg har fået dem hørt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-05-07 12:52

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm hvad protestere han i mod ? hvor stor en del af udgivelserne i % vil
du
> skyde på er protest sange ?

Hvornår, skal man kalde noget en protest, og hvornår er det ikke....

Den første plade, var vel i grove træk, ikke så meget en protest mod
systemet... Som det var en protest, mod de folk, som betjente systemet...
Dem som mente, at klienten var til for systemet, og ikke omvendt.... Altså
dem, som Ekstra bladet kaldte " Skrankepaver "... Siden er der jo så kommet
mange, som egentligt generelt, beskriver hans eget liv.
Så nu er det vel snart tiden, at han forhåbentligt er blevet bedstefar... Så
vi snart ser, eller snarere hører, hans udgave af Baby sitting boogie .

M.V.H....Benny..

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 28-05-07 14:55

> du
>
> Hvornår, skal man kalde noget en protest, og hvornår er det ikke....

Det kræver en begrbesmæsig afklaring af hvad man tilæger ordet "protest"
reelt betyder det som jeg har forstået det : at man tager aftstand fra dette
eller hint samtidigt med at man
man foretager sig et eller andet aktivt for at formidle sin harme.

og jow det sker da at sebastian har gjort det men som sagt så udgør det kun
en lille del af udgivelserne fra de gyldne år og næppe noget som helst efter
80 ernes boheme.

> [...]
> Dem som mente, at klienten var til for systemet, og ikke omvendt.... Altså
> dem, som Ekstra bladet kaldte " Skrankepaver "...

æhh ja men jeg synes nu dybest set som jeg høre dem at de handler om den
furstrasion disse mennesker føler

>Siden er der jo så kommet
> mange, som egentligt generelt, beskriver hans eget liv.
> Så nu er det vel snart tiden, at han forhåbentligt er blevet bedstefar...
> Så

yep og de er gode ....

> vi snart ser, eller snarere hører, hans udgave af Baby sitting boogie
> .

alt er muligt :) der er noget med ældre musiker for noget for hawai geuitar
så `?

jeg ønskede mig gamle sebastian udgivelser for et par år siden og min søster
gik da ned og købte skatte ø en til min fødselsdag
( hun skulle have haft en liste ) men de havde ikke andre i fona - nå men i
forllængelse af debaten her så pakkede jeg den ud af den efterhåneden noget
slidste fona indpakning ( ja jeg fik den aldrig byttet ) Nå der sad jeg med
åbent sind over for nye indtryg (k?) detvarede i 7 minutter hold kæft hvor
er den dårlig om menskeligt muligt tror jeg den er ringer ind Hodja fra
Pjord.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-05-07 11:00

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
> >

> æhh ja men jeg synes nu dybest set som jeg høre dem at de handler om den
> furstrasion disse mennesker føler

Jamen det gør en protestsang vel altid

> alt er muligt :) der er noget med ældre musiker for noget for hawai
geuitar
> så `?

Tja, hvorfor ikke...

> [...]
> er den dårlig om menskeligt muligt tror jeg den er ringer ind Hodja fra

Uh, jamen når jeg ser TV idag, og da specielt, når jeg ser børnetimer, så
syntes jeg da også, at det er noget fordrukkent sludder.... Og jeg fatter
hverken hoved eller hale i det.... Men det må være fordi, jeg er blevet for
gammel til at være barn, for børnene morer sig pragtfuldt. Det pudsige er
så, at når jeg får det genfortalt, af et barn, så er der pludseligt mening i
det.... Så måske skulle du se filmen " Små Genier ".... Der er måske noget
om snakken...
To børn, af vidt forskellig herkomst, og uden fælles sprog, leger også fint
sammen i sandkassen.

Men der foruden, så har jeg ikke, den indstilling der siger, at fordi jeg
kunne lide Gasolin', behøver at kunne lide Kim Larsen, eller omvendt. Nu
kan jeg så lide dem begge, så der er da lidt held i det, og Sebastian, har
jeg det også helt fint med.... Faktisk er Jazz og Klassisk nok det, som jeg
har det sværest med.... Jeg behøver heller ikke, kunne finde en grund til at
høre en sang... Jeg behøver heller ikke, kunne forstå teksten, for så var
Græsk folk, nok ikke lige sagen, for jeg kan ikke et ord Græsk. Nogle dage,
hører jeg et, andre dage, noget andet.

Jeg kan også se, Sømænd & Svigermødre, og jeg kan se Danser med Ulve....
Sidstnævnte, der skal jeg nok være alene hjemme, for der skal der virkeligt
tryk på lyden, for den er mindst halvdelen af filmen.

M.V.H....Benny..

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-05-07 15:16

> Jamen det gør en protestsang vel altid

ja hvis det fremgår af sangen så er det well sådan - men nogen gange så
næres det også af had til slemme mennesker.

> geuitar
>
> Tja, hvorfor ikke...

jeg skal ikke kunne sige det :) ?

> [...]
> om snakken...
> To børn, af vidt forskellig herkomst, og uden fælles sprog, leger også

Hmmm ja men nu skal det musik jeg køber optimalt set bare appelere til mig
fra jeg sætter det på til jeg er færdig med at høre skiven
det går ikke altid så nemt som f.eks med en ny Lou Dylan eller Roger
Waters - da man lige skal lære den at kende - men jeg må dog til min skam
indrømme at mit videbegær ikke omfatter børne timen :)

> Men der foruden, så har jeg ikke, den indstilling der siger, at fordi jeg
> kunne lide Gasolin', behøver at kunne lide Kim Larsen, eller omvendt. Nu
> kan jeg så lide dem begge,

Nahh men igen så er vi jo inde på noget med hvad der smager en og hvad der
ikke gør - med f.eks Kim Larsen så har han jo bevist han rent faktisk kan
også kan det ærge mig at han og sebsatian med for den sags skyld er blevet
så kedelige.
et fjols er lovligt undskyldt men talent har det med at forpligte ....

> så der er da lidt held i det, og Sebastian, har
> jeg det også helt fint med....

ok

> Faktisk er Jazz og Klassisk nok det, som jeg
> har det sværest med....

Klassisk er en svær størelse jeg har nogen LP er og nogen gange er det bare
godt uden jeg kan forklare hvorfor specilt Wagner
jeg kan ikke rigtigt finde ud af forskellen på Jazz og noget Blues - men
hende der med strange fruit er faktisk meget go.

> [...]
> høre en sang... Jeg behøver heller ikke, kunne forstå teksten, for så var
> Græsk folk, nok ikke lige sagen, for jeg kan ikke et ord Græsk. Nogle

ja ok nu er jeg monoman af natur enten gør jeg det eller så gør jeg det ikke
nu har jeg jo lige fået sendt alle disse sebastian cd er og jeg høre dem
hele tiden en slags gensyns glæde.

jeg må beundre din aldisidighed :)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-05-07 16:39

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
>

> ja hvis det fremgår af sangen så er det well sådan - men nogen gange så
> næres det også af had til slemme mennesker.

Forskellen er ofte, hvem der betragter sagen... Som en klog mand sagde
engang.

Hvis man stjæler en gris, er man en tyv....

Hvis man stjæler et land, bliver man folkehelt.

> jeg skal ikke kunne sige det :) ?

Men det behøver man jo slet ikke være gammel for....
Der findes da næsten ikke noget bedre, end Hawaii Tattoo, med The Waikiki's

Ken Olomo, var nu heller ikke tosset...

> [...]
> Waters - da man lige skal lære den at kende - men jeg må dog til min skam
> indrømme at mit videbegær ikke omfatter børne timen :)

Hvis den ikke omfatter den slags, hvorfor omtaler du så Hodja fra Pjort

For ikke at nævne Skatteø'en

> [...]
> så kedelige.
> et fjols er lovligt undskyldt men talent har det med at forpligte ....

Se her er vi da så lige en lille smule uenige... Kim Larsen, om det er med,
eller uden Kjukken, skal indspille den musik, som de syntes om at spille...
Så kan du tage beslutning, om det er noget, som du vil købe, eller om du vil
bruge dine penge et andet sted... Når de begynder at lefle for publikum, så
bliver de kedelige.

Stor respekt for F.eks Amin Jensen... Han lavede en plade med sange, som var
hans favoritter, vel vidende, at han ville få en del over nakken for den....
Men de fleste, som skælder ham ud, har sikkert ikke engang hørt pladen...
Det skal så siges, det har jeg heller ikke, men jeg skælder ham heller ikke
ud.... Det kan være jeg gør det, når jeg får den hørt ..

> [...]
> jeg kan ikke rigtigt finde ud af forskellen på Jazz og noget Blues - men
> hende der med strange fruit er faktisk meget go.

Ja der er da lidt, men jeg tror ikke, det overskrider 30 - 40 albums, Jazz
er det til gengæld, rigtigt sløjt med.

> ja ok nu er jeg monoman af natur enten gør jeg det eller så gør jeg det
ikke
> nu har jeg jo lige fået sendt alle disse sebastian cd er og jeg høre dem
> hele tiden en slags gensyns glæde.

Tja, mange af dem, har jeg to gange... LP'en og så på CD..

M.V.H....Benny..

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-06-07 01:49

> [...]
> engang.
>
> Hvis man stjæler en gris, er man en tyv....
>
> Hvis man stjæler et land, bliver man folkehelt.

Nahh tingene var ukompilcerede i 70 erne hvis du var venstre ointeret var du
flin var du kapitalist så var man en gris

> Men det behøver man jo slet ikke være gammel for....
> Der findes da næsten ikke noget bedre, end Hawaii Tattoo, med The
> Waikiki's
>
> Ken Olomo, var nu heller ikke tosset...

Puhh kender ingen af delene ...

> Hvis den ikke omfatter den slags, hvorfor omtaler du så Hodja fra Pjort
>

> For ikke at nævne Skatteø'en

jeg har den sidste hold kæft den er dårlig det er de begge det er alt hvad
han har lavet siden 83

> [...]
> vil
> bruge dine penge et andet sted... Når de begynder at lefle for publikum,

jeg tror mere det handler om udbrændthed ind at lefele og ikke lefle - kim
larsen vil ikke kunne lave en ny værsgo om han så prøvede.

> Stor respekt for F.eks Amin Jensen... Han lavede en plade med sange, som
> var
> hans favoritter, vel vidende, at han ville få en del over nakken for den..

Hmm er det ikke ham den fede ?
> [...]
> ikke
> ud.... Det kan være jeg gør det, når jeg får den hørt ..

Nå ja men altså ....hvis han føler for det og det giver penge så ...

> bare
>
> Ja der er da lidt, men jeg tror ikke, det overskrider 30 - 40 albums, Jazz
> er det til gengæld, rigtigt sløjt med.

Jazz er sådan lidt kedeligt ikke ?

> ikke
>
> Tja, mange af dem, har jeg to gange... LP'en og så på CD..

Samme her :)

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 10:56

On Tue, 5 Jun 2007 02:48:48 +0200, "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com>
wrote:

>Jazz er sådan lidt kedeligt ikke ?

Jeg tror du har til gode at søge lidt længere ind i genren. Jazz er jo
ikke kun Papa Bue eller Louis Armstraong, men dækker over lige så
mange underarter som alle andre typer musik.
Prøv Miles Davis, Dave Brubeck, Weather Report, Cæcilie Borby.... ja,
led selv videre. Du vil blive meget overrasket tror jeg.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-06-07 05:33

> Nahh tingene var ukompilcerede i 70 erne hvis du var venstre ointeret var
du
> flin var du kapitalist så var man en gris

Det er sådan en holdning, jeg egentligt aldrig har kunnet forstå, for sådan
helt ærligt, hvad ville min arbejdsgiver, være uden mig.... Og hvad ville
jeg være, uden ham... Hvad vi så var politisk, var sagen uvedkommende... Vi
havde begge, vores plads i samfundet, og vore liv, ville blive en del
fattigere, uden hinanden... Der var ingen der sagde, at vi behøvede, at
syntes om hinanden... Men det ville da være slemt praktisk, hvis vi skulle
gå op af hinanden, hver dag.
Men jeg kan så forstå, du var Venstre orienteret.... ))

> Puhh kender ingen af delene ...

Nej, for lad mig gætte... Det er underlødigt at lytte til

> jeg tror mere det handler om udbrændthed ind at lefele og ikke lefle - kim
> larsen vil ikke kunne lave en ny værsgo om han så prøvede.

Om han er udbrændt, det tror jeg næppe... Men mon ikke der er sket en smule,
fra dengang han var ung og revolutionær, og så til nu, hvor han vel kunne gå
på efterløn.
Kim har ofte fået skyld for at floppe.... Det var også det, man sagde om "
Midt om natten ", men siden, er det blevet, den mest solgte Danske plade...
Ever.... Så den slags flop, tror jeg da gerne, han ser flere af.

> Hmm er det ikke ham den fede ?

Jo han er vist, lidt stor.

> Nå ja men altså ....hvis han føler for det og det giver penge så ...

Jamen det tror jeg da han håber, for han har vist betalt det hele selv...

Jazz

> Jazz er sådan lidt kedeligt ikke ?

Uh, nej, jeg ville snarere sige, forvirrende.... I mine ungdomsår, hændte
det da, at vi var på Jazzhus Louis, og Papa Bue, truttede lystigt afsted....
Sådan rent traditionalt Jazz er OK.... Men så kom der en række år, hvor det
skulle være så pokkers avanceret. Ja det var min opfattelse, at man sagde,
Op i R.... med om det var godt, bare det var avanceret... Der tabte de mig,
og jeg er ikke vendt tilbage.

> Samme her :)

Hvis du har LP'erne stående, hvordan kan det så blive gensynsglæde.... Så
har du vel formodentligt kunne høre dem, hele tiden.... ???

M.V.H....Benny..

Fra : Gert Phillipsen

Dato : 27-05-07 15:36

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Lou Reed sagde en gang at hvis musikken havde noget formål overhovedet så
> var det at understøtte lyrikken der i er jeg enig.

Det er nok rigtigt når musik er lavet til et stykke tekst. For mig er det
bare absolut det vigtigst formål med musikken.

Det er Først og fremmest lydbilledet, der er vigtigt for mig. Jeg hører
enormt meget musik både dansk og engelsk og har gjort det de sidste 40 år.
Men det er ikke mange tekster jeg kan.

--
Med Venlig hilsen
Gert Philipsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 17:31

On Sun, 27 May 2007 16:35:30 +0200, "Gert Phillipsen"
<gert2850@hotmailen.com> wrote:

>Det er Først og fremmest lydbilledet, der er vigtigt for mig. Jeg hører
>enormt meget musik både dansk og engelsk og har gjort det de sidste 40 år.
>Men det er ikke mange tekster jeg kan.

Jeg har det præcis på samme måde.
Stemmen er blot endnu et instrument i lydbilledet, omend det er det
fremherskende instrument i de fleste sammenhænge. Ordene er
fraseringer og variationer som dette unikke instrument er i stand til
at frembringe, men det er sjældent jeg bider mærke i dem.

/Alex

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 27-05-07 22:36

"Gert Phillipsen" <gert2850@hotmailen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> enormt meget musik både dansk og engelsk og har gjort det de sidste 40 år.

Jaee som Nils Hausgaard synger musik der ikke kan danses til har aldrig
været god :)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-06-07 11:06

On Tue, 05 Jun 2007 11:56:17 +0200, Alex Linaa wrote:

> Jeg tror du har til gode at søge lidt længere ind i genren. Jazz er jo
> ikke kun Papa Bue eller Louis Armstraong, men dækker over lige så

DKV Trio - en af mine absolutte favoritter og alt andet end kedeligt:

http://www.answers.com/topic/dkv-trio
http://www.justmusicstore.com/album-18848/DKV_Trio/Baraka/mp3-download/

--
http://www.last.fm/group/dk-kultur-musik
http://www.housemusik.dk/forum/showthread.php?t=4718

Fra : @ndersen

Dato : 28-05-07 09:47

> [...]
>
> Det er jo noget mærkeligt noget med de her kunstner der har talent imens
> de er unge også en dag er det bare væk og det sker tit - men hvorfor ?

Hvor mange i denne tråd er udøvende musikere?

Mvh
@ndersen

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-07 09:55

On Mon, 28 May 2007 10:46:44 +0200, "@ndersen"
<poul@andersen-guitarer.dk> wrote:

>Hvor mange i denne tråd er udøvende musikere?

Du har en klar pointe der. Man stifter familie og får andre interesser
hvis man ikke får stjernestatus i sin ungdom.
For mit eget vedkommende har jeg været udøvende musiker, men lagde det
på hylden da jeg fik familie. Det ærger mig faktisk en hel del, for
jeg er 4. generation af musikere, men endte som det sorte får der
opgav den vej.
Min far på 86 er stadig udøvende, og heldigvis er to af mine børn ved
at tage en musikuddannelse, så det lykkedes ikke at bryde kæden :)

/Alex

Fra : Holst

Dato : 28-05-07 10:00

@ndersen wrote:

> Hvor mange i denne tråd er udøvende musikere?

Hvorfor?

Fra : @ndersen

Dato : 28-05-07 10:25

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor?

Synes bare det kunne være interessant at vide

I bund og grund er her jo tale om smag og behag, og det kan man vel ret
beset ikke vurdere en musikers udvikling på.

Mvh
@ndersen

Fra : Holst

Dato : 28-05-07 10:30

@ndersen wrote:

> Synes bare det kunne være interessant at vide
>
> I bund og grund er her jo tale om smag og behag, og det kan man vel ret
> beset ikke vurdere en musikers udvikling på.

Hvem kan så vurdere det?

Og blot fordi man ikke selv er udøvende musiker, er der da intet i vejen
for, at man er i stand til at vurdere, om en musiker er teknisk god,
nyskabende og så videre.

Fra : @ndersen

Dato : 28-05-07 12:29

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Hvem kan så vurdere det?

Folk med den rette musikalske baggrund.

> Og blot fordi man ikke selv er udøvende musiker, er der da intet i vejen
> for, at man er i stand til at vurdere, om en musiker er teknisk god,
> nyskabende og så videre.

Lad mig omformulere mit spørgsmål. Spiller du selv et eller flere
instrumenter?

Mvh
@ndersen